Megnéztem az új Porsche Taycan Turbo GT-t. Meghallgattam az éves értekezletet, hallottam a kínai piac válságáról, de ahelyett elmondom inkább, mi az igazság az 1092 lóerős teljesítmény kapcsán.
Dr. Wolfgang Porsche idén lesz 81, de azért még mindig kedvesen mosolyog Oliver Blume mellett, aki egyszerre a Volkswagen és a Porsche főnöke is. Közben az apropó a Taycan Turbo GT, a márka eddigi legerősebb autója.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Az valóban egy kemény adat, hogy bár a Turbo GT csupán maximum 75 kilóval könnyebb a Taycan Turbo S-nél, a Nürburgring körül 26 másodperccel gyorsabb, mint a korábbi csúcsmodell. Illetve csak bő két másodperccel lassabb, mint egy Rimac Nevera.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Tim Cook is beköszönt, hiszen a Porsche erősen integrálja az Apple szoftverét, és a Vision Pro terjesztésében is szerepet vállal a saját applikációjával. Tehát az Apple, miután feladta a saját autójának fejlesztését, a Porsche jó barátja lett.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Woo-hoo. Szokásos rossz fényviszonyok, az ehhez kapcsolódó kifogástenger, illetve 1092 lóerő két másodpercen át, a Launch Control aktiválása után.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Mivel +120 kW időszakos eléréséről van szó, könnyen kiszámítható, hogy a Taycan Turbo GT normál üzemmódban 933 lóerős. A csúcsnyomaték viszont valóban 1340 Nm, a választott csomagtól függetlenül.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Ültem benne két gyors kör erejéig, és egyértelmű, a Porsche mivel szeretne odacsapni a Tesla Model S Plaidnek, illetve bárki másnak a négyajtós über-EV kategóriában. Azzal, hogy nem csupán az egyenesekben megy nagyon, hanem aztán a kanyart is beveszi, ráadásul úgy, ahogy azt egy Porsche szokta.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Nincs árkülönbség a normál négyszemélyes, illetve a szigorúan kétszemélyes Weissach-csomagos Turbo GT között. Százmillió forint felett kezdődik így is, és úgy is.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
220 kilónyi leszorítóerő, illetve 2,2 másodperces gyorsulás százra, a végsebesség pedig 305 km/h-ra húzva.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
A négyajtós családi verzió ezzel szemben csak 2,3 alatt tud százra ugrani, a végsebessége pedig 290 km/h. Ennyit jelent a hátsó szárny.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Közben az egész Taycan kínálat frissült 2024-ben, így már a legújabb technológiával árulják az elektromos Porschét, amelynek korábbi verziójából tavaly elment 40 ezer példány.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Karbon itt, karbon ott. A B-oszlopon, a tükrök borításán, a küszöbbetéteken. Csúcsmodell.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Ez a Weissach verzió hátsó üléssorának hűlt helye. A borítás szintén karbonból, alatta tárolóhely.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Ha nem lenne egyértelmű, itt nem kéne táborozni, még viccből sem.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Dedikált óraegységet kapott a töltöttség, frissültek az applikációk, sportosabbak lettek az ülések.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
A hátfaluk természetesen szénszálas. Kikerült a Taycan Turbo GT-ből az automatikus ajtóbehúzás is, és csak az egyik oldalon van töltőcsatlakozó. Az analóg órát is száműzték, pedig a Sport Chrono csomag többi eleme alap.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
A hátsó tengelyen az inverter már 900 amperes a korábbi 600 helyett, és ezt a szilícium-karbid technológia tette lehetővé.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
555 kilométeres hatótávot ígér a WLTP, ám sokkal viccesebb, hogy a Weissach verzió a súlycsökkentés miatt kevesebbet is fogyaszt, mint a négyszemélyes.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Nehéz megtippelni, hányat tudnak majd eladni egy ennyire drága elektromos szedánból, de az biztos, hogy a Taycan Turbo GT üzen Amerikában a Teslának és a Lucidnek, Európában a Maseratinak, a Lotusnak és az Alpine csapatának, Kínában pedig mindenkinek, aki hajlandó megszeppenni egy kicsit.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Miután a töltő csak a jobb oldalon maradt meg manuális nyitással, a Porsche a drága hangrendszert is kidobta a Weissach verzióból, hiszen másképp nem jött volna össze a 75 kilós spórolás.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
A legjobb esetben is 2220 kilós a kétmotoros Taycan Turbo GT.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Jól áll neki a lila fényezés, de az új Macan miatt az is érdekes kérdés, hogy a Taycan mennyire képes majd tartani az eladási teljesítményét. A Turbo GT segít, a Macan viszont rendkívül népszerű lehet már rövidtávon is.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Milyen benne pár gyors kör a lipcsei pályán? A fizikális hatások után szürreális belegondolni, hogy mostantól emberek csak úgy vehetnek egy ilyet, aztán aktiválhatják az Attack Mode funkciót, mely tíz másodpercig aktív, majd kér tíz másodpercet az akkumulátor pihentetésére.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Mivel érdekelt, mennyi hely van benne, mutatom is.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
A kovácsolt kerekekkel tíz kilót spórolt a Porsche, a futómű pedig az Active Ride a GT-hangolással.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Gyönyörűek a karbon-kerámia féktárcsák, melyek módosításával bő két kilót spórolt a Porsche.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Made in Germany. Zuffenhausen, hogy pontosak legyünk.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Ez pedig itt az UFO, vagyis a Porsche Experience Center Lipcsében, közvetlenül a Panamera és a Macan gyára mellett. Az árnyékban a Porsche Mission X.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Csapattuk a Porsche Taycan Turbo GT-vel, ezt egy Tesla biztos nem tudja
341
Lapozgató
Csapattuk a Porsche Taycan Turbo GT-vel, ezt egy Tesla biztos nem tudja
Megnéztem az új Porsche Taycan Turbo GT-t. Meghallgattam az éves értekezletet, hallottam a kínai piac válságáról, de ahelyett elmondom inkább, mi az igazság az 1092 lóerős teljesítmény kapcsán.