Hogy az S line optikai csomag teszi-e, nem tudom, de a kifutó A4-est mindenhol megbámulták. Ezek szerint tényleg szép és jó autó, melynek 130 lóerős dízel változatát ezúttal kézi váltóval teszteltük. Vegyék inkább az automatát!

Furcsa, illetve nekem egyenesen hihetetlen, de ez a forma tud valamit. Az A4-es már lecserélés előtt áll , tehát újdonságnak a legkevésbé sem nevezhető. Extrém sose volt. Egy sima, kulturált megjelenésű, középkategóriás Audi. Ennyi. És nem viccelek, esküszöm, az emberek nagyon megnézték a tesztautót, amiben lehetett szerepe az S-line optikai csomagnak meg a szép élénk kék festésnek, de szívem szerint rájuk ordítottam volna, hahó, ébresztő, ez egy középkategóriás autó, négy éves formatervvel! Igaz ami igaz, nekem is tetszik, úgyhogy inkább azt mondom így utólag, modellváltás táján, hogy időtállóra sikeredett.
Belül is. Az Audi ülése változatlanul a hátfájósok Hajdúszoboszlója; a gerinctámasz állítható, bár erre csak a tesztautó visszaadásakor jöttem rá, ugyanakkor szerencsére tesztelő elődöm pont nekem állította be. Ráadásul hosszú idő után ez az első olyan ülés, aminek az alsó végpontja lejjebb van, mint ahová állítom - általában minden állítható ülést a legalacsonyabban szeretek, és ezzel közeli hozzátartozóim is így vannak.
A Concert nevű hifi elég szépen szól, de butácska szerkezet, mert pl. a CD kivételéhez be kell kapcsolnunk - a legtöbb előlap EJECT gombja álmában is ki tudja adni a lemezt, nem kell külön bekapcsolgatni. És ez az érdekesen álmatag Concert bevenni se tudja a lemezeket, csak ha előtte külön bekapcsoljuk. Egyszerűen nem értem.
Audi, hát ergonóm, kivéve a középkonzol CD-tartóját. A CD-tokok mellett marad még öt centi hely, ami pont arra jó, hogy ki kelljen ékelnünk a hanghordozókat egy pont akkora tárggyal, ellenkező esetben minden kanyarban nagyot csattannak jobbra-balra. A könyöktámasz jó helyen van, éjszaka piros fény világítja meg az üreget, fotóamatőrök és a kuplerájos fényviszonyok kedvelőinek nagy örömére.
A klímájánál egyértelmű árnyoldal, hogy ha ECON állásban hagytuk, és úgy indulunk az autóval, olyan dögletes, állott párával fújja tele az autót, mintha egy nagyon régóta nem szellőztetett pálmaházban üldögelnénk.
Az 1.9-es PD TDI-t addig faragták, míg meg nem felelt a szigorú környezetvédelmi normáknak (Euro 3), a kis fogyasztás követelményének, és összejött egy marketingelhető, katalógusokban jól mutató teljesítményadat. Ez három olyan követelmény, ami műszakilag kifejezetten ellenérdekelt; ha lefaragom a fogyasztást, csökken a teljesítmény és nő az emisszió, és viszont. Hasonlóan az autószerelő-alaptörvényhez: olcsó, gyorsan és jól dolgozik, és a háromból csak két elvárás teljesülhet. Maximum.
A csúcsnyomaték 310 Nm, ami nagyon szép, csak hát a takarékos és környezetbarát és erős motorok mindig olyanok, hogy az érdemi nyomaték és teljesítmény olyan vonakodva érkezik, mintha fogorvoshoz kéne mennie. Itt konkrétan 1900-as fordulatnál jön a 310 Nm, addig viszont a nyomatékgörbe mint végtelen rónaság.
Mindezt a Multitronic fokozatmentes automatával szerelt változatnál nem volt nehéz elfogadni - egyrészt nem is indult rosszul, másrészt egy dízel automatával eleve megbocsátóbb az ember. A kézi váltó viszont egy hosszabb dugóban hamar megutáltatja a 130 lovas istenverte Pumpe-Düse dízelt. Lefulladás lefulladás hátán, finoman indulni képtelenség - a veszélyes szakaszon az automata könnyedén segített át, itt viszont saját művészi pedálkezelésünkre vagyunk utalva.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
