- Tesztek
- Új autó
- honda
- menetpróba
- honda cr-v
- honda cr-v plug-in hibrid
- honda cr-v phev
- honda cr-v hev
- új autó
A japán svájci bicska
Bemutató: Honda CR-V e:HEV és e:PHEV
Az első plug-in hibrid Honda az új CR-V e:PHEV Európában, miközben a normál e:HEV hibridet elsőkerékhajtással és áttervezett összkerékhajtással is megkaphatjuk. Tehát három lehetséges válasz érkezett arra a kérdésre, hogy miért maradjon ez a Honda a világ egyik legnépszerűbb autója.
Nem létezett olyan forgatókönyv, amely alapján a Honda elronthatta volna a CR-V hatodik generációját. Az ilyesmi nem fér bele az olyan malőrök mellett, mint az elektromos e:Ny1, hiszen a CR-V még tavaly is a hetedik legnagyobb példányszámban eladott autó volt a világon úgy, hogy kifutó modellként már nem sok volt neki hátra. 2022-ben be is mutatták az újat, most pedig végre vezethettem is három formában, a szeptember végén is napfényes Porto környékén.
Egyik szemem sír...
a másik nevet? Elégedett? Vagy az is sír?
Az új CR-V egy centivel szélesebb és nyolc centivel hosszabb, mint elődje. A beltér és az utazási komfort növelése érdekében a tengelytáv négy centimétert nőtt, a 11 légzsák mellé pedig új keresztmerevítőket kapott a padlólemez, főként az e:PHEV padlóba épített 17,7 kWh kapacitású, vízhűtéses és prekondicionált akkumulátorának védelmére. Összehasonlításképpen a normál e:HEV hibrid léghűtéses akkumulátora mindössze 1,06 kWh kapacitású, és 266 voltos feszültségen fut a plug-in 347 voltos rendszerével szemben.

A platform további fejlesztéseiről annyit, hogy öt kilóval könnyebb a préselt alumínium első segédkeret, erősebbek lettek az oszlopok, a Honda pedig alkalmazta a Civicben és a HR-V-ben már használt szerkezeti ragasztásokat is a merevség növelése érdekében.
Hátrahagyott underground
A hibriddel végleg felnőtt a Civic, de a Honda nem hagyta veszni a múltat.
Ami felhasználói szempontból fontosabb, hogy fokozták a zajszigetelést, csendesebb lett a futómű, és tompítottak a hátsó tengely vibrációin is. Emellett a kormányzás karaktere közvetlenebb, főként a jobb csapágyazásnak hála. Ha pedig élvezetesebb vezetni, nem árt, ha látjuk is, merre tartunk, így a Honda úgy tervezte meg az új CR-V A-oszlopainak dőlésszögét és a tükrök távolságát, hogy a lehető legkevesebb holttér keletkezzen a megnövelt dimenziók ellenére is.
Míg a plug-in hibrid a maga 1920 kilogrammjához adaptív elektromos gátlókat kap, a normál hibrid elsőkerékhajtással 1754 kilós, összkerékhajtással pedig 1822 kilós tömegével beéri a csillapítás mértékét az útburkolati hatások rezgései alapján változtató reaktív lengéscsillapítással. Ezért van az, hogy míg az e:HEV verziók négy vezetési módot ajánlanak a gazdaságostól a sportoson át a havas utakra szabott nyomatékosig, addig az e:PHEV hat opciót kínál, beleértve az EV és a vontatási hajtásmódot is.
Mivel itthon csak a tetősínnel lesz rendelhető, a plug-in hivatalos elektromos hatótávolsága 82 helyett 81 kilométer. Vontatni viszont 1500 kilót lehet vele, miközben a e:HEV-ek csak 750-et győznek. Cserébe a négykerékhajtás az e:HEV privilégiuma, a Honda pedig át is dolgozta a rendszert úgy, hogy immár 60-40 és 50-50 között váltogatja a nyomatékelosztást.
A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy az első tengely kigyorsításkor többet dolgozik a hátsónál, így növelve a kanyarodási sebességet is. A Honda szerint ez a CR-V már nem alulkormányzott, én pedig annyit tehetek hozzá, hogy az AWD valóban sokkal pontosabban tartja az ívet még akkor is, ha a kormányzása a legkevésbé élvezetes a három hajtáslánc közül. Plusz száz kiló és az összkerékhajtás ezt teszi az amúgy valóban direktebbre hangolt kormányművel, mely 2,4-et fordul faltól falig, támogatva a CR-V 11,4-méteres fordulókörét.
A kétliteres, Atkinson-ciklusú benzinmotor többfázisú, nagy nyomású befecskendezéssel, még hatékonyabb katalizátorokkal és merevebb főtengellyel küzd az emissziós normák ellen. A valóságban ez a sima hibrid rendszerrel 5,7-6,7-literes fogyasztást ígér, a plug-in esetében pedig annyira alacsony benzinszámlát, amennyire sűrűn tölteni tudjuk. A vége könnyen lehet akár két liter alatt is száz kilométeren, ami mindenképp remek érzés.
