Az Alfának jól megy sora, a legtöbb piaconsikerült növelni a részesedést, van egy különlegesen zseniális közvetlen befecskendezéses benzinmotorjuk, és már készülődik a világ legjobb 16 szelepes dízele. És minden autójuk szép. Csak egyik-másik már kicsit régi.
![]() |
Ez is csak olyan, mint a huszonegyezés. Közepes lapon még
elgondolkodunk, egész jón őrlődünk egy kicsit, aztán meglátjuk, jó
lapok esetén csak egészen különleges esetben, vagy nagyon részegen
húzunk még egyet. Végülis 19-re még nyugodtan jöhet egy alsó. Az
Alfa Romeo GTV viszont legalább 20 volt, hanem 21.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nem is nagyon akartak húzni rá.
Nyolc évig halogatták, tehették is, hiszen ennyire szép autó
ritkán jön össze - jó, az Alfánál elég gyakran, de ha egyszer nem
avult a formája, minek variáljanak?
A piac viszont kegyetlen, a vevőknek az újdonság kell, ezért újul meg évről évre az összes átkozott mosópor, legalábbis a csomagoláson. Ezt csinálta az Alfa is: mától nyugodtan indulhat a kampány, végre ki lehet mondani a varázsigét: itt az új GTV és Spider, frissebb, lágyabb, jobb, liposzómák, nanoszférák.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az aggódók az idei genfi autószalonon nyugodhattak meg, ott
mutatták be a frissített GTV-t. Ami annyira új, hogy először keresi
is rajta az ember a változtatásokat, és ez így van jól, ilyen
formához ne nagyon nyúlkáljanak. A GTV tehát ugyanolyan maradt, de
műértő olvasóink kedvéért azért leírom a változásokat.
A fordított háromszög alakú hűtőmaszk eddig is megvolt, nagyjából ugyanebben a méretben. Most - a márkaazonosság és alfás öntudat jegyében olyan lett a háromszög, mint a 147-esen, határozott, vízszintes, króm (hatású) csíkokkal. Az Alfa nem csak a dizájnra fektet hangsúlyt, de az ideológiai háttérre is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A sajtóanyag titokzatos guruja talán ezzel kapcsolatban
ragadtatta magát a legelképesztőbb költői képekre. Tehát - az
eredeti fennköltségét természetesen meg sem közelítő
nyersfordításban - E vízszintes elemek azt sugallják, hogy ez egy
kiválóan megépített autó, erősen a földhöz horgonyozva."
Hiába, no, a lehorgonyzott autóval történő száguldásnál
tényleg nincs biztonságosabb.
A krómhorgonyon kívül új a motorháztető látványos domborítása; az ív a visszapillantó tükröknél megy át kajla nyuszifülbe. A harmadik újítást aligha vette volna észre bárki, ha nem mondják a gyáriak, és nem jelölik be, ez a lökhárító alatti, elliptikus ív, ami magába foglalja a ködlámpákat és a levegőbeömlőket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A lovak gyanakvó és konzervatív állatok. Ha látnak valami
szokatlant, akár még meg is bokrosodhatnak. Az új GTV miatt
nyugodtan alhatnak a kocsisok.
Valójában persze a GTV egyszerűen egy fejszére hasonlít, csak a megfelelő szögből kell nézni: egy bazi nagy ék, különlegesen jól fejlett mamutfenyők döntögetéséhez.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A GTV fő újítása, a kétliteres, közvetlen befecskendezéses
JTS benzinmotor is csak úgy új, hogy GTV-ben eddig nem volt
ilyen, csak a 156-osban. Persze nem is régi bútordarab, hiszen csak
pár hónapja kapható a 156-osban, de akkor sem a GTV-hez kötődő
újdonság. De legalább 165 lóerős, és elég keveset fogyaszt. Lehet,
hogy csak a tesztautón állítottak el valamit, de ebben a GTV-ben
nem tűnt olyan tüzesen vadnak, mint a 156-osban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másik motor, a továbbfejlesztett 3.2-es V6-os sem új,ezt meg a
156-os/147-es GTA-ban próbáltuk. Viszont
ebben a kis ék testben nyújtja a legtöbbet, a motorházban
történő névsorolvasáskor 240 ló nyerít jelen-t, nekik köszönhetően
lett az új GTV minden idők leggyorsabb Alfája - természetesen csak
a szériaautók közül - , 255 km/h-s végsebességgel. Apró
figyelmesség, hiszen mint tudjuk, az olaszok alapjában véve utálják
a Schumachereket, így viszont ha lassan is, de el lehet húzni
bármely, 250-es végsebességre korlátozott német autó mellett.
<
