Hanem akkor csapjunk a lecsóba. Az úgy volt, hogy Karottával elmentünk kipróbálni egy Lotus Super7 replikát , így kénytelen voltam az X3-assal átszelni a hegyet Szentendre és Visegrád között, méghozzá kétszer is. A két menet között próbáltam ki a végtelenül kényelmetlen és halálosan félelmetes sportkocsit, a Helixet. Elvileg a Helixtől kellett volna elélveznem, de végül a rideg sportkocsi okozta megrázkódtatástól csak még jobban élveztem az idilli száguldozást az X3-assal.
Kéttonnás autóval nem lehet autózni. Magas építésű autóval nem lehet autózni. Dízelmotoros autóval nem lehet autózni. Automata autóval nem lehet autózni. Minden általánosításnak van alapja, igaz, mindegyik alól van kivétel, mégis, ha négy általánosítás dől meg egyszerre, az kisebbfajta csodának számít.
Nem állítanám, hogy az X3-as volt életem legdurvább autós élménye, egy automata dízel-SUV-ban nyilván nem érhetik olyan ingerek az embert, mint egy könnyű sportkocsiban, de a körülményekhez képest maximálisan jól éreztem magam. A kormányzás nagyon pontos és a kategóriatársakhoz képest közvetlen. A futóműnek nagyon jót tett az M-csomag, a sofőrnek viszonylag sok információja van az útról, és az autó remekül fordul. A fékerőre sem panaszkodhatom, igaz, a nagy tömeg megdolgoztatta a fékeket, és a hegyi menet végére valamicskét gyengült is a teljesítményük, de két tonnánál már az is csoda, hogy eddig bírták. Az automata váltó is nagyon igyekezett, szorgalmasan pakolta alám a fokozatokat.
Az X3 3.0sd-nek lehetetlen nem odalépegetni. Annyira könnyed, annyira hatékony, annyira jó érezni a dízel bődületes erejét, hogy szinte képtelenség lassan menni vele. Ezek után képzelhetik, hogy csodálkoztam, amikor teletankoltam, és láttam, hogy mindössze 10,2 litert fogyasztott.
És akkor jöjjön a tanulság. Az X3-as belül szép, igényes és tágas. Öt embernek csak azért nem ideális, mert úgy alakították ki a hátsó üléssort, hely lenne bőven. És nagy a csomagtartója. Akkor meg minek vegyen az ember X5-öst? Mert státusszimbólum? Miért egy tizenötmilliós, 285 lovas X3-as nem az? A presztízst most egyébként is felejtsük el, maradjunk szigorúan a racionalitás határain belül. Az X5-ösből már a csirkébbik dízellel szerelt változat ára is 15 millió fölött van, annyiba kerül, mint egy csúcs-X3. Akkor meg minek? Mert hétszemélyes? Ja kérem, amennyit mi mostanában éjszakánként a tó fenekén mászkálunk...