Az A6-os futóművénél jobbat nem nagyon tudok elképzelni. Ez
természetesen nem is jobb, de azért épp elég jó, legalábbis nekem,
meg azoknak, akik a himbállózó kényelem helyett előnyben részesítik
a feszes, kicsit sportos útfekvést. Az új A4-es torziós merevségén
növeltek - az előzőt nem vezettem, de ugyanolyan gránitsziklának
érződik, mint az A6-os, leszámítva persze, hogy ez egy kisebb
szikla.
Menetbiztonsági elektronikát Audiban tesztelni sosem egyszerű: Ingolstadt a '80-as évek raliőrülete óta nagyon tud futóművet gyártani. És egy jó futómű akkor is biztonságos, ha a kerekeket nem fékezgeti az ESP, ami egyébként az új A4-esben szériatartozék.
A VW-konszernnél bevett belsőépítészeti filozófia, hogy az
első üléseken még a kisebb autókban is fényűző a kényelem, a hátsó
viszont kifejezetten aszkétákat kíván. Az A4-es is ezt példázta, a
modellfrissítésnél viszont növeltek néhány millimétert a
tengelytávon, így bár az A4-es továbbra sem sofőrös limuzin, a
hátsó hely most már felnőttek számára is nevezhető elfogadhatónak.
A csomagtartó 445 literje két-három éve még soknak számított volna, a kis kétmilliós, 500 liter feletti puttonyosok viszont elég szégyenteljessé tesznek egy ilyen számot a középkategória felső részében. Hogy azért ne váltson minden audis Albeára és Thaliára, az új A4-es csomagterének nyílását megnövelték, úgyhogy könnyebb sokat pakolni ugyanannyi helyre. És az A4-esben is ott lapul kedvenc autós szerszámosládám, ami természetesen kevésbé komoly, mint az Allroad Quattróban, de legalább szép, slank a dizájn.
Egy súlyos hiányosságáról nem tudok megfeledkezni:
a riasztó távkapcsolóján nincs pánikgomb. Ez még a
hatmilliós alapmodellnél is elég durva, hát még kilencmillió táján.
Persze minden viszonylagos, hiszen a harmincmilliós A8-as
távirányítóján is ugyanazokat a gombokat találjuk. Ajtónyitás,
csomagtartó nyitás, slussz. A pánikgomb alapvetően arra jó, hogy
nyomva tartsuk, így beindítván a riasztót, ami megnyugtatóan hat
ránk.
Vagy - ami tulajdonképpen értelmet ad neki -,
ha elvesztjük az autót, mint én a bevásárlóközpont
parkolójában, a vijjogásról megtaláljuk. Én először a
biztonsági őrök segítségét kértem; ilyet senki nem tegyen. A
legértelmesebb ajánlatuk a keresési segítség kérésére az volt, hogy
"biztosan jól emlékszik, hogy ott állt a gépjármű?" Persze, bakker,
azért nem találom, mert annyira jól emlékszem! (És ez még az
értelmesebbik őr volt.) Végül felhívtam a Skyguard ügyeletet is,
ahol azt mondták, látják az autót, ott van a budaörsi
bevásárlóközpont parkolójában. Azt azonban sajnos nem tudták
megmondani, hogy a medve, vagy a galamb sorban áll-e.
Épp ott tartottunk, hogy műholdról az elakadásjelzőt be tudják rajta kapcsolni, de ennek a délutáni verőfényben ugyanannyi értelme van, mint nem bekapcsolni, viszont szerencsére a furgon, ami eddig eltakarta előlem az autót, kijárt a parkolóból: valóban a medve sorban állt az A4, csak egy keresztutcával odébb, mint emlékeztem. És mire kinyitottam, kiderült, hogy a dudát is be lehet kapcsolni. Csak kikapcsolni nem, úgyhogy az Osztyapenkótól az Erzsébet-hídig dudálva jöttem. Nem mondom, jó kis kaland, de talán tényleg inkább egy pánikgomb kéne.
Az A4-es a középkategóriás konkurensekhez hasonló árról indul, az alap-alap már hatmillióért vihető (tesztautónk 9 millió 99 ezer forint). Ennyiért rengeteg a zseniális, ütős versenyző. Mondeo, Mazda 6, de főleg az új Accord - megkérdőjelezhetetlen minőségű, nagyszerű vezetési élményt nyújtó autók. Mégse merném egyikre se mondani jó lelkiismerettel, hogy jobb, mint az Audi A4.
|