Nem tudom miért, de a németek azt képzelik, a kabriózás valami steril dolog. Nem elég tehát a fémtetőt megszégyenítő vászon, az A3-hoz készítettek egy remek kis szélfogót is, ezt a hátsó ülések fölé kell bepasszítani. Innentől tényleg nem lobog az ember haja, ha az ablakokat felhúzza. Jó sok időt tölthettek a szélcsatornában, mert gyakorlatilag tényleg szélmentes a belső – aki szerint ez nem előny, legfeljebb nem használja.
Tatán egy viszonylag perverz verzióval mentem egy rövid kört, hiszen a 140 lóerős TDI volt benne. Ez ugyebár már nem adagolófúvókás (=PD) TDI, hanem common rail, ennek megfelelően már az Audinál is dicsérik a közös nyomócső erényeit. Viszont tényleg sokkal csendesebb, mint a régiek, ráadásul a kipufogórendszerbe komponáltak egy kis basszust is, amitől mormogó hanggal cirkál a gép. Duplakuplungos váltója volt a dízelnek, hat fokozattal – ez még mindig szenzációs. Ezen az sem változtat, hogy úgy egy éve DSG helyett S-tronicnak hívják.
Amúgy más meglepetést nem tartogat a kabrió a sima A3-ashoz képest. Rettenetesen figyelni kell, hogy megérezzük a hangyányi remegést rossz úton, de ebben benne volt az S-line csomag betonkemény futóműve is. Nekem még mindig furcsa egy kicsit így gázolajjal egy kabrió, de igazából nem rossz. A számítógépe szerint relatíve takarékos is, 9 liter táján mutatott, ami egy nyitott, ezernégyszáz kiló feletti kocsitól (sajtótájékoztatón!) nem rossz.
Ha a feje tetejére áll
Az A3 Cabriolet sajtóanyagában elég jó ábrákat kaptunk arról, hogyan erősítették meg a karosszériát. A szélvédőkeretbe masszív csöveket dugtak, hátul, a fejtámaszok mögötti keretek pedig valódi borulásvédelmi funkcióval bírnak – láttunk már olyat, hogy csak dísz volt. Alul csavarozott merevítők is vannak, megerősítették a bölcsőt és az első futómű bekötési pontjait is. A karosszéria 45 százaléka nagy szilárdságú acél, 9 százaléka pedig úgynevezett nagyon nagy szilárdságú. Függönylégzsák persze nincs, ilyen esetekben az oldallégzsákot alakítják ki úgy, hogy az egészen a fej szintjéig védelmet nyújtson.
Valószínűleg ennyit ehet az 1,9 literes PD TDI (105 LE) is, legfeljebb egy kicsit lassabb. Benzinesből egyébként egy 1,8 és egy 2 literes kapható, 160 és 200 lóval. Az erősebbikkel van 7,4 másodperc alatt százon az A3 Cabriolet. Az igazi aduászt viszont 2009-re tartogatják: lesz 1,6 literes benzines is, 102 lóerővel, nyolc szeleppel, 6,5 millió forint körüli indulóáron – ezzel úgy egymillióval lesz a most legolcsóbb 1.9 TDI változat alatt. A legérdekesebb infó egyébként, hogy a mostani rendelések átlagban 9-10 millió forint körül állnak meg – azaz alaposan berendelnek a vevők. Fene se hitte volna, hogy ilyen gálánsak vagyunk mi, férfiak.