Parizer vs. téliszalámi
Adatlap BMW 5 530d - 2003
Adatlap Mercedes-Benz E 250 Cdi Elegance - 2009
Nem sportszerű ez az összehasonlítás. Hiába dízel mindkettő, se a motor mérete, se a turbók száma nem stimmel, és az E új típus, az 5-ös meg régi.
Ezzel az összehasonlítással az volt a célom, hogy a két német hátsókerekest egymás mellett láthassam, tapogathassam, próbálhassam. Aki olvasta a szóló tesztet, az tudhatja, hogy a Mercedes 2,1-es dízelmotorját adják el 250-esnek számozva, két turbóval, lépcsőzetes feltöltéssel és 204 lóerővel. Arra gondoltam, hogy pont jó lenne egy BMW 525d ellene, elvégre az is álnokul számozott autó, csak pont fordítva, hiszen háromliteres. Valójában egy butított 530d, amely csak 197 lóerős. Sajnos nem sikerült pont passzoló BMW-t kapnunk, csak a 235 lovas 530d-t. Ez övön aluli ütés a Mercedesnek. Legalábbis ezt gondoltam eleinte.
Itthon nincs gyenge verzió a képviseletnél, hisz a vevőket eddig semmi sem motiválta, hogy a gyengébbet vegyék, akinek meg van 12 milliója autóra, annak akad 13,8 is. Persze a teljesítményadó és a teljesítmény szerint kategorizált kötelező biztosítás ezen majd változtathat. Ha mást nem, ezek után az 530d-ken sem lesz magyar rendszám.
Azért nem fájt túlzottan a szívem a párosítás miatt, már csak azért sem, mert mi magyarok túl rátartiak vagyunk ahhoz, hogy elfogulatlanul nézzük a két kocsit. Aki béemwés, az úgysem vesz Mercit, és fordítva. Bár, aki félreteszi ezt, az kellemesen fog csalódni a Mercedesben, ha csak egy kicsit is szereti a kényelmet és a finomságokat.
Annak is kifejezetten örültem, hogy a Mercedes nem ment bele méretnövelésekbe, lényegében 1-2 centinél semmilyen irányban nincs nagyobb eltérés a két autó között. Ettől aztán belül is kábé ugyanakkorák, más kérdés, hogy a Mercedesbe kellemesebb a beszállás, főleg hátra, és ott az ülés is természetesebb szögben áll. Meglepő, de az E-osztály alapülése kényelmesebb, mint a BMW feláras komfortülései, ezeket ezerféleképp kell állítgatni, hogy jó legyen, mert egyszerűen kisajnálták belőlük a rugalmas tömést, mindenhonnan hurkák nyomorgatják az embert. A csomagtartók is egyformák, kis pluszt kapunk az E-osztályban: egyrészt van pótkerék és szélesebb a rakodónyílás. Viszont mindkét tesztautó csomagtartója bővíthetetlen volt, az külön fizetendő. Hiába, a prémium, az prémium.
Egyszerűen: mindig látsz
A Mercedes tesztautóban benne volt az intelligensnek hívott világítási rendszer, mintegy 402 ezer (+annyi áfa, amennyi épp az adókulcs) forintért. Nem szokásom hanyatt esni és lelkendezni dolgokon, de szerintem a halogénizzó óta a világítástechnika egyik legfontosabb vívmánya. A Hella által fejlesztett lámparendszer kis tempónál szélesebb csóvát ad, ahogy gyorsítunk, úgy világít egyre messzebb a tompított fény. Lassan kanyarodva oldalt külön fényforrás gyullad, gyorsan haladva pedig a fő xenon világítótestek követik a kanyar ívét – ilyen mondjuk eddig is létezett.
Az abszolút újdonság a távfénysegéd, amely egy kamerával kiegészülve automatikusan kapcsolja (valójában takarja) le és fel a légvédelmi reflektorokkal vetekedő távolsági fényszórót. Ha szembejön valaki, azonnal reagál az elektronika, ha 50 alá lassítunk, akkor is leveszi. Előzéskor viszont abban a pillanatban, ahogy elhaladtunk a másik autó mellett, azonnal adja a refit. A szembejövőket, sőt, az előttünk haladók lámpáját is kiválóan ismeri fel, a fényvisszaverős táblák nem csapják be. Amúgy még a halványan pislákoló Babetta-lámpákat is kiszúrja, persze a kivilágítatlan biciklisekkel nem tud mit kezdeni, azoknak kifolyik a szemük, de megérdemlik. Mindössze egyszer hibázott egy másodpercre, amikor egy jobb kanyarban jött szemből messze egy autó, de ennél egy átlagsofőr százszor többször elbambul. Egyébként ugyanez a rendszer az Opel Insigniához is elérhető.
Nem bírtam megállni, hogy ne videózzam le, bár az életben látványosabb. A tompított fény dinamikus változásait csak akkor veszi észre az ember, ha kifejezetten figyel, legfeljebb az a feltűnő, hogy mindig lát mindent. A távfény-automatika hosszú utakon nagymértékben tehermentesíti a vezetőt, de a kézi vezérlés lehetősége is adott, biztos, ami sicher. A távfénysegédet a BMW külön extraként kínálja, benne is volt a tesztautóban, igaz, a többi hókuszpókusz nélkül. És jól működött.
Mégis, hogyan nyűgözhet le egy lassabb autó? Lapozzon, talán kiderül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
