A GT az utóbbi idők egyik legérdekesebb próbálkozása. Kicsit szedán, kicsit kupé, egy kicsit SUV, egy kicsit minden. A BMW azt mondja, új kategóriát teremtett, ez az autó ugyanis nem SUV, még csak nem is SAV, hanem egy PAS.
Csak ősszel kezdik forgalmazni, nincs még tesztautó sem a GT-ből − nemcsak nálunk, sehol a világon. Hiába is böngésznék az internetet, egyelőre sehol sem találnának tesztet az Ötös GT-ről. Tulajdonképpen az is kész csoda, hogy ezt az egy szem feketét megmutatták nekünk néhány nappal azután, hogy először láthattunk gyári fotókat a kocsiról. Örültünk, hogy végre élőben is szemügyre vehetjük, hiszen a GT az utóbbi idők legfurcsább, legérdekesebb konstrukciója, így még a legelvadultabb BMW-fanatikusokat is megosztja, de egy kicsit csalódtunk is, a bemutató ugyanis statikus volt, vagyis nézegetni, fogdosni lehetett a tesztautót, vezetni egyelőre sajnos nem.
Jó hírem van a hívőknek, a GT egyáltalán nem böszme. A fotókon kissé esetlennek tűnő öszvér a valóságban kellemes, egészen harmonikus benyomást kelt. Elsőre csak azt látjuk, hogy ez egy hatalmas BMW, másodjára feltűnik a fura farrész, ezen a ponton normális, ha egy pillanatra gondolkodóba esünk, de a harmadik szakaszban rájövünk, hogy ha az X6-ost le tudtuk nyelni, a GT-vel az égadta világon semmi bajunk nem lehet, ugyanis sokkal szebb.
Nem ijesztően magas, csak magas, az embernek nincs olyan érzése, hogy egy SUV néz vissza rá. A csapott far és a meglepően hosszúnak tűnő, szintén meredeken lefelé ívelő oldalablakok miatt tekintélyes mérete ellenére is sokkal inkább tűnik kupénak, mint bármi másnak, sőt, tovább megyek, kicsit emlékeztet a Porsche új négyüléses szedánjára, a Panamerára. Nekem csupán egy dolog szúrta a szememet: mintha aránytalanul rövid lenne az orra.
Ha mögé kerülünk, jön az igazi dilemma; nehéz eldönteni, sima ötajtós, kombi, SUV avagy bukósisak, amit látunk. Míg oldalról egyértelműen dinamizmus jellemzi, hátulnézetből a szép lámpák és a dupla, krómozott kipufogó ellenére sem láttam meg benne a sportos karaktert − a feneke alapján a GT egyénisége igen határozatlannak tűnik. Mindez persze azért van, mert a dizájnerek kénytelenek voltak feláldozni néhány légies könnyedséggel ívelő vonalat a praktikum oltárán.
A GT csomagtartója hatalmas, a mozgatható hátsó üléssortól függően 440-től 590 literesig bővíthető, lehajtott ülésekkel pedig 1700 literes, és a két részre osztott csomagtérajtónak köszönhetően könnyen pakolható. Kétféleképpen nyíló ötödik ajtót sokat láttunk már, példának okáért a Kia Sportage-nek is ilyen van, de azoknak vagy az ablakát nyitjuk, és felülről pakolunk a csomagtérbe, vagy az egészet. A GT-nél pont fordítva van.
Itt az ötödik ajtó alját nyithatjuk ki külön, ami a BMW szerint azért jó, mert ilyenkor az utasokat megkíméljük a környezeti viszontagságoktól, füsttől, zajtól, miegymástól. Szerintem ez a funkció inkább jópofa, mint praktikus, sokkal hasznosabb, hogy az ötödik ajtót teljes egészében, amúgy kombi módra ki lehet tárni, hiszen így nagyobb tárgyakat is be lehet rakni hátra.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen állapotban van egy nagyon sokat futott nigériai Ford Transit
Elvileg még az eredeti motor van benne.
- Hírek
Két egybeépített WRC motor hajtja a Genesis le mans-i versenyautóját
Nem ideális megoldás, de vannak előnyei.
- Hírek
Durván rájár a rúd a Volkswagenre: súlyos biztonsági rést találtak, 1,4 millió autó lehet érintett
A problémákról azonnal értesítették a Volkswagent.
- Szerelem
Az egyetlen szabály, hogy nincs szabályAz ágyúgolyó futam filmek története 1976-tól 1989-ig
Egy csapat vakmerő autóbolond egész Amerikát átszelő száguldásra indul… Az ünnepek alatt érdemes újranézni az öt 1976 és 1989 között készült részt!
- Hírek
Állítólag rosszul lett a Ferenc körúton villamosnak csapódott autó sofőrje
A Corvin negyed közelében történt az ütközés.
