- Tesztek
- Új autó
- volkswagen t-cross
- volkswagen t-cross r-line
- volkswagen
- crossover
- t-cross
- teszt
- vw
- 1.5 tsi dsg
Sárga, drága és mára jó is
Teszt: Volkswagen T-Cross R-Line 1.5 TSI DSG - 2024.
Az R-Line alapáras színe a sárga, ami kiválóan alkalmas a szürke hétköznapok feldobására. A szubkompakt crossover esetében már csak arra lenne szükség, hogy a nagyobb turbómotor és a hétsebességes DSG váltó is minden helyzetben teljesen szót értsen egymással.
Senkit sem hibáztatok azért, ha kapásból nem tudja a különbséget a Volkswagen T-Cross, a Taigo, a T-Roc vagy a Tiguan között. Ugyanez vonatkozik a Škoda Kamiq és Karoq párosára is. A Taigo egyébként a T-Cross kevésbé praktikus tetővonalú testvére, míg a T-Roc az eggyel nagyobb és mellesleg globálisan legnépszerűbb VW crossovere, melyből még kabrió is készül egy darabig. Árban ezek felett a Tiguan egy még tágasabb emelt üléspozíciós családi ajánlat, bár persze továbbra sem akkora lábnyommal, mint egy Touareg, ami már egy közepes, Európában akár nagynak is mondható SUV. A Volkswagen vitathatatlanul mindent megtesz azért, hogy megtaláld a méreted.
Hivatalos: vérpadon a Volkswagen egyik legfurcsább kabriója
A 2026-ban érkező új generációból nem készül kabrió.
Ha már szubkompaktoknak hívják ezeket mostanában, emésztgessük a tényt, hogy a T-Cross 4127 mm hosszú és a tükrök nélkül is 1760 mm széles a maga 2551 milliméteres tengelytávján, a jól felextrázott R-Line verzió esetében 1251 kilós tömeggel.

Manapság már a szubkompakt kategória is ilyen dimenziókat takar, a T-Cross pedig a Volkswagen MQB A0 platformjára épül, ami azt eredményezi, hogy kizárólag elsőkerék-hajtású verziója létezik, kétféle motorral és három váltóopcióval.
A variációk tárháza
Röviden és tömören a Volkswagen Polo technikája van a lemezek alatt, a Škoda kínálatában egyébként Kamiq néven találjuk a rokont. T-Crossból létezik fapados kiadás, ez valamivel nyolcmillió forint feletti összegről indul, ezért egyliteres TSI motorral 95 lóerősen és az ötfokozatú manuális váltóval, illetve 115 lóerősre húzva a hatfokozatú kézivel kapható.
A Volkswagen gyárt földművelőkre specializált Polót is
Háromhengeres motor, emelt, megerősített futómű, és az ötsebességes kézi váltó a könnyen tisztítható beltérrel. Ez a Polo Robust.
A Prime és a Life csak ezzel a motorral rendelhető, míg a Style és az R-Line vagy az erősebb egyliteressel, vagy a 150 lóerős 1,5 literes TSI-vel és a DSG váltóval. Extrák nélkül a csúcsmodell 11 millió forint, ami a szűk alapfelszereltség ismeretében nem tréfa.
Tudjuk, hogy az egyébként sok szempontból remek Volkswagenek ára sűrűn szalad a vörös zónába, a T-Cross R-Line esetében pedig a tesztautóban talált extrák tolták a vételárat egészen magasra, vagyis ennél az autónál konkrétan 12 610 780 forintra.
Jó autó, csak majd csengess a kasszánál
ID.3, én téged a hibáiddal együtt is kedvellek. Tényleg. De mondd, miért teszed ily nehézzé a románcunkat? Nagyobb így az élvezet?
Kemény dió, de kellhet a sötétített üveg, a nagyobb digitális érintőképernyő, az okosabb klíma, az ülésfűtés, a tolatókamera és a jobb hangrendszer is. Erre jönnek a félmilliós LED-mátrix fényszórók ahhoz, hogy a T-Cross R-Line hozza a platformból előcsalható maximumot.
Érezhetően jobb, holott eddig sem volt rossz
A 2023-as ráncfelvarrás óta minőségibb anyagokat találunk a beltérben, az opcionális vonóhorog pedig a bicikliszállítók legnagyobb örömére már 75 kilóval terhelhető. Az alapból 60:40 arányban dönthető hátsó üléssor tologatásától függően 385 vagy 455 literes csomagtér továbbra is 1281 literesre bővíthető, azt pedig mindenki döntse el maga, hogy ez elég-e a családi feladatokhoz. A T-Cross a piackutatások szerint a fiatal párok és kisgyermekes családok autója, legalábbis a nyugat-európai fizetések, vagy éppen a jól alakított cégautós juttatások univerzumában.
Ezen belül az R-Line határozott vonalvezetésű műanyag karosszériaelemeivel a sportos formájú csúcsmodell, ami ráadásul alapáron sárga is, így növelve a menőségi faktorát.
A német sajtóközleményekben előszeretettel emlegetett dinamizmus jegyében természetesen az 1,5 literes, mértékegységekkel kapcsolatos vallási hovatartozástól függően 147,5 vagy 150 lóerős benzinmotort illik választani, ezzel a duplakuplungos automata váltó mellett is voksot téve.
