Alig ismert amerikai márka ismeretlen modellje az európai középkategóriában, meglehetősen drágán. Hát így nem fog sok vizet zavarni a magyar autópiac mocsarában. De mi van, ha meg lehet venni okosba’?
De jól néz ki! A Dodge márka emblémája a kosfej, a mai Dodge autók közös jellemzője pedig, hogy tényleg annyira látszanak intelligensnek és kifinomultnak, mint egy megvadult, öklelő kos. Viszont legalább annyira elszántnak, ádáznak és erőteljesnek is látszanak. Az Avenger brutálisan, agresszíven, fenyegetően adja elő magát – és ez nagyon jól áll neki.
Morcosan összehúzott szemek, köztük a nagy Dodge-célkereszt, látványos frontspoiler, élesen hajtogatott motorháztető: kész is a belsősáv-takarító pofa. Szélesített kerékjárati ívek, szűk ablakrések, alacsony orr, magas far; ennyi is elég lenne ahhoz, hogy profilból is üssön a kocsi formája. De Dodge-ék még rádobtak minderre egy lapáttal, és olyan megfeszített, ugrásra kész nagymacskacombizmot domborítottak a C-oszlop alá, hogy az egerek, pockok, nyuszik, őzek, de még tán a vaddisznók is nyüszítve lapulnak meg a bozótos aljában, ha egy Avenger közelít.
És milyen belül? Mint kistesója, a Caliber. Szürke, kopogós, rideg. Kiábrándító. Még a ChillZone fantázianevű italhűtő (a második kesztyűtartó, a felső) sem akadályozhatja meg, hogy kibukjon belőlünk a sztereotip sajnálkozás: amerikai gagyi. Nagyjából annyi fantázia és igényesség érezhető a kabinban, mint egy tíz-tizenöt éves koreai szedánban – azóta a koreai autók igen sokat fejlődtek.
Becsukott szemmel, vastag kesztyűben viszont nem rossz az Avenger beltere. Egész jól szól a hifi, az épphogy csak nem automata légkondival könnyen beállítható a kellemes klíma, vaskos, jó fogású a kormány. A dízelmotor kerregése tolakodó, de nem kibírhatatlan. És – az amerikaiság legnagyobb előnye: akad pohártartó bőven mindenkinek.
Elöl-hátul egyaránt jól elférni az Avengerben, négy átlagos, vagy akár bőven átlag feletti növésű felnőtt vígan nekivághat vele bármekkora túrának. A csomagtartóban is remekül elfér négy nagy, tömött sporttáska. De öt már aligha. A nagy talány: akkor mi a fenétől tűnik olyan nagynak kívülről a kocsi?
Hát attól. Azért nagy, mert nagy, csak sajátos a helykihasználása. A Dodge 4850 mm hosszú, az Opel Vectra – ami köztudottan jó nagy középkategóriás kocsi – 4611, az aktuális Passat 4765. Az új Mazda6 meg, hogy egy nagy japán konkurenst is említsek, 4755. Az Avenger tengelytávja 2765 mm; 2700 a Vectráé – amely köztudottan jó tágas középkategóriás kocsi –, a Passaté 2709, a Mazda6-é 2725.
Hűha! De vajon mi a helyzet a középkategória gigászával, a Mondeóval, amely – eddig így hittük – mindennél nagyobb. Vajon az Avengernél is? Nem! Hat milliméterrel rövidebb. Tengelytávolságának viszont – 2850 mm – a Dodge is előre köszönhet. 493 literes csomagterét pedig meg se közelíti az amerikai versenyző. Meg a többiekét se.
A Dodge csomagtartójának térfogata 438 liter (újabb igénytelenség: a csomagtérajtó belülről burkolatlan, és persze kapaszkodó sincs rajta a lecsukáshoz). A Vectráé 500 liter, az új Mazda6-é (hínnye!) 519. Hogyan lehetséges ez? Hiszen olyan nagy az a Dodge! Hol az a sok hely? Alighanem felfalta a forma: az Avenger tervezői nem áldozták fel a markáns vonalakat némi extra poggyásztér oltárán. Kemények ezek a jenkik.
Az Avenger motorháztetejét felnyitva súgjuk be bátran a 2,0L CRD feliratú műanyag díszburkolat alá: tudom a titkodat! Az inkognitó mögött ugyanis a Volkswagen kétliteres, adagolófúvókás (Pumpe-Düse) rendszerű dízelmotorja búvik meg. Hangoska, de jó erős.
Avenger-variációk
A Dodge Avenger nem csak a kétliteres VW dízellel létezik ám! Elvégre Amerikából jött, ahol a dízelmotor fogalma máig nem kompatibilis a személyautó intézményével. A vezérképviselet weblapja beszámol egy 156 lovas kétliteres, egy 170 lovas 2,4 literes és egy 2,7 literes, 188 lóerős V6-os benzinmotorról is.
Viszont ezeket Magyarországon hivatalosan nem forgalmazzák. Biztos úgy gondolták, azért nem árt az, ha hallunk róla, hogy ilyenek is vannak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
