Minél szorosabbra szövi a konszern a rokoni szálakat, annál jobb,
ilyen alapokra építkezve remek kis Golfok, Seatok és Skodák
várhatók a közeljövőben. Amit viszont se VW, se Seat, se Skoda nem
fog kínálni soha, az
a legendás Audi belső. Ugyanolyan egyszerű, visszafogott,
ízléses vonalak vannak mindenütt, mint bármelyik nagyobb számjegyű
Audiban, épp csak a szellőzőnyílások lettek kerek formájúak, amit
meg a
TT-ben
szerettünk. Ugyaninnen származik a középkonzol szélén a
háromszögletű álmerevítés, ami a TT-ben bőrözött alumínium volt,
gyönyörű, és nyomta a térdet - itt pedig műanyagból készült, de
ugyanazt csinálja, az átkozott. Az anyagválasztás egyébként
tökéletes, az ergonómia szintúgy.
Hátra bemászni nem nagy kihívás a szépen előresikló első
ülések mögött, és érezhetően több a hely, mint az ezokból
agyonszidott elődben és platformtársaiban. A 6,5 centiből (ennyit
nőtt a tengelytáv) 5,5 centi gyarapodás jut a belső tér hosszára,
ebből is 2,9 centi a hátsó utasok lábának. Vizuális típusú
olvasóink nyilván sejtik, hogy a hátsó térkínálat nem feszegeti a
kategóriahatárokat, de határozottan javult a helyzet, négy embernek
az A3 kényelmes.
Elöl főleg. Az ülések pompásak és jól tartanak.
Rokonszenves ritkaság, hogy a trenddel szembe menetelve az
üléspozíció kicsit alacsonyabbra került. Így ugyan nem lehet
lenézni az egyterűs családapákat, de jobban érezzük az autót,
amikor külső íven előzzük őket a szerpentinen. A középkonzol
sportautósan széles és magas (copyright sajtóanyag), ez jól is
fest, ráadásul a mókás, Z formájú kézifékkar miatt csomó
pohártartó, dobozka meg mindenféle fért még el benne.
A nagyobb pakolnivalók mennek leghátra, a 350 literes
csomagtartóba, aminek a becsukására egy teljes szélességében
végigfutó perem szolgál, így bármelyik kézzel, bárhol lehúzhatjuk.
Ez annyira kézenfekvő és jó megoldás, hogy az összes többi autó
ergonómusa üstöllést mehet kukoricára térdepelni. Továbbá
minden szeretetünk az Audi anyagválogatóié. Egyrészt bőr
helyett alcantarával borították az üléseket, ami szebb és
lényegesen kellemesebb anyag, különösen a marhák (az állatok)
szerint. Másrészt díszbetét gyanánt zongoralakk felszínű fekete
műanyaglapkákat használtak, ami művészettörténeti korszakokkal
haladja meg a japán presztízsautók örök mételyét, a szörnyű műfát.
És hál' istennek végre megérkeztünk ide, a presztízsautóság
tárgyköréhez. Rondán sarkítva a kérdést egy autó attól lesz
presztízs vagy prémium, hogy
lényegesen többe kerül annál, amennyit ér. Ez a különbözet
pont az, amiért a presztízsvásárló presztízsautót vesz, hogy
tudniillik más ember ennyiért ilyet nem venne soha - vagy netán nem
is tudna venni soha. És ezt mindkét érintett fél tudja is, így nem
kell egymást prolizni meg burzsujozni az utcán, elég
összehasonlítani a slusszkulcsokat.
Az új A3 nagyon szép, nagyon jó és nagyon kényelmes.
Ötmillió forint tájáról indul az 1,6-os modellel, azaz nagyjából onnan, ahonnan a családi autók szoktak, prémium nélkül. Ezzel a motorral és a (feláras) digitális klímával, (feláras) CD-táras hifivel, (feláras) alcantara kárpittal, (feláras) függönylégzsákkal és (feláras) ESP-vel 8 842 000 forint az ára. Minden tiszteletem a prémiumvásárlóké, de ha valaki az eljövendő évtizedek során azon kap, hogy ennyi pénzt adok egy ilyen autóért, kérem kötözzenek meg, zárjanak be, és javaimat árverezzék el a tisztességben meghülyült agg autósújságírók szeretetotthona javára.
A fenti extrák nélkül az A3 FSI Ambition ára 6 976 000 forint, azaz még hétmillió sincs. Ám ekkor hirtelen rádöbbenünk, hogy akarunk bele rádiót is.
*: idézet a hivatalos sajtóanyagból
|