Tehát az ember körülnéz, minden oké, és akkor egyszerre csak lefullad. Hát persze, hiszen a kézi váltós dízelhez jár a start-stop automatika, valamint a mozgási energia visszatöltése a generátor gerjesztésének megváltoztatásával. Ettől még persze a 318d nem lesz hibridautó, csak az indítómotor többletmunkájához, meg az álló motorral üzemeltetett lámpák-zene-szellőzés működtetéséhez szükséges többletet erősebb motorfékkel szedi össze. Én mindezt az autón nem éreztem, da a csomagtartóban jobbra ott a teherautó-méretet súroló 90 amperórás akkumulátor.
Hogy meg lehet-e szokni a gyakori leállásokat – nem mindig állítja le magát, csak ha úgy érzi –, nem tudom. Egy hét alatt biztos nem. Pedig tökéletesen működik. Megállunk, kivesszük sebességből, leáll. Már lassú gurulásnál is. Erre kérdezte egy okos ember, hogy de akkor elmegy a szervó. El is megy, de legalább üres perceinkben szkanderozhatunk a kormánnyal. Ha meg be akarunk valahová állni, vagy egyáltalán, bármit akarunk, benyomjuk a kuplungot és már jár is a motor. És gáz nélkül simán megindulunk, tehát lefullasztani nehéz, nekem egyszer sem sikerült.
És tényleg igen keveset fogyaszt.
Ritka, BMW-hez kissé méltatlan, de mindenképpen korszerű adrenalinforrás az átlafgogyasztást nézegetni. Edzésre menet még kiugrottam barátomért és életmód-tanácsadómért, Gáborért Subarus Ádámhoz, aztán voltunk még shoppingolni és kajálni, mígnem a végén már csak néma röhögőgörccsel válaszolt, amikor lázas izgalommal olyanokat mondtam neki, hogy na mibe', hogy az Árpád-híd végére lemegy 6,2-re?!
Ez már tényleg vicc, a hatossal kezdődő városi fogyasztás. Ehhez természetesen olyan stílusban kell vezetni, mint egy taxis Buddha. Kétezer fölé nem pörgetjük, ez alap, elvégre egyszer az életben kipróbáltuk, hogy 4000-nél tényleg nagyon erős, és 4500-ig fuldoklás nélkül, simán, szépen elpörög.
A 300 Nm nyomatékot leadja már 1750-nél, de minek nekünk 300 newtonméter, de most tényleg?! Felengedjük a kuplungot, gáz nem kell, akár emelkedőn is szépen elindul. Aztán egy leheletnyi gáz, kis gyorsulás, már kapja is a kettest. 30-nál a 3-ast, 60-nál a hatost, de ha 50-re lassultunk, és nem kell gyorsítani, olyan isten nincs, hogy visszakapcsoljunk. 9,6 alatt van százon a katalógus szerint, és valószínűleg meg is csinálja. Csak oda kell lépni neki, ami szinte kizárt, hiszen ebben a BMW-ben a fogyasztásmérőre meredés adja a vezetés izgalmát. 143 ló, 1,5 tonna, ezek nagyon szép számok így együtt.
A műszerfal figyelmeztet, hogy váltsunk feljebb, de egy költséghatékony, környezettudatos Blue Efficient Dynamics-Fahrernek egyfolytában azért könyörög az autó, hogy kapcsoljon már vissza. Tapasztalataim szerint olyan 1300 körül már nem jajgat az elektronika – nagyjából ebből az 1300-1600-as fordulatszám-tartományból jön össze egy városi 6-os átlag. Egyébként gondolom 7-7,5 lenne a reális, de nekem egyszerűen nem volt szívem 1800 fölé üvegelni. És persze Euro 5-ös.
Hátul még érdemben nem ültem 3-asban. Most se ment könnyen, a tetővonal miatt jól jön egy amerikai rendőr, aki lenyomja a fejünket. Odabent viszont már van hely bőven, fejtér, válltár, lábtér, térdtér, ami kell.
Érdekes, mennyivel előnyösebb a kiterjedés/beltér aránya, mint például a Mazda 6-nak, 23 centivel rövidebb, viszont kettővel szélesebb, a tengelytávja pedig 3,5 centivel nagyobb. Érdekes. Elöl mindenképpen tágasabb, pont annyival, amennyivel beljebb marad a középkonzolja. A Mazda 6-ban épp az az idegesítő, hogy nyomja az ember térdét, pedig ha pont karnyújtásnyira rakták volna a kapcsolókat... Hát ebben oda rakták, jó is.
Olvasóink írták
A hatsókerékhajtás nagyon tetszik. Idén télen 1 nap volt,
amikor gáz volt használni. Jövőre legyen 10. A többi 355 úgyis
kárpótol.
Még talán a helykínálatról egy-két szót. 188 centi magas
vagyok, saját magam mögé kényelmesen beférek, szóval nagyon jó
a helykihasználtsága.
Írjon ön is ítéletet !
Mindkét autó középkategóriás, de a BMW-vel összehasonlíthatatlanul könnyebb parkolni. Ki mondjuk nem látok belőle, elég nyomasztó a padkázásveszély, de méretben nálam ez az a kategória, amivel városban épp elvagyok. Ezek mellett nálam másodlagos, hogy a BMW csomagtere 80 literrel kisebb. Rázni kicsit ráz a futómű, de mivel minden BMW-t defekttűrő, merev oldalfalú gumival szerelnek, ezt nem lehet megúszni.
Ritka az ennyire kellemes, hiányérzetmentes belépőmodell. 7,7 millióba kerül az alapváltozat. Elég jól felszerelt, nagyjából az is volt nálunk xenonnal és automata klímával kiegészítve. Dízelt személy szerint nem vennék, de elvi síkon kéne.