Egy német ne humorizáljon
Vonzó dolog, hogy az embernek négymillió alatt normális Audija lehet, még ha látszik is rajta a kor. Azóta az egybemaszk (sznobul: single frame) egyeduralkodóvá vált, így a facelift előtti A4-eseknek már nem elég nagy az arca a belső sávban.
Ez viszont engem nem túlzottan érdekel, gondolom, azokat sem, akik ilyen A4-est akarnak venni használtan. Akit meg zavar, az egyszerűen 2004 utáni példányt vesz, a nagy maszkkal. Lényegében ugyanez a típus.
A népítélet.hu-n jó az A4 értékelése , pedig mindenki figyelembe vette a drágább kötelező szervizeket, az eleve magas árat és azt, hogy nem tágas. Mivel drága, a tapasztalat az, hogy ilyenkor az elvárások is mások. Mégis, a cikk írásakor 7,7-es az átlaga, úgy, hogy egycsillagos összértékelést még azok sem adtak (mind a három), akik belenyúltak. Más kérdés, hogy a ráncfelvarrás utáni A4-esről már vegyesebbek a vélemények, ami 7,1-es átlaghoz vezetett. Lehet, hogy nem csak a maszk változott 2004-ben.
Mi a vonzó benne? Talán az, hogy ez a legolcsóbb és legkisebb igazi Audi. Az A2 zsákutca, az A3 pedig egy jól megcsinált Golf. Itt viszont minden megvan, ami egy valódi Audihoz kell: motor hosszában, rendes futómű hátul is (ekkor már nem csak a quattrókhoz járt a multilink, hanem a fronthajtásoshoz is). A nagyobb Audik viszont túlelektronizáltak vagy túlaluminizáltak, szóval az én Audim az A4-es.
Meg is kaparintottam az Autocitytől egy példányt, 2004-ből, amit 3,75 millióért árultak. Ennyiért manapság középszintű kompakt kocsit lehet venni, relatíve jó felszereltséggel, kis benzinmotorral. Ezzel szemben az Audi nem benzines, hála az égnek, mert az 1,6-os lomha és zajos, de még a kétliteres sem egy csoda. Az 1.9 PD TDI az adagolófúvókás éra felszálló ágából származik, de ez először elkerülte a figyelmemet. Annál nagyobb volt a meglepetésem, amikor erre rádöbbentem.
Valaki más levetett luxusa, olajkályhával... jó ez? Lapozzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.