A rugózás királya
A cél ebben a kategóriában a tökéletes városi és túrázós harcosok – anyu és apu, sikeres fiatalok és a hasonlóan kalandvágyó idősebb korosztály – igényeinek eltalálása. A Volkswagen T-Cross tempós viselkedésének egyik legnagyobb tanulsága, hogy a legtöbb ilyen autót soha senki nem fogja úgy vezetni, ahogy én tettem. Ezalatt persze nem felelőtlen száguldozást, huligánkodást vagy a fizikai határok bármilyen feszegetését kell érteni, hiszen ez egy oviba járós crossover. 150 lóerő elég ekkora tömeghez, épp ezért szeret menni, és teper is, ha noszogatod.
A T-Cross legnagyobb trükkje a problémás helyzetekre csak legyintő rugózása. Kétségtelenül kell hozzá önmegtartóztatás is, hogy az opcionális 18-as felnik helyett beérjük a 6,5Jx17-es méretű, "Valencia" fantázianevű kisebb kerekekkel. Cserébe a T-Cross kabinjába alig szűrődik kellemetlen hang a futómű felől, és egyedül a szélzaj érdemel említést az autópályás üzemben, ami a magasított karosszériával, a rácsos lökhárítóval és a normál méretű tükrökkel nem is különösebben meglepő. Amúgy jöhet kátyú, töredezett útfelület vagy furcsán megsüllyedt asztaltcsík, a T-Cross pedig csak ad nekik egy pacsit, aztán suhan is tovább.
A hajtáslánc egyetlen bosszantó, mégsem elhanyagolható tulajdonsága, hogy a turbómotor hiába ad le 250 Nm csúcsnyomatékot már 1500-as fordulattól, a már évek óta jól ismert hétsebességes DSG így sem mindig bízik az erejében. Kellően moderált gázadással még viszonylag a helyükön maradnak a váltási pontok, ám lejtmenetben sűrűn értelmetlen motorpörgetés zajlik, legalább olyan lelkesedéssel, mint bizonyos gyorsítási helyzetekben.
Konstans 3000-4000-es fordulat környékén járatva a T-Cross egész fárasztó is tud lenni, ilyenkor pedig nincs más megoldás, mint a kormány mögötti váltófülekkel korrigálni a helyzetet, vagy eleve manuális módban használni a váltót. Utóbbi kissé tájidegen egy olyan autóban, amit azért vesznek az emberek a DSG váltóval, hogy D-ben használva soha többé ne kelljen a váltásokon gondolkozni.
Ezt leszámítva nagyon felhasználóbarát a T-Cross, hiszen a kormányán rendes nyomógombokat találunk, a telefontükrözés pedig zökkenőmentesen teszi a dolgát. Az automata sávtartást és a sebességtúllépés idegesítő pittyegését viszont a bajuszkapcsoló végén található gomb megnyomása után lehet két okézással kiiktatni, ami pont három lépéssel több, mint az ideális megoldás, vagyis egy dedikált gomb.
Az üléspozíció a műfajhoz illően magas, az utastér pedig kellően tágas minden fekete műanyagos egyszerűsége mellett is. A Volkswagen virtuális műszeregysége ügyesen variálható, a kormányról vezérelve pedig minden releváns vezetési adat is könnyen előhívható.
Nem hibrid, nem villany
Városi kisautónak, belépő crossovernek a fogyasztása sem mindegy, a négyhengeres motorral szerelt T-Cross pedig bármennyi benzint elfogyaszthat száz kilométer alatt, amennyiben ez alatt az 5,8 és a 7,5 liter között tartományt értjük. Nálam autópályás üzemben sem kért hét felet, reálisnak vegyes üzemben pedig a 6,4-6,8 litert tartom szűk egy tank benzin elégetése után. Ezekkel az arányokkal az R-Line hatótávolsága jóval 500 kilométer felett alakul, mivel a tankja 40 literes.
Én mennék is a T-Cross-szal messzire, bár az ülései nem feltétlenül erre lettek kitalálva. A dizájnt nézve inkább az lehetett a cél, hogy ne bánkódjon a felhasználó, ha előbb-utóbb átáztatja a szövetet a bébitáp, a kutyanyál vagy valami még sokkal makacsabb.
Végezetül ha akkumulátoros rásegítés nincs is, arra azért jól használja az áramot a T-Cross, hogy éjszaka könnyen felismerhető legyen. A hátsó lámpatest nyitáskor alkalmazott szekvenciális fényjátéka különösen vidámra sikerült, a hűtőrácson átívelő LED-csík pedig lehet, hogy gyorsan öregszik majd, ám ma még a trend része, a Volkswagen pedig elegánsabban használja a diódákat legkisebb crossoverén, mint számos konkurense.
A frissített T-Cross jól néz ki, ez pedig már bőven elég a birtoklási vágyhoz. A rugózása a tartósan jó kapcsolatot is támogatja, ha pedig a sárga fényezés miatt megkérdezik a szomszédok vagy kollégák, hogy milyen motor lapul az orrában, a válasz a 110 kW TSI Evo2. Néhány millióval olcsóbban a hatfokozatú manuálissal lenne ideális, de ez a kombináció sajnos csak a fejemben létezik. A valóságban marad az R-Line, olykor kézzel váltogatva.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
