7 dolog, amit szerettem a Joggerben (és 3, amit nem)

Dacia Jogger ECO-G 100 - 2023.

2023.06.23. 06:08

Nem akart várni az új logóra, hogy minél előbb kaszálhasson új hétülésesével a Dacia. Most eljött a nagy pillanat, én meg pontokba szedtem, mivel vagyok elégedett, és min javítanék a tuti vételnek számító Joggeren.

Vagány formaterv

Tavaly még a régi logóval teszteltük a benzin-gázos Joggert, idén már az arculatváltás utáni szállítmányból is kaptunk egyet. Tudom, ezek csak külsőségek, de egy olcsóságáról ismert márkánál igenis sokat jelent a kinézet, már csak lelki okokból is. A Jogger eleve minden idők legbefogadhatóbb soküléses Daciája, és nem csak azért, mert megirigyelték a Volvók hátsó lámpáit és az övvonalának egy darabkáját. Itt egy minden szögből tisztességes formatervet látunk túlzások nélkül, ami az elmúlt években sokkal nevesebb márkáknál sem volt magától értetődő. Új logójáról nem könnyű beazonosítani, ami előnyére válhat.

Az új betűtípussal együtt segít egy kicsit kitörni a Daciának az olcsó kelet-európai alternatíva szerepéből, és ezzel a terepes fazonnal elfogadtatni a jelentős drágulást. Nem is kell sokáig nézegetni ahhoz, hogy kiderüljön, nem csak az ára mozdult el a filléres szintről, ment vele a kidolgozottság is. A fényszórók Y alakú LED-es betétje a hátsó lámpákban is feltűnik, sokkal jobban mutatnak a korábbiaknál, és még rejtett Dacia feliratokra is futotta a költségvetésből. Csak a Sanderóval közös első ajtók, a B-oszlop és a tető találkozásánál lóg ki a lóláb.

Ízléses utastér

A tesztautó kívül szürke, belül fekete összeállítását nem nevezném lélekemelőnek, az viszont látszik, hogy műanyag és műanyag között is lehet különbség, pláne, ha egy kevés műbőrrel és textillel is feldobják. Most egy különösen jól felszerelt Joggert kaptunk, a csúcsok csúcsát jelentő Extreme felszereltségért egymillió forintnál nem kell sokkal többet fizetni, és a vevők újabban már itthon is felülről kezdik az árlista böngészését. Szóval ha egy kicsit régimódi is, kifejezetten szerethető ez a belső, már nyoma sincs semmilyen esetlenségnek. Már az LPG kapcsolója sem utólagos, hanem egy gomb a sok közül a műszerfalon.

Klasszikus kezelhetőség

Említettem, hogy kicsit régimódi a belső, ez nekem szimpatikus, mert jó öreg gombokkal és kapcsolókkal, tekerős és nyomkodós szabályzókkal lehet kezelni, de tollas kulccsal csak az alap, Essential kivitelt adják, az Expressionhöz csomagban kérhető, az Extreme-hez viszont alapáron jár az automata Dacia kártya és a gombos indítás. Bár mindig szerettem elfordítani a kulcsot, a gördülékeny nyitás-zárás miatt a hasznos kütyükhöz sorolom. Automata váltóval csak a hibrid lesz majd elérhető, de a puha kuplung miatt még városban sem fárasztott a jól kapcsolható, egész pontosan megvezetett, hatfokozatú, kézi szerkezet.

Tetszett a szellőzés kezelőpanelje a tekerőgombokba épített visszajelzőkkel, itt egy pillanatig sem kell törni a fejünket, hogy éppen mit is kéne megnyomni. Jó fogású a kormány és puhák a gombjai, minden funkció elsőre egyértelmű és jól is működik, nem mintha sok lenne belőle. Amerre csak nyúlunk, Renault kapcsolókat tapintunk ki, ebben a Daciában már tényleg nincs olyan rendszeresen megérintett felület, ami kiábrándító lenne. Jópofa a beépített telefontartó és alatta az USB csatlakozó, a 8 colos kijelző hozza a kötelezőt, a menüje egyszerűségében is funkcionális, alapesetben viszont a telefon szolgáltatja a navigációt.

Korrekt helykínálat

A Joggerben annyi hely van, amennyit látványra ígér, se több, se kevesebb. Nem is a Lodgy, hanem a Logan MCV közvetlen utódja, egy emelt tetejű kombi. A 4,54 méteres hossz is elég ahhoz, hogy a harmadik sorban elférjen plusz két ember. Hogy inkább gyerekeket ültetnénk oda, vagy felnőtteknek is felajánljuk a lehetőséget, az empátia és testméret kérdése, minden azon múlik, hogy ki mászik hátra a csomagtartóba. Az sem mellékes, hogy a pótülések sem a műfaj legbénább darabjai. Arra azért ne számítsunk, hogy a padlóba hajtogatjuk őket, csak összecsukni vagy viszonylag könnyen kivenni lehet a két 10 kilós széket.

Kapcsolódó
Gonoszszállítás féláron

Gonoszszállítás féláron

A hétüléses Logan MCV a maga elfuserált módján még kellemes is - párnázott, tágas, az ízületekre odafigyelő kaloda.