- Hírek
Madárrajjal ütközhetett a katasztrófa előtt a dél-koreai repülő
Több jel is erre utal.
- Belsőség
A tékozló fiú hazatért - helyzetjelentés és bálnalesMercedes-Benz W140 S320L
Jó, jó, a sztori azért nem ilyen egyszerű, merthogy továbbra is használhatatlan, de már látom a végét.
- Hírek
A Google jutott a legmesszebbre, de jön a „kenyérpirítós” konkurencia
Sokaknak beletört a bicskája a robotaxizásba, de vannak kivételek és kihívók is. Ami nem csoda, szép kis összeget lehet szakítani.
- Hírek
Visszahívás: laza csavar miatt balesetveszélyes a Ford elektromos platósa
A visszahívás összesen közel 12 ezer példányt érint.
- Hírek
Új szabályok a határátlépésnél Románia felé
Hol lehet átmenni? Mire kell figyelni? Kisokos a rendőrségtől.
- Közélet
A szívó benzin és az SUV mindent visz, újabb negatív csúcsot döntött a magyar flotta
Folytatódott a magyar autópark elöregedése ebben az évben is. Az is kiderül, hogy mit szeretne „mindenki” egy autókereskedésben.
- Hírek
Törölhették az elektromos Mini kabriót
Az okokról csak találgatni tudunk.
- Hírek
Túlfutott egy meghibásodott Boeing 737-800-as Dél-Koreában, eddig csak két túlélőt találtak
A repülőn 181-en utaztak.
- Hírek
Ne nyeld félre a maradék bejglit: ez a Lamborghini Miura a Liberty Walk műve
Nincs ok félelemre: egész finoman nyúltak hozzá, inkább a versenyautós hangulatra mentek rá.
- Hírek
Egyre gyakoribb, hogy leköpik, rugdossák és fenyegetik a MÁV munkatársait
Idén is nőtt a MÁV-csoport munkavállalóival szembeni bántalmazások száma.
- Hírek
Jó oka van, hogy ez a 15 éves Porsche 911 most sokkal többet ér, mint újkorában
Bár gyönyörű állapotnak örvend, a magas ár oka valószínűleg valami egészen már.
- Közélet
Kitört gomb miatt vált irányíthatatlanná – Segítség, átvertek!
A következő esetünkben egy Nissan X-Trail e-POWER az alany. Kitört gomb, elromlott generátor a panasz.
- Hírek
Nem biztos, hogy ilyen Nissan Z kombira vágyunk
Egy Nissan Z, amihez egy Stageát és egy Leafet is felhasználtak.
- Hírek
Gondok a Teslánál: megsül az új hardver, a Cybertruckokat kinyírja az új frissítés
Sem az új fedélzeti számítógép, sem a Cybertruckokra kiadott legutóbbi szoftverfrissítés nem a reméltnek megfelelően működik.
- Technika
Szilveszteri kiadás egy erős fiatallal és egy ralilegendávalMűhelyPRN: Lada 2105 – 1989.
Zárjuk le 2024-et pozitívan: a MűhelyPRN idei utolsó egy nagyon szép 2015-ös Ladát hoztunk nektek, lelkes és fiatal tulajdonossal!
- Hírek
Azonnali áremelés jön a magyar kutakon
A benzin 11, a gázolaj pedig 10 forinttal drágul szerdától.
- Hírek
Pár nap múlva vége az 1 milliós villanyautó-támogatásnak Kínában
Vége a babusgatásnak, sok gyártó nem fogja bírni a kialakuló árversenyt.
- Belsőség
Nagy évzáró szerkesztőségi kvíz
Melyik volt a legolvasottabb cikkünk idén? Milyen hülye kifogásokkal magyarázták a kollégák a késést? Volt-e késhegyre menő szivacsfegyver párvaj a szerkesztőségben? Év végi kvízünkből minden kiderül!
- Szerelem
Mindannyian örültünk volna egy ilyen első autónak
Az Ignis Sport igazi titkos tipp azoknak, akik megfizethető, de élvezetes autót keresnek: Bunkoczi Soma most kapott egy lendületet a jogosítványhoz!
- Hírek
12 óra alatt elfogyott a Nio csúcsmodelljének limitált kiadása
A nagy érdeklődés miatt a gyártó egy új, Signature Edition változattal rukkolt elő.
- Hírek
10 évvel a tervek előtt jár a kínai villanyautó-piac
Ha folytatódnak a jelenlegi trendek, a jövő tényleg a villanyautóké lesz.
- Hírek
GPS-adatok, párosítható tulajdonosi profilok: óriási adatszivárgás a Volkswagennél
Politikusok, nagyvállalkozók, spionok, vigyázzatok!