0-100: 6,0, családi körben, nem sport módban

2007.07.11. 08:53

Adatlap BMW 3 335i - 2007

  • 2979 cm3-es,soros 6 hengeres benzines
  • 306 LE @ 5800 rpm
  • 400 Nm @ 1300 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    5.8 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    14.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • 15 669 000 Ft

Fel-le gyorsan kapcsol az automata, de nem ad gázfröccsöket, mint az M6-osban. Biztos nem kerülne sokba, de ez hangsúlyozottan erős utazóautó, sportos, de nem sport. A viselkedése kicsit az amerikai izomautókéra emlékeztet: ha kergetjük, minden fokozatban úszkál a hátulja, mint egy gumimatracnak. És elég megengedő az elektronika. Viszonylag hamar felfogtam, hogy ez egy erős autó, úgyhogy egyszer sem kapcsoltam ki a DSC-t. Egyszer viszont nekem kellett elvenni a gázt, mert az elektronika alighanem azt hitte, driftelni szeretnék, pedig csak simán kikanyarodtam a macskakövön.

Bármilyen erős és harcias, ha talpunkkal érzékien simogatjuk a gázpedált, lehet vele tartani a forgalom ritmusát, egyébként egyfolytában csak síkideg benyomást keltve lövünk ki a többiek közül. Ennyi erő egyszerűen nem fog kelleni, és soha ne is kelljen. A hang, az viszont M3! Hogy csinálják? Biztos, hogy ez átmegy a műszakin? Hörög, trombitál, üvölt, orrhangon dúdol, krákog, bömböl. Valami különös csoda folytán a jó motorok szoktak szépen szólni, és tényleg, azt hiszem ennél jobb motor nincs a placcon. Esetleg még az Audi RS4 V8-asa.

Kapcsolódó rémálmom, hogy elkap a Vietkong, Szarvasvadász-stílusban vízi rambókalickába vetnek, időnként elővesznek, és addig kell orosz ruletteznem, míg meg nem mondom, hol kezd tölteni a két turbó. És ott rohadok meg a dzsungelben. Ha már nagyon mindegy lenne, 3000 körülre tippelnék, de az biztos, hogy a BMW-nél igen szépen betömték a turbólyukat. A háromezres biturbó nem versenymotor, inkább nagyon barátságos és erős, de a hangja néha megtévesztésig olyan, mintha GSX-R-t túráztatnánk egy felüljáró alatt. Inkább tökéletes, ínyenceknek való műszaki csemege, ahogy egy borbuzi a végtelenségig képes csettintgetve élvezni egy palacknyi tannint, én se unnám ezt meg a büdös életben.

Nem fogyaszt sokat. Gazdaságos. Ez a motorhang például már önmagában is megéri. És bocs, de mégiscsak 306 ló. 1810 kg terheletlenül, automata váltóval. Városban 13-14 liter ezekkel a paraméterekkel alkalmi vétel.

Az utcai gyorsulás az ökröknek való. Viszont a Váci úton kifelé adtam egy esélyt a mustármetál Lancer Evo 8-nak, hogy majd egymás mellé érjünk, és a városon túl, az utolsó lámpánál hogy, hogy nem, egymás mellé is kerültünk az első sorban. Hogy csökkentsem a hülyegyerek-szituáció élét, udvariasan megdicsértem az autót, milyen szépen tüsszög - tényleg szépen tüsszögött - , aztán elindultunk. A BMW gyárilag húszegynéhány lóval erősebb, de sokkal nehezebb (+300 kiló), és automata. És nem húztam át a váltót sport fokozatba, tényleg csak kíváncsi voltam, milyen lesz egy Evóhoz képest.

Nem fölényesen, de simán és egyértelműen legyorsulta, nagyjából fél autóhossznyival, kb. 100-ig. Pedig a srác nem váltott rosszul. A hivatalos 0-100 adat 6 másodperc, az Evóé 5,7, de ahhoz a három tizedhez mindent tökéletesen kell csinálni, ideális körülmények között. Hihetetlen. Most tényleg, van annak valami értelme, hogy egy kulturált családi utazókabrióval Evókat gyorsulgassunk le? (Aki igennel válaszolt, tartson bűnbánatot és szigorú önvizsgálatot, mert a helyes válasz a NEM.)