Óriási csomagtartó

Lehet, hogy hét ülés mögött csak egy viccesen kicsi csomagtértálca és hozzá 160 liternyi tér marad, mégis adott a lehetőség, hogy öt üléssel 595 liternyi, viszonylag szögletes teret pakoljunk tele. Ha nem tudjuk hol hagyni az üléseket, összehajtogatva is pakolhatunk rájuk, akkor 506 literrel gazdálkodhatunk. Ha ki is vesszük az üléseket, és le is döntjük az egyharmad/kétharmad arányban kettéosztott második sort, a szabad hely 1807 literre nő. Mivel a raktérbe több mint két méter hosszú tárgyak is beférnek, és a beltér a legkeskenyebb pontján is 1242 mm-es, akár két raklapot is be lehet tenni, a szállításnak csak a legfeljebb 637 kilós terhelhetőség szab határt.

Gázüzemű motor

A kilencvenes években nagy divat volt, mégsem terjedt el igazán a benzin-gázos autózás. Az utólagos átalakítás mellett a helyrabló tartály és a parkolóházak merev elzárkózása sem tett jót a népszerűségének. A Skoda és a Dacia meglátta benne a piaci rést, de leginkább utóbbi tartott ki, náluk ma is lehet LPG-vel működő, pótkeréktartályos, gyári garanciás autót venni. Az 1,0 literes, 100 lóerős alapmodellt is ilyen motor hajtja, a 100 lóerőt is csak gázzal lehet kifacsarni belőle, ráadásul elég 4600-ig pörgetni, miközben benzinnel 4800-nál érjük el a maximális, 90 lóerőt. Hasonló a helyzet a nyomatékkal is.

LPG-vel 170 Nm-rel radírozhatjuk a gumit az aszfalton 2000 és 3500 között, nélküle 160-at kapunk 2100 és 3750 között. A 3 km/órával nagyobb végsebességet (175 vagy 172 km/óra) már csak a jegyzőkönyv kedvéért említem, sokkal fontosabb, hogy a 40 liternyi gázzal és az 50 liternyi benzinnel a gyári adatok szerint több mint 1300, saját tapasztalatunk szerint 1200 kilométert lehet egyhuzamban megtenni! Benzinből elvileg 6,1, gázból 7,8 litert fogyaszt, mi ehhez képest 6,8-at és 8,0-at mértünk, tehát nem is kérdés, hogy megéri a cikk írásakor 311 forintos LPG-t tankolni az 579 forintos 95-ös benzin helyett.

Éppen elég erő

A lista első negatív élménye szintén a motorhoz kötődik. Nem a hangja, nem a fogyasztása, még csak nem is a karaktere volt, amiért nem tudtam rajongani, egyszerűen a teljesítménye az, ami éppen csak elég. A Renault mindent megtett, hogy ez a motor működjön a Jogger orrában, műszaki értelemben és a napi rutin szintjén is. A turbófeltöltő részben tudja pótolni a lökettérfogatot, nem kell szétforgatni, hogy megmozduljon, alulról terhelhető, 130-nál hatodikban éppen 3000-et forog, még hét emberrel sem változik sokat a dinamikája, mégis kicsit fájó, hogy ennyire kidekázták az 1252 kilós tömeghez járó erőt.

Kényelmetlen ülés

Bármilyen furcsán hangzik, a lista második negatív pontjáért is dicséret illeti a márkát, mert a korábbi, első belehuppanásra is kényelmetlen első ülés helyett már érezhetően jobbat tettek a mostani Daciákba, szóval bár egész jól ülünk, hosszabb úton azért fészkelődünk. Rontja a helyzetet, hogy az ajtón nem lehet könyökölni, és a középső fedeles tárolóért meg kell venni a 170 000 forintos Prémium csomagot. A szellőzés sem a Jogger erőssége, nehéz a hátsó sorba eljuttatni a hűs fuvallatot, arról már ne is beszéljünk, hogy a kibillenthető ablakok miért csak a csúcs, Extreme felszereltséghez járnak...

Kétarcú felfüggesztés

Mindegy, hogy milyen évjárat kerül szóba, a Daciák híresen puha futóműve jellemzően elbír az úthibákkal és a földutakkal. Így van ez a Joggernél is, 20 centis hasmagassága sokat ér, ha járdára kell parkolni vagy durva buckákon kell áthajtani. Ehhez képes a keresztbordákon és a kátyúkon már nem lép át olyan könnyedén, sokszor egész nagyot üt a felfüggesztés. A vezető annyit tehet ez ellen, hogy rendületlenül kikerüli az úthibákat, és az is szerencsés, ha szűk helyen manőverezésnél számol a 2897 mm-es tengelytáv és a 11,7 méteres fordulókör kisebb-nagyobb hátrányaival.

Nyerő ár/érték arány

A vevőktől nem elvárható, hogy megszokják egy autó hibáit vagy hiányosságait, de a Jogger esetében kénytelenek lesznek velük együtt élni, mert ekkora, ilyen sok férőhelyes autót nem találnak újonnan ennyi pénzért egyik rivális márkánál sem. A nagy befogadóképességet már 6 699 000 forintért tudja a Jogger, a hétüléses kialakítás további 320 000 forintba kerül ezzel a gázüzemű motorral.

Aki hajlandó fizetni a több erőért, 750 000 forintért 100 helyett 110-zel hasíthat, plusz egy felszereltségi szinttel feljebb is kerül. Az Expression már a legtöbb fontos tudást megkapja, az elérhető extrák közül sok még a csúcsmodellhez is csomagban, felárért kapható. Aki ezek közül többre is pályázik, mégis jobban jár a 320 000 forinttal többért vihető Extreme-mel, már csak a kibillenthető ablak miatt is...

Az oldalról ajánljuk

Az év lúzere: kétszáz méter úton a falban végezte a Mustang
  • Hírek

Az év lúzere: kétszáz méter úton a falban végezte a Mustang

Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.

14 perce
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53