Valahogy nyugodtan aludtam mostanáig is, annak ellenére, hogy eddig nem létezett az Audi A3 Cabriolet. Mindössze Tatáig kellett elmennem, hogy megtudjam, miért.
Nem nekem szól. Az A3 Cabriolet feleség- és barátnőautó, nem vagyok célcsoport. Ahogy a tatai 18 lyukú golfpálya közönségének női fele reagált rá, hihető is. Mindehhez Zséda egy kellemes angol nyelvű dallal szolgáltatott aláfestést, melyet Leslie Mandoki külön e modell tiszteletére alkotott (a fiatalabbak kedvéért: ő a Szarkaláb kezdetű Mirigy-dal eredetijének is a szerzője). Szávay Ági szintén vendég volt, ő itt vette át új szolgálati járműve kulcsait, amely ezentúl egy A3 Cabriolet lesz.
A helyszínválasztás oka egyértelmű. Ide járnak hétvégenként, akik majd megveszik kedvesüknek, amely így erősen rétegmodell – talán pont ezért fért bele a győri Audi gyár repertoárjába az ottani összeszerelés. A vászontető és a kis sorozat előnye, hogy rendkívüli színkavalkádot lehet kialakítani: van fekete, kék és piros vászontető. A rengeteg külső színnel kombinálva negyvennél több variáció rendelhető anyunak. Az ízléstelen fényezés-tető kombinációkat természetesen eleve kizárták a rendelési listából.
Gereblye a bunkerban
Így hívják (mármint bunkernak) azt a homokgödröt, ami a tavacska után a második legnagyobb kitolás egy golfpályán. Ha ide egyszer beüti a labdát az ember, az gyakorlatilag egyenértékű a Gazdálkodj okosan! társasjáték "a következő körből kimaradsz" mezőjével. (Hihetetlen, mennyi pénzt fizet az emberiség egy jelentős része azért, hogy szándékosan kitoljanak vele. Ennél talán már csak a minigolf rosszabb.) Szóval, ha a golflabda a bunkerban köt ki, ki kell onnan ütlegelni. És mi következik utána? Gereblyézés. Minden egyes bunkernál van gereblye, sőt, a nagyobbaknál kettő is. A feje műanyag, nehogy megrozsdásodjon.
Azon persze lehetne polemizálni, miért nem nyitható fémtetővel készítették. Ennek is vannak előnyei, pláne egy A3-kaliberű modellnél: relatíve emberméretűek is beférnek a hátsó ülésre, ha egyenes derékkal is. (Az Audi nem viccel, az A5 nemsokára elkészülő kabriója is vászontetős lesz, pedig ott azért már lenne hely fémnek.) A csomagtartó persze kicsi – kétszázhatvan literes, de lehetne kisebb. Az nagyobb baja, hogy a fedele apró. Ellenben a hátsó támlák külön előrehajthatók, és nem csak sízsák van, ahogy egy-két ellenfélnél.
A tető több okosságot is tud. Alaphangon egy kétrétegű jár a kocsihoz, amit hidraulika nyit, viszont kézzel kell a szélvédőkerethez rögzíteni. A fullos tetőt akusztikusnak hívják, mert ez háromrétegű és csendesebb. Ráadásul teljesen automatikus, a reteszelést is motorizálták, így tényleg csak nyomni (vagy húzni) kell a gombot. Ez a verzió kilenc másodperc alatt nyitható, egészen harminc km/órás sebességig, tehát nem kell teljesen megállni. Ahogy a TT Roadsternél, az A3 esetében is lespórolták viszont a fedelet, amely vászontető üregét szokta takarni: maga a tető első harmada takarja.