Kétszáz kilóval (úgy kéne mondani, hogy csak kétszáz kilóval) nehezebb, mint a kupé. De ha már elnehezítették, úgy sakkoztak tetőmozgatással és merevítéssel, hogy közel 50-50%-os súlyelosztást értek el. A futómű valószínűleg nem sportos; ezekkel a betegesen sportos (/40 R17) profilmagasságú gumikkal inkább csak érezteti, hogy betegesen peres gumik vannak rajta, de nem akarja leszakítani a belső szerveinket. Macskakövön is irgalmas, csak egyik-másik úthiba okoz - inkább lelki - fájdalmat.

Kanyarodni hihetetlenül tud, mindezt úgy, hogy minden sejtünk érzi a kanyart, valósággal egy rakás ujjongó receptorrá változunk, hogy úristen, ez mennyire jól csinálja! Ami mérnöki tudomány a BMW-nél kormányzásügyben van, elég lenne az egész autóiparnak. És nemcsak jól csinálja, érezhetővé, élményszerűvé teszi az egészet, amit például a Lancer EVO nem tud; az egyszerűen csak pokoli gyors, különösen kanyarban. A BMW-ben viszont már valahogy az ülés is úgy ölel körbe, hogy minél több hámsejt zúdítson össztüzet az agyra.

Mégis inkább a motor miatt mondanám, hogy ez egy látens M3-as. Így, hogy merevtetős kabrió, ugyanakkor kényelmes, szélvédett, majdnem négyszemélyes utazóautó, szívesen el is gondolkozik az ember, ki vegyen ilyet, de a végén csak arra jutok, hogy senki. Ez az erő néha jól jöhet, de senkinek nincs rá szüksége.

BMW 335i Cabrio - 2007

Közvetlen vetélytársai, a Volvo C70 és a Mercedes SLK nagyon jó autók, szeretem is mindkettőt. A BMW 335 Ci mindkettőnél kategóriákkal, na jó, érezhetően, határozottan jobb. (A gyengébb, kétüléses SLK egymillióval drágább. A 76 lóval gyengébb Volvo hárommillióval olcsóbb.) De tessék inkább valami polgáribb, szelídebb motorral venni, mert ez közbotrány. Igazából be is tiltanám. Illetve egye fene, versenypályákon azért ki lehetne kölcsönözni, hogy mindenki nyomhasson egyszer egy padlót egy tökéletes motornak.

Tulajdonosi szemlélet

Alkalmi fotósunk, Fenyő Balázs egy előző generációs kabrió 3-as tulajdonosa. Nekem az új Cabrio sokkal jobban tetszik, mint az előd. Na de neki?

Az előző (E46) cabrióval összehasonlítva merevebbnek és nehézkesebbnek érződik, amit jelen esetben a sokkal erősebb motor kompenzált. A magasabb övmagasság miatt is tankszerűbbnek érződik, a nagy felnik miatt Budapesten kényelmetlen és szívszorongató érzés minden kátyú. nyitva nem éreztem szélvédettebbnek (már az előző is teljesen huzatmentes), csukott tetővel viszont - nyilvánvalóan - halkabb. A zseniális motor (és motorhang), a keyless go, a keménytető nélkül is sokkal merevebb kasztni és a sok apró kellemes megoldás ellenére a csomagtartó teljes hiánya miatt (a fotós táskám csak gyömöszölve fért be) inkább mégsem kéne.

Amit szeretnék hozzátenni:
- 2000-es fordulaton 105-tel megy és 7000-nél van a piros
- a rádióállomás-váltó gombsor előtt van egy kis perem (erről van fotóm), ami érzékeli, ha rárakod az ujjad, és kiírja a képernyőn az egyes gombokhoz rendelt állomás nevét, de ráadásul csak azét, amelyik gomb előtt van az ujjad, a többi félig el van takarva. sajnos akkor vettem csak észre, amikor már jöttem vele vissza és nem volt nálam a gépem, így erről konkrétan nincs fotóm
- annyira nincs csomagtartója, hogy a hátsó ülések támlája lehajtható, hogy oda is tudj pakolni (ezt lefotóztam
- a keylesst én nagyon szerettem. Persze ilyen nagyon régóta van, de milyen jó, hogy odaadtad a kulcsot, elraktam valamelyik zsebembe, és amíg vissza nem adtam, egyszer sem vettem elő
- a váltó, motor, fék még BMW viszonylatban is zseniális, a 645-ös szívó V8-asával is vetekszik szerintem
- a légterelőt lusta voltam felrakni, de ha nyitott tetővel felhúzod az ablakokat, teljesen elviselhető a szél

Totalcar értékelés - BMW 3 335i - 2007

Mint amikor Marco Antonio Barrera és Erik Morales összeverekszik az utcán: az évszázad meccse, valahogy mégse kóser.