Kevesen tudják, a többiek szerint egy Bentley lehet

Teszt: Genesis G80 4WD 2.5T

2023.07.27. 16:03 Módosítva: 2023.07.27. 16:03

A Genesis G80 a második legnagyobb koreai luxusszedán, melyet a 2,5-ös turbós négyhengeressel és összkerékhajtással sikerült megjáratnom, háromszáz lóerővel gazdálkodva a nyolcsebességes automatán át. Itthon még abszolút kuriózumnak számít ez az autó, hiszen a Genesis szedánok és SUV-k csak kerülőúton át szivárognak a kereskedőkhöz. A G80-at épp ezért mindenhol megnézik, miközben érzetre inkább egy jó brit luxusautó hangulatát hozza, mintsem egy németét.

A Genesis a Hyundai luxusmárkája. Mint Toyotának a Lexus, Nissannak az Infiniti, Hondának az Acura, vagy egykor a Mazdának az Eunos, illetve az idejében elfelejtett Amati is. Ázsiai gyártóknál szinte kötelező ez, főleg az amerikai piacra hangolva, ahol a vásárlókat a nyolcvanas évek végén meg kellett győzni arról, hogy éppenséggel a Corolla gyártója is építhet kihívót az akkor még szintén csak készülő Mercedes-Benz W140, vagyis az 1991-es S-osztály ellen. A hangyányival rövidebb Lexus LS 400 két évvel korábban kész volt, most pedig a Hyundai játszik hasonlót a Genesis a német konkurenciánál szintén olcsóbb kínálatával.

Hogy mitől válik luxussá a prémium, arról persze Európában a DS-t vagy a Cuprát is érdemes megkérdezni. Mondjuk a bárpult zárása után, de még a minibár kifosztása előtt.

420A5598

Ez gyakorlatilag a G80 harmadik generációja, hiszen az első még Hyundai Genesis néven jött ki 2008-ban, az amerikai John Krsteski tervei alapján. Ezt követte a 2016-os Genesis G80, majd négy évvel később a mostani, tengelytávját nézve a normál 5-ös BMW és Audi A6, illetve ezek hosszított verziói közé belőtt luxusszedán.

A jelenlegi G80 formatervét az a Luc Donckerwolke jegyzi, aki az első modern Škoda Octavia, a forradalmi Audi A2, az időtlenül menő Lamborghini Murciélago és a második Bentley Flying Spur atyja is egyben.

A második Genesis G80-ból létezik hátsókerekes és összkerékhajtású verzió is, míg a csúcsverzióban a 3,5 literes V6-os benzinmotor, a belépőkben pedig 2,5-ös benzines, vagy 2,2-es dízel dolgozik. 2021 óta van G80 Sport kormányzott hátsó tengellyel, valamint teljesen elektromos G80 is, ami két motorral, 272 kW összteljesítménnyel támogatja a gondtalan életérzést.

A Hyundai és a Kia harmadik-generációs hátsókerekes platformja okosan kitalált szerkezet. A korábbinál merevebb és jelentősen könnyebb, miközben másfél centivel alacsonyabbra helyezi a motorokat, valamint 5-15 milliméterrel az üléseket is lejjebb pozícionálja, mint az előző. Alumínium segédkereteket használ vastagabb szilentekkel, erősebb és okosabban vezetett lengőkarokkal. Az első futóműben a függőcsapszeg tengelye és a fogasléchez tartozó fogaskerék közti távolság rövidülésétől sokkal gyorsabb lett a kormányzás is, miközben a lengéscsillapítók a kamerakép segítségével aktívan készülnek az úthibákra, fekvőrendőrökre, kimosott földutakra.

A négyhengeres benzinmotorral és összkerékhajtással, a hűtött-fűtött bőrülésekkel, a hátsó érintőképernyőkkel, valamint az igényes és majdnem fából, ám mégis inkább drága műanyagból faragott borításokkal a műszerfalon 1,930-kilónyi dél-koreai főnök-érzet ez. Acélrugókon, egyedi 20-colos felniken, nyomokban a Bentley eszköztárában is fellelhető formai megoldásokkal.

