Ha 2024 Európájában arra kérsz, hogy ajánljak egy új, nem prémium szegmensbe tartozó hibrid szedánt, akkor mit mondjak? Ez a szegmens valahol elveszett, veszettül keresem… sehol se talállak téged, életem… De aztán ott volt Varsóban a fűszeres lány.
Ez a fűszeres lány nem egy új név, csak inkább az amerikai piacon imádják, de ott nagyon. Az első Toyota Camry ’83-ban jelent meg, 20 millió eladott példányon van már túl. Idén mutatták be élőben is a kilencedik generációját, ami még mindig az akar lenni, amiről a Camry a kezdetek óta szól. Egy elérhető, elegáns szedán, ami nem fogyaszt sokat.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A modell nem most jött Európába, csak nem veszik annyian, mint az Egyesült Államokban. 2019 – 2023 között 18 500 darabot adtak el belőle. Pedig egy olyan piaci szegmensben van, amiben (sajnos) már nincs konkurenciája – és ezt ők is tudják. Míg 2019-ben a 8. generációs Camrynek többek között a Ford Mondeóval, a VW Passattal és a Mazda 6-tal kellett osztozni ezen a piacon, addig 2024-ben már egyedül van - legalábbis, mint hibrid szedán biztosan.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A 9. generáció megkapta a Toyota most felfutó Hammerhead dizájnját, amit leginkább a fényszórókban és az orr kialakításában ismerhetünk fel.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A Toyota szerint a mostanában érkező új modellek már ezzel a dizájnnal fognak megjelenni. A Camryn kívül jelenleg a Prius és a C-HR kapott ilyen arcot.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A lökhárítónak egyes szögekből elég markáns élei vannak.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Az előző generációhoz képest vékonyítottak a hátsó fényszórókon, így picit aggresszívabb hatást kelt a hátulja.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Az új dizájn miatt olyan, mintha magasítva lenne a csomagtartó.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A háromhengeres motoroktól félők megnyugodhatnak, a Camry egy 2,5 literes négyhengeres benzinmotort kapott a Toyota ötödik generációs hibrid meghajtása mellé. Az új hibrid többek között erősebb elektromotort és lítium ionos akkumulátort jelent (a korábbi modellekben nikkel-metálos van).
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Az autó Atkinson- vagy Otto-ciklusban is képes működni. Az előbbit az alacsonyabb fogyasztás során használja, ha pedig sportosabban akarnánk haladni, akkor az utóbbi módon működik. Az autó egyébként 231 lóerős és a 0-100 km/h-s sprintet 7,9 másodperc alatt teljesíti. A Camry persze nem a sportosságról szól (bár az USA-ban ott van a TRD változat), hanem a fogyasztásról.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Ami elvileg 5,1 l/100km.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A beltér jelentősebb figyelmet kapott az újítás során, ami sokkal modernebbnek hat, mint az előző generációé (bár szerintem abban több kreativitás volt).
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Amit sajnálok, hogy a Toyota még mindig ragaszkodik a zongoralakk használatához – vagy a Toyota tulajdonosok?
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Viszont szívmelengető látvány, hogy milyen sok gomb van az autóban!
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Nagyon...
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
...sok...
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
...GOMB!!
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A váltókar a megszokott, egyedüli érdekesség, hogy a vezetési módválasztó nem egy gomb, hanem három: eco, normal, sport.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A műszeregység már teljesen digitális, 7 vagy 12,3 colos lehet, a központi kijelző pedig minden esetben 12,3 colos. A vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto alap.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Nincs Toyota toyotás műanyag nélkül.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A hátsó sor szedánokhoz képest meglepően tágas, láb- és fejtérben egyaránt. Papíron három személy is elfér itt, de a kartámaszba fektetett energia azt sugallja, hogy ezt inkább négyen illik használni.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Ugyanis ennyire igényesen kialakított kartámaszt rég láttam nem prémium szegmensben. A tervezését nem tudták le annyival, hogy lenyitható és jófejségből van benne egy-egy pohártartó. Ehelyett egy apró, haptikus érintőpanelt kapott, amelyen a klímát, a rádiót, az ülésfűtést és a hátsó szélvédő árnyékolóját állíthatjuk.
Fotó: Toyota
A pohártartó pedig hasonló igényességgel lett kialakítva, nyitható-csukható.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A csomagtartó kapacitását nem részletezték, de nem lesz jelentősen nagyobb az elődénél, ami 500-524 literes. Csak azért lesz picivel nagyobb, mert az akkumulátorok a hátsó ülések alá kerültek a csomagtér helyett.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A Camry nemcsak az új hibrid meghajtást, hanem a Toyota Safety Sense legújabb generációját is megkapta. Ez továbbfejlesztett kamera- és radarrendszereket jelent, amikkel például a vészfék asszisztens már nem egy, hanem három sávot figyel, és a sötétben is észreveszi a bicikliseket, gyalogosokat.
Fotó: Toyota
Ha minden úgy alakul, ahogy a gyártó tervezi, áprilistól lehet előrendelni az új modellt, aminek gyártása júniusban kezdődik, Japánban. Az első európai darabok szeptemberben kerülnek a kontinensre.
Fotó: Toyota
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Árat még nem mondtak, ahogy a felszereltségi szintek sem kerültek szóba, de az amerikai piacot elnézve legfeljebb négyre számíthatunk: LE, SE, XLE és SXE. Ezekre az infókra áprilisig kell várnunk, igaz, valószínűleg már márciusban bejelentik őket.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Szóval aki egy új, hibrid, nem prémium szedánt szeretne, annak még várnia kell.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Ugyanis voltam Keleten, jártam Nyugaton, déli legelőn, északi ugaron, sorstalan utakon, fejvesztve kutatom őt. Nem tudom, hol lakom.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Ha 2024 Európájában arra kérsz, hogy ajánljak egy új, nem prémium szegmensbe tartozó hibrid szedánt, akkor mit mondjak? Ez a szegmens valahol elveszett, veszettül keresem… sehol se talállak téged, életem… De aztán ott volt Varsóban a fűszeres lány.