Míg az e:HEV AWD a mindenre jó svájci bicska Japánból, addig vezetési élmény szempontjából a két elsőkerekes az izgalmasabb tétel. Az e:HEV crossoverhez mérten könnyed és fordulékony, míg az e:PHEV egyszerűen sokkal gyorsabb az elektromos rásegítésnek köszönhetően.
Az e:HEV két villanymotort használ, valamint egy kétsebességes váltót. Azáltal, hogy a Honda külön tengelyekre helyezte a benzinmotort és a generátort, 335 Nm-re nőtt a csúcsnyomaték, míg a villanymotor maximális fordulatszáma 14500 rpm-re ugrott. Ezzel arányosan a végsebesség is nőtt, hiszen az elsőkerékhajtású hibrid már 194 km/h-ra, az AWD pedig 187 km/h-ra képes a 148 lóerős benzinmotor és a 184 lóerős villanymotor kombinált munkájával.
Az e:PHEV ezzel szemben arra használja a 17,7 kWh-os akkumulátorát, hogy a két fokozat segítségével a sebességhez mérten a legalacsonyabb fordulaton, illetve mindig az optimális tartományban használja a benzinmotort, így maximalizálva a teljesítményt egészen addig, míg le nem merül az akku, és át nem vált a rendszer normál hibrid üzemmódra.
Az e:HEV apró akkumulátora a normál használat során teljesen feltöltődik úgy negyven perc alatt, majd a várakozásoknak megfelelően sokat segít a kigyorsításoknál, illetve hegynek felfelé. A hibrid hajtáshoz természetesen nem kell a maximum, a zöld csíkok száma pedig mindig a vezetési helyzettől függ. Ami segít, hogy a gyári navigáció a domborzat figyelembevételével optimalizálja az elektromos rásegítést.
Az e:PHEV ezzel szemben 2,5 óra alatt tölthető fel 6,8 kW-os teljesítménnyel, amennyiben a rendszer 25˚C-on tartotta a cellák hőmérsékletét. Általában így tesz.
Mivel az akkumulátorok mérete és elhelyezkedése is eltérő a két hibridben, az e:PHEV csomagtere 617 literes, míg az e:HEV 579-587 literrel gazdálkodik attól függően, hogy AWD-e az adott modell. Utóbbi ugyanis lecsíp nyolc liternyi rakodóteret, amit továbbra is könnyen orvosolhatunk a hátsó üléssor ledöntésével. Az új CR-V minden szempontból elég nagy lett.
Ha már úgy gondolom, hogy az e:HEV a legszórakoztatóbb, az e:HEV AWD várhatóan a legnépszerűbb, az e:PHEV pedig a leggyorsabb verziója az új CR-V-nek, a Honda vezetéssegítő és biztonsági rendszereiről se feledkezzünk el.
A Honda Sensing 360 ugyanis egy komplett és elég tartalmas csomag. Ügyes az adaptív tempomat a sávtartással kombinálva, a holttérfigyelés és az automata sávváltás is. A CR-V autópályán gyakorlatilag csak a kezünket akarja a kormányon, míg a szélvédőre vetített információk könnyen olvashatóak, a CR-V műszerfala pedig teljesen egyértelmű. Letisztult és emberközpontú az egész kabin, Honda-módra.
Comfortable Runabout Vehicle, vagyis CR-V. Magyarul kényelmes járkálós autó, aminek immár hat generáció óta kötelessége ugyanúgy leküzdeni a magas városi szegélyeket és alattomos úthibákat, mint azokat a szituációkat, mikor a Google Maps hirtelen új kihívások elé állít a semmi közepén.
Arra emlékszik még valaki, hogy az első két CR-V-hez egy integrált piknikasztal is járt a csomagtérben? Az újban ilyesmi ugyan nincs, de a többi kényelmi funkció talán kárpótolja az embert. A Honda fogyasztási adatai valósak, az utastér valóban tágas és csendes lett, Eisuke Sato, a CR-V program vezető mérnöke pedig szabadidejében egy S2000-rel csapatja a pályán. Legalábbis a hobbijai közt ezt listázta, az immár 25 éves roadster pedig a saját autója.
Az S2000 és a CR-V kétliteres benzinmotorjait nevetséges lenne összehasonlítani. Az viszont biztos, hogy utóbbi legalább produkált a szerpentinekkel teli próbaút alatt egy 4,7 méter hosszú családi crossoverhez mérten nagyon szép fogyasztási értékeket. Kényelmesen a hatliteres vonal alatt, és akkor a Honda első európai plug-in hibridje még mindig ott van azoknak, akik ennyi üzemanyagot sem szeretnének a CR-V-be tölteni.
Érezni lehetett, hogy a Honda ezt a típust nagyon nem szerette volna elszúrni, hiszen a világ hetedik legkelendőbb autóját gyártani öröm, de a hatodikat vagy az ötödiket még nagyobb. Elektromos fronton a márkának van hova fejlődnie, a hibridekkel viszont eddig sem volt gond, és ez a CR-V-vel sem változik. Itthon húszmillió forint alól indul, a plug-in pedig valamivel 24 felett kezdődik. Az érvek a Honda mellett ismertek. Magas alapfelszereltség, stabil értéktartás, hatékonyság. A CR-V mindhármat tudja, és szerintem külsőre sem rossz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