Luc Donckerwolke, a már említett belga dizájner 2015-ben hagyta ott a Volkswagent, azon belül is annak brit divízióját, hogy felépíthesse előbb a Hyundai, majd a Genesis jelenlegi termékpalettáját.

Az inspirációt nehéz lenne tagadni, ám ebben a szegmensben önálló üzenetet sem könnyű megfogalmazni, mert miközben meglehetősen konzervatív a közönség, az unalmasra sem kíváncsi senki sem. A Genesisnek nagyrészt összeállt a receptje, a G80 pedig dinamikai szempontból is érdekes ajánlat. A műszaki kirakós végén leginkább a Jaguarokra jellemző tempós nyugalom jött ki, főleg ezzel a hajtáslánccal. Megjegyzem, egy Jaguar XJ-t mindenkinek érdemes lenne kipróbálnia, csak a hangulat kedvéért.

Az S-osztály ellen van ennél nagyobb Genesis, a 2021 óta kapható G90. Az csak a V6-os motorral elérhető a szerencsés piacokon, akár 409 lóerővel, süllyesztett kilincsekkel, 48-voltos hibrid rásegítéssel. A G80 ellenben a hosszított Mercedes E-osztály kategóriája magas felszereltséggel, tudatosan a hátsó utasok maximális kényelmére hangolva.

300 lóerő alapnak számít ezen a szinten, a G80 pedig leginkább a Hyundai saját nyolcsebességes automatáján hasal el, ha gyorsabb haladásra késztetjük. Nagyon jó a kormányzása. Pontos, valóban gyors és megfelelően súlyozott. Kiválóak a fékek is, meg sem kottyan nekik a közel két tonna. Az összkerékhajtás teszi a dolgát, húz ki a kanyarból, a futómű pedig keményebb, mint egy légrugós rendszer, ám ettől magabiztosabb is terhelés alatt, miközben így is egész ügyesen nyeli az úthibákat. Ettől még létezik ennél jobb rendszer 2023-ban, és a következő körben talán a Genesisnek is jól állna egy fokkal több puhaság, ha már a motor ilyen finoman jár, a duplán rétegelt üvegeknek és a triplán rétegelt gumiszigetelésnek hála pedig amúgy sem hallunk utunk során semmi kellemetlent.

Az viszont szent, hogy a váltó a kimért megfontoltsággal azonosítja a luxust. Így hát lassú, miközben sokat pazarol a 2,5-ös motor egyébként maximum 422 Nm-es nyomatékából is. Sport módban a négyhengeres szintetikus motorhangja egy rossz vicc, így pedig a G80 hamar leszoktat az ökörködésről, hiába tud meglepően élvezetes lenni a kanyargós utakon. Egyenesben csak úgy suhanni szeretne, mivel alapvetően erre is készült.

Ha már suhanás és nyugodt pihenés a második üléssorban, érdemes arról is beszélni, mennyi mindent lehet irányítani a hátsó konzolról. Zene, klíma, és persze a jobb első ülés pozíciója is csak egy gombnyomás kérdése. A tekerőkapcsoló természetesen elől-hátul világít, miközben az érintőképernyő talán a váltóhoz méri frissülési sebességét, miközben a telefontükrözés is kábeles.

A G80 2020-ban jött ki. Ez az autó is három éves, Németországban kezdte, és nálam fordult át a 19,000 kilométeres tartományba. Az átlagfogyasztását levittem bőven tizenkét liter alá, de biztos lehet karcolni a tizenegyet is, ha valaki roppant finoman bánik a gázpedállal, és marad mindig a kigurulásokról lelkesen tájékoztató Eco módnál.

420A5742

Ezt az ebben az állapotában durván 25 milliós, és időközben már értékesített autót nagyon megnézik az utcán. A márkajelzés is megtévesztő, noha a Genesis jó név, ezt Phil Collins is megmondhatja.

A végtelen mennyiségű szürke vagy fekete német limuzin között egy a papírjai szerint kék, a napfényben pedig inkább zöldes Genesis G80 igazi kuriózum. A hátuljában ugyan van egy adag olvadt műanyagos formatervezés, a sok króm egyesek szerint lehet ódivatú, a kabin pedig szintén semmi újat nem mutat azon túl, hogy kényelmes, legalább tudja a holttérkamerát is a műszeregységben, amihez mondjuk elég vennünk egy Hyundait is.

