Még nem gyártják, és csak előrendelni lehet, mi mégis beülhettünk a japánoknak szerencsét hozó C-HR második generációjába.
Célpiacán, Európában eddig több mint egymillió fogyott a C-HR-ből, ezzel az eladott Toyoták 13%-át tette ki. Itthon még sikeresebb, a vevők 14%-át fogta meg, ami 10 700 darabot jelent. Jelenleg a Toyota a legnépszerűbb a magán- és a céges vásárlók körében.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Fontos volt, hogy megint nagyot szóljon a formaterv, szinte egy az egyben megtartották a 2022-es tanulmány karakterét. Újdonság a süllyesztett kilincs, a hátsó lámpatestbe rejtett, világító típusjelzés és az új márkaarculatba illő LED fényszóró.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Az 1.8 Comfort belépőmodell 12 350 000 Ft-tól konfigurálható, a 2.0 literes a Style szintről indul 14 480 000 Ft-tól, az összkerékhajtás 760 000 Ft-ba kerül, a plug-in hibrid 17 100 000 Ft-tól vihető haza, és kétféle Premier Edition (GR Sport és Executive) is szerepel az árlistán.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A szolgáltatások köre digitális kulccsal, távvezérelhető, automatikus parkolással, okostelefon-alkalmazással, távoli szoftverfrissítési lehetőséggel és az aktív biztonságot növelő, vezetőtámogató asszisztensekkel bővült, már a sávváltásban vagy a dugóban araszolásban is segít.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A geofencing funkció megtalálja a legjobb alkalmat az akkumulátor töltésére, és a Nyugat-Európában kijelölt alacsony károsanyag-kibocsátású zónákban (LEZ) automatikusan elektromos üzemmódra vált PHEV kivitel esetén. Tisztán elektromos hatótávja 66 km is lehet.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A kisebb légellenálláshoz kisebb tömeg tartozik. Javítottak a hajtásláncok reakcióidején, változtattak a felfüggesztésen, a fékeken és a kormányzáson. A csomagtartó kiviteltől függően 11 vagy 8 literrel bővült, az összkerékhajtás további 2 litert, a JBL hangszóró viszont már csak 14 litert vesz el.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A lökhárítókhoz egy új, előre színezett gyantaanyagot használnak fel, a fényezéshez szintén új, vízbázisú festéket használó eljárást vetnek be. Bár a kiállított autó egy előszériás példány, a ma megszokottnál is narancsosabb felületű fényezése elég feltűnő...
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A 2640 mmm-es tengelytávhoz nem nyúltak, az első túlnyúlás 25 mm-rel csökkent, a magasság 15-tel nőtt. A jobb arányokhoz a 35 mm-rel szélesebb karosszéria, a jobb útfekvéshez a 30 mm-rel szélesebb első nyomtáv járul hozzá.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Az 1,8 literes, 140 lóerős alapmodell mellett a 2,0 literes, 197 lóerős kivitel képviseli az eredeti hibrid technológiát, a szintén 2,0 literes, már 223 lóerős változat 13,6 kWh-s akkumulátora konnektorról is tölthető, ezen kívül egy összkerékhajtású konfiguráció is elérhető lesz.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Jobb minőségű anyagok kerültek az utastérbe. Új a személyre szabható, digitális műszeregység, a 64 árnyalatból álló, dinamikus hangulatvilágítás és a se nem nyitható, se nem árnyékolható, hővédős üvegtető. Ez papíron 5 kg súlyt, 3 cm fejteret és 0,5 g/km szén-dioxidot takarít meg 100 kilométerenként.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A gyártásnál is spórolnak a szén-dioxiddal. Kétszer annyi újrahasznosított műanyagot használnak fel, mint korábban, több mint 100 alkatrész esetében. A szövet üléshuzat PET palackokból készül, és a kormánykerék bőrhatású burkolatának sincs köze egykor élő állatokhoz.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A kifutó modellhez képest ugyan 850 000 forinttal drágább, viszont egy 18 lóerővel erősebb hajtáslánccal, egy 8 és egy 12,3 colos kijelzővel, süllyesztett kilincsekkel, LED-es ködlámpákkal és néhány új asszisztens funkcióval többet tud.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
A Toyota újdonságait bemutató őszi roadshow 22 márkakereskedést érint, az ott felállított standokon az érdeklődők közelebbről is megismerhetik az autók műszaki hátterét, ez a modell például a hibrid hajtás működését mutatja be.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar
Mivel idén, az első félévben 1425 darab C-HR fogyott itthon, Classic néven egy ideig még elérhető marad a kifutó modell. Az utódjához választható színek közül valódi fényezésminták segítségével lehet válogatni.
Fotó: Balogh Bence / Totalcar