Parizer vs. téliszalámi

2009.06.22. 02:21

Adatlap BMW 5 530d - 2003

  • 2993 cm3-es,soros 6 hengeres dízel
  • 235 LE @ 4000 rpm
  • 500 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.1 másodperc
  • Végsebesség:
    248 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • 13 640 000 Ft

Adatlap Mercedes-Benz E 250 Cdi Elegance - 2009

  • 2143 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 204 LE @ 4200 rpm
  • 500 Nm @ 1600 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.7 másodperc
  • Végsebesség:
    239 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.7 l/100km

Nem sportszerű ez az összehasonlítás. Hiába dízel mindkettő, se a motor mérete, se a turbók száma nem stimmel, és az E új típus, az 5-ös meg régi.

Ezzel az összehasonlítással az volt a célom, hogy a két német hátsókerekest egymás mellett láthassam, tapogathassam, próbálhassam. Aki olvasta a szóló tesztet, az tudhatja, hogy a Mercedes 2,1-es dízelmotorját adják el 250-esnek számozva, két turbóval, lépcsőzetes feltöltéssel és 204 lóerővel. Arra gondoltam, hogy pont jó lenne egy BMW 525d ellene, elvégre az is álnokul számozott autó, csak pont fordítva, hiszen háromliteres. Valójában egy butított 530d, amely csak 197 lóerős. Sajnos nem sikerült pont passzoló BMW-t kapnunk, csak a 235 lovas 530d-t. Ez övön aluli ütés a Mercedesnek. Legalábbis ezt gondoltam eleinte.

Itthon nincs gyenge verzió a képviseletnél, hisz a vevőket eddig semmi sem motiválta, hogy a gyengébbet vegyék, akinek meg van 12 milliója autóra, annak akad 13,8 is. Persze a teljesítményadó és a teljesítmény szerint kategorizált kötelező biztosítás ezen majd változtathat. Ha mást nem, ezek után az 530d-ken sem lesz magyar rendszám.

Azért nem fájt túlzottan a szívem a párosítás miatt, már csak azért sem, mert mi magyarok túl rátartiak vagyunk ahhoz, hogy elfogulatlanul nézzük a két kocsit. Aki béemwés, az úgysem vesz Mercit, és fordítva. Bár, aki félreteszi ezt, az kellemesen fog csalódni a Mercedesben, ha csak egy kicsit is szereti a kényelmet és a finomságokat.

Annak is kifejezetten örültem, hogy a Mercedes nem ment bele méretnövelésekbe, lényegében 1-2 centinél semmilyen irányban nincs nagyobb eltérés a két autó között. Ettől aztán belül is kábé ugyanakkorák, más kérdés, hogy a Mercedesbe kellemesebb a beszállás, főleg hátra, és ott az ülés is természetesebb szögben áll. Meglepő, de az E-osztály alapülése kényelmesebb, mint a BMW feláras komfortülései, ezeket ezerféleképp kell állítgatni, hogy jó legyen, mert egyszerűen kisajnálták belőlük a rugalmas tömést, mindenhonnan hurkák nyomorgatják az embert. A csomagtartók is egyformák, kis pluszt kapunk az E-osztályban: egyrészt van pótkerék és szélesebb a rakodónyílás. Viszont mindkét tesztautó csomagtartója bővíthetetlen volt, az külön fizetendő. Hiába, a prémium, az prémium.

Egyszerűen: mindig látsz

A Mercedes tesztautóban benne volt az intelligensnek hívott világítási rendszer, mintegy 402 ezer (+annyi áfa, amennyi épp az adókulcs) forintért. Nem szokásom hanyatt esni és lelkendezni dolgokon, de szerintem a halogénizzó óta a világítástechnika egyik legfontosabb vívmánya. A Hella által fejlesztett lámparendszer kis tempónál szélesebb csóvát ad, ahogy gyorsítunk, úgy világít egyre messzebb a tompított fény. Lassan kanyarodva oldalt külön fényforrás gyullad, gyorsan haladva pedig a fő xenon világítótestek követik a kanyar ívét – ilyen mondjuk eddig is létezett.

Az abszolút újdonság a távfénysegéd, amely egy kamerával kiegészülve automatikusan kapcsolja (valójában takarja) le és fel a légvédelmi reflektorokkal vetekedő távolsági fényszórót. Ha szembejön valaki, azonnal reagál az elektronika, ha 50 alá lassítunk, akkor is leveszi. Előzéskor viszont abban a pillanatban, ahogy elhaladtunk a másik autó mellett, azonnal adja a refit. A szembejövőket, sőt, az előttünk haladók lámpáját is kiválóan ismeri fel, a fényvisszaverős táblák nem csapják be. Amúgy még a halványan pislákoló Babetta-lámpákat is kiszúrja, persze a kivilágítatlan biciklisekkel nem tud mit kezdeni, azoknak kifolyik a szemük, de megérdemlik. Mindössze egyszer hibázott egy másodpercre, amikor egy jobb kanyarban jött szemből messze egy autó, de ennél egy átlagsofőr százszor többször elbambul. Egyébként ugyanez a rendszer az Opel Insigniához is elérhető.

Nem bírtam megállni, hogy ne videózzam le, bár az életben látványosabb. A tompított fény dinamikus változásait csak akkor veszi észre az ember, ha kifejezetten figyel, legfeljebb az a feltűnő, hogy mindig lát mindent. A távfény-automatika hosszú utakon nagymértékben tehermentesíti a vezetőt, de a kézi vezérlés lehetősége is adott, biztos, ami sicher. A távfénysegédet a BMW külön extraként kínálja, benne is volt a tesztautóban, igaz, a többi hókuszpókusz nélkül. És jól működött.

Mégis, hogyan nyűgözhet le egy lassabb autó? Lapozzon, talán kiderül.

Totalcar értékelés - Mercedes-Benz E 250 Cdi Elegance - 2009

8
TC

Kivételes komfort és hagyományos Mercedes-bunkerérzet. Pici, takarékos dízel elképesztõ erõvel, finom mûködéssel, gonosz hanggal. Csodás, megnyugtató környezet, az örökkévalóság ígérete, helyenként meglep&

Az oldalról ajánljuk

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
XX. Oldtimer Show!
  • Infó

XX. Oldtimer Show!

2 órája
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53