Amit például eltanulhatott volna még a Jaguaroktól, az a start-stop rendszer gázpedálos aktiválása, a szokásosnak számító fékfelengedés helyett. Sokkal elegánsabb megoldás. A sávtartás kikapcsolása a szokásos démonom, a Genesisben sem egyszerűbb. Aztán elsüppedek a bőrülésben, a hőhullám csúcsán mélyhűtöm pár másodpercig az alfelem is, kicsit kritizálom a hangrendszert, majd rájövök, hogy menő luxusautó ez, és hogy a Hyundaihoz csábított német szakemberek továbbra is tudják, mi fán terem a hagyományteremtés.

Mint a Bentley-k vagy a Jaguarok, a Genesis szedánjai is ritkák maradnak Magyarországon, és feltehetően Európa más országaiban is. Ár-érték arányát tekintve nagyon jó a G80, luxusautóként pedig legalább valami új, még ha nélkülözi is a valóban forradalmi megoldásokat. Aki értékeli, a Hyundai milyen hatalmas energiát szentelt a márka felépítésébe, azt is szeretni fogja, amit kihoztak ebből a hátsókerekes platformból.

Érdekes lehet elektromosan is, ami pedig a többi Genesist illeti, egy mérettel lejjebb a G70 Shooting Brake nagyon bátor vállalás. Még jobb, hogy miután az ember vesz egy külföldről behozott G80 szedánt használtan, akciósan, legalább beszélgethet a barátaival arról is, hogy hol van Ulsan, és mi az a két dolog, amiből ott van a legnagyobb a világon. A HD Hyundai ugyanis nem arról kapta a nevét, hogy nagy felbontású.

Az oldalról ajánljuk

Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
  • Hírek

Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle

Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.

április 9., 13:48
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
  • Hírek

Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist

A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.

április 9., 06:00
A hibridek vs villanyautók: 65:51
  • Hírek

A hibridek vs villanyautók: 65:51

Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.

április 9., 11:19
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
  • Hírek

Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán

Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.

április 9., 05:59
Áldozattá válhat a Tesla
  • Hírek

Áldozattá válhat a Tesla

Az egyik teslás elemző tart a kínai válaszcsapástól.

április 9., 09:40
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
  • Hírek

Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?

Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.

április 9., 12:27
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

2 órája
Erős támogatást kapott a 30-as sebességkorlátozás
  • Hírek

Erős támogatást kapott a 30-as sebességkorlátozás

Az érvelés egyértelmű.

április 9., 08:36
Volkswagen: itt a feltámadás?
  • Hírek

Volkswagen: itt a feltámadás?

Viszik a cég villanyautóit, mint a cukrot.

április 9., 08:06
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
  • Hírek

Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges

Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.

április 9., 12:21
Presztízskérdés a létezése
  • Tesztek

Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant

Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!

április 9., 05:59
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
  • Közélet

Ennyit költünk a TC flottára egy évben

Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.

április 9., 15:39
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
  • Hírek

Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában

Év végére akár két modell is elérhető lesz.

április 8., 17:34
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
  • Hírek

Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában

A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

április 9., 16:54
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
  • Hírek

Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia

Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.

április 9., 14:47
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
  • Hírek

A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata

A CATL úgyis erről álmodozik.

április 8., 16:42
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
  • Hírek

Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!

A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.

április 8., 08:29
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
  • Hírek

Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot

Várnak, helyzetet értékelnek.

április 8., 09:23
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
  • Hírek

Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)

Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!

április 8., 09:42
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
  • Hírek

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik

A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.

április 8., 11:13
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
  • Hírek

Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!

Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.

április 8., 14:31
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
  • Hírek

Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított

Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.

április 8., 13:31
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
  • Hírek

2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján

Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.

április 8., 12:38
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
  • Hírek

India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja

Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.

április 8., 15:37
Nagyhódos határátkelő
  • Hírek

Nagyhódos határátkelő

április 9., 16:35
Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.
  • Tesztek

Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.

április 8., 14:54
Pappas Auto 2025 Hunyadi út
  • Magazin

Pappas Auto 2025 Hunyadi út

április 8., 13:52