Opcióként számtalan miegymás kérhető, a hangvezérelt navigációtól és bluetoothos telefontól a grafikus kijelzésű parkolóradarig. Hogy kérjük-e új Egyesünkbe őket, a BMW alaposan átgondolt gyártásszervezésének köszönhetően akár nyolc nappal a megrendelt autó legyártása előtt is eldönthetjük. És mégsem ez a sok szemfényvesztés az, amitől a BMW 1 jó autó lesz.
Hanem a BMW szlogenjének, a vezetés élményének gyakorlati megvalósítása. A legkisebb BMW tud valamit, ami valóban egyedülálló a kategóriában: hátsókerék-hajtású. Ez, és kifinomult futóműve az, ami elsősorban meghatározza viselkedését és jellemét. Hátul ötlengőkaros felfüggesztést találunk, a kifinomult megoldással hosszú rugóutak mellett is biztosítható a stabilitás. Elöl könnyűfém ötvözetekből készült, stabilizátorral kiegészített két alsókaros, rugóstagos a felfüggesztés.
A BMW szerint botorság a hajtott kerekeket kormányozni - biztosan emlékeznek még az egykerekű biciklis, jobban mondva monociklis reklámokra. Ha anyukámra vagy kedvesemre gondolok, ahogy befordulnának egy jó kis havas reggelen egy Zsigulival az utcánkba, ezzel azért nem tudok jó szívvel egyetérteni. Azt ellenben aláírom, hogy igazán sportos viselkedést és valóban intim irányítást fronthajtással nem lehet elérni.
A kis BMW hátsó kerekeire egyelőre négy motorból érkezhet az erő. Az 1596 köbcentis, 115 lóerős 116i-hez öt sebesség jár, a többi motor hatfokozatú váltót kapott. Kicsit sajnálom, hogy a 120i kétliteres, VALVETRONIC elektronikus szelepvezérléses benzinmotorja már nem hat-, csak négyhengeres, de a 150 lóerő talán meg tudna vigasztalni. 122 és 163 lóerős teljesítményfokozatokban egy 1995 köbcentis, négyhengeres dízel választható még az Egyeshez.
Az újságírók két motorváltozatot próbálhattak ki az Árpád hídtól a berceli kastélyig és vissza. Jó sok 120d és mutatóban néhány 116i várta, hogy kiállhassa a nyúzópróbát. Valahogy úgy hozta a sors, hogy én minduntalan a 163 lóerős, 120d típusjelzéssel ellátott autóba keveredtem a nyilván szintén nem lebecsülendő és érdekes 116i helyett. Ilyen az élet.
Nincs helye kertelésnek, nyíltan ki kell mondanom: remekül megy a kis bömbölő. Csúnya dolog, de nem tudtam megállni, hogy ki ne próbáljam, mit tud. Illetve csak szerettem volna kipróbálni, néhány tétova csúsztatásnál és némi helytelen gyorshajtásnál tovább nem merészkedtem. A 120d motorja túl erősnek, a váltó túl hosszúnak, a futómű túl stabilnak bizonyult ahhoz, hogy közúton, forgalomban ki mertem volna zökkenteni nyugalmából az autót.
Elővigyázatosan kikapcsoltam a DSC-t, magamra szorítottam a sportülés villanymotorral állítható oldaltámaszait és hajrá. Minden kanyarba túlzott sebességgel estem be, mindenhol rántottam egyet a kormányon, de a kis szemét mindig befordult. Azt gondoltam, a 340 Nm és az 1415 kilós saját tömeg bőven elegendő lesz ahhoz, hogy az Egyes bármikor eldobja a farát, de nem, a futómű derekasan helytállt. Egyszer-egyszer jelezte csak finoman az autó, hogy na, itt esetleg kitörnék, de gázelvétellel és rákormányzással nagyon pontosan íven maradt a gép. Egyedül a defekt járhatna túl a futómű eszén, de a BMW ravaszul defekttűrő gumikat szerel az Egyesekre.
A 316i alapára 6 856 000, a 320d-é 8 515 000 forint. A 116i 5 380 000, a 120d 6 850 000 forintba kerül - a különbség Egyes és Hármas között a BMW szerint tehát körülbelül másfélmillió forint. Olcsóbban van A3-as, vagy 147-es - de hátsókerekes autó nincs. A BMW Magyarország az első tizenkét hónapban négy-ötszáz darab Egyes értékesítését tervezi.