A BMW az elmúlt években szeret kísérletezni egyedi formatervekkel, dizájnnal. Gondoljunk csak az iX-re, a hódpofára, vagy az XM-re. Szerintem ezt a felsorolást erősíti az X2 is, ami már-már minden elemével provokál. Ez baj lenne? Nem egészen.
Az X2 nem a BMW legsikeresebb gyermeke, de a kelendőbbek közé tartozik. Az első generációból globálisan 390 ezer talált gazdára, mindezt úgy, hogy méretei alapján egy kategóriában van az X1-gyel. Így hát a kettőt el kellett választani egymástól, ezt pedig túlzó megjelenéssel, sportos, kupés formával tették meg – ahogy ez jellemző a páros számú X-ekre. De az X2-t továbbra is egy helyen gyártják az X1-gyel, valamint még a Mini Countrymannel osztozkodik egy platformon.

Sokak számára biztosan az autó eleje a legmegosztóbb, amit a fényszórók és a hűtőmaszk egyvelege okoz. Pedig, ha picit rábandzsítunk az új 5-öst láthatjuk benne, csak vertikálisan megnyújtva, több szögletes vonallal. Kompaktok között az első volt, ami megkapja a világító vesét, mert ez kell a népnek. Melyik népnek? Leginkább a kínainak, ugyanis a gyártó az eladások 33 százalékát Kínából várja. Őket követi Németország 10 százalékkal.
Oldalról nézve viszont egyáltalán nem provokatív az X2 megjelenése, sőt, a B oszlop után a lefele ívelt, kupés tetővonalát jól eltalálták, amihez az apró hátsó szárny egészen sokat ad hozzá. Egyébként 54 milliméterrel hosszabb, mint a jelenlegi X1, vagyis 4,55 méterről beszélünk.
Viszont én mégis a hátuljával voltam a leginkább bajban. Zavarba ejt a féklámpák furcsa formája, amiről nekem akaratlanul egy Gundam robot jut eszembe. Nem BMW-s, nem érzem annak, de mégis az. A hátsó szélvédő alatti rész aránytalanul nagy és üres (kivétel az M35i, mert annál négy kipufogóvéget is látunk). Ennek ellenére mégis nézed és nézed, keresed benne az értelmet, közben az érzelmek kavarodnak benned, nézed balról, nézed jobbról, majd rájössz; ez a célja.
A beltere kárpótol
Ez az az autó, ami a kurvák és kamionosok buliján az előbbinek annyira hitelesen öltözne be és adná elő magát, hogy azt hiszed tényleg az, de már a köszönéséből rájössz, hogy egy remek színésszel van dolgod. Így kell elképzelni a kontrasztot az X2 belseje és külseje között.
Míg a külső dizájn arról szól, hogy szúrja a szemed, addig a beltere simogat a tenyerével. Jó érzés, mert ülései kényelmesek, helyben tartanak és akár masszíroznak is. Kormánya vaskos, az alsó küllő dizájnja fenomenális. A telefontartó előtt levő karos rögzítő remek ötlet, az ívelt, osztott kijelző képe éles, remek. Zongoralakkot csak ott látsz, ahol nem fogdosod az autót, de foghatod bárhol, nem recseg, ropog. Ajtókilincs egyszerű, de mégis szép, a kapaszkodó pedig szakított a megszokott dizájnnal.
Viszont ezen a tenyéren vannak kiszáradt, feltépett bőrdarabok, amelyek picit bántanak. Ilyen a lassú kilencedik generációs infotainment rendszer, a lámpátlan kesztyűtartó, vagy a csak vezető felé nyíló középső kartámasz, amibe alig fér valami.
Viszont nagy meglepetésemre könnyedén el lehet férni a hátsó sorban – legalábbis 184 centiig biztosan. A hátul ülők komfortját a helykínálaton kívűl kettő USB-C csatlakozóval egy-egy szellőzővel, valamint pohártartókkal kiegészített középső kartámasszal bővítik.
Csomagtere 560 és 1470 liter között van a belső égésű motorosoknak, a villanyosoknak viszont be kell érniük 525-1400 literrel. A képeken egy 18d-t látunk.
Nyomokban élményt tartalmaz
A tesztautókkal Vecsésről indultunk és Esztergomig mentünk. Így az út során leginkább autópályán és völgyes országutakon utaztunk. Ennyi kilométer alatt valós fogyasztást lehetetlen megmondani, így a vezetés élményét kerestem Esztergom fele egy iX2 xDrive30-ban, míg visszafele egy sDrive 18d-ben. Az előbbi 23-24 kWh/100 km-es fogyasztással zárt, míg a dízel csak 5,8l/100km-rel.
Mondanám, hogy SUV-s vezetési élményt kapunk, mivel az, de nem az, hanem ez egy SAC, azaz Sport Activity Coupé! Vagyis olyan vezetni, mint egy középméretű SUV-hoz. Kormányzása nem sportos, különbség a komfort és sport között alig van mindkét típusnál. Nem fekszi annyira jól az utat, de annak hibáival egészen jól megküzd. Viszont egy dinamikusabb kanyarvételnél az ülés nagyon jól megtart.
Igen erős a kontraszt az elsőkerék meghajtású dízeles 18d és az összkerekes iX2 között, az M35i-t pedig sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni, így nem jelenthetem ki, hogy melyiket jobb élmény vezetni. Míg a 18d tényleg egy utazóautó, ami a tempomatos pályázásra lett kitalálva, addig az iX2-esben több a bugi, az élni akarás.
Az iX2 313 lóereje és 494 Nm nyomatéka mindig ott van, ahogy 2095 kilós saját tömege is. Hatótávja nettó 64,8 kWh-os akkumulátorával 400 kilométer fölötti, fogyasztását pedig 18-16 kWh közöttire mondják.
A 18d a leggyengébb, 150 lóerejével és 360 Nm max nyomatékával. Viszont beéri 5,1-5,5 literrel is, amit teljesen hihetőnek találok.
Mivel az oda-vissza út csaknem fele autópályázással telt, így azt biztosan állíthatom, hogy szélzaj 130 körül is alig van, de a dízelmotort is alig lehet hallani. A gördülési zaj átlagos, de a kabinra így is a csönd jellemző.
...mint a búcsúban
Ahogy a Countryman, az X2 is kapható csaknem mindenhogy. Motorkínálatból négy van, kettő benzines, sDrive 20i, amiben egy háromhengeres motor mild hibrid hajtással van és összesen 170 lóerőre képes. Aztán a legsportosabb az M35i egy kétliteres, négyhengeres motorral, ami 300 lóerős és 400 Nm nyomaték leadására képes.
A két dízeles verzióban ugyanaz a motor található, a 20d annyiban más, hogy mild hibrid hajtása is van. Így plusz 13 lóerővel és 40 Nm nyomatékkal több, mint a 18d.
Aztán ott vannak a villanyosok, amiből az xDrive30 két elektromotorral, a sDrive 20 pedig eggyel rendelkezik. Aksijuk ugyanakkora, 64,8 kWh.
Felszereltség terén viszont csak három van: a Basic, az M Sport Pack és az M Sport Pack Pro. Az új X2-es 16 120 000 forintról indul, az iX2 pedig 19 025 000-ról. A legdrágább az iX2 xDrive30 23 675 00-ás árával, de az M35i „csak” 22 698 000 forintba kerül.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
