Hová tűnt Romeo?

2005.11.04. 07:56

Adatlap Alfa Romeo Brera 2,2 Jts - 2006

  • 2198 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 185 LE @ 6500 rpm
  • 230 Nm @ 4500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.6 másodperc
  • Végsebesség:
    222 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    13.0 l/100km
  • 9 295 000 Ft

Adatlap Alfa Romeo Brera 3,2 V6 Jts Q4 - 2006

  • 3195 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 260 LE @ 6200 rpm
  • 322 Nm @ 4500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.2 másodperc
  • Végsebesség:
    240 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    11.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    16.9 l/100km
  • 12 900 000 Ft

Az Alfa Romeo vezetőségének tuti, hogy elgurult a gyógyszere, és nem is találták meg. Végre előállnak egy teljesen önálló modellel, amelyik nem egy meglevő háromajtós változata, hanem tényleg igazi, önálló kupé.

Legalábbis ezt hittem, hiszen olyan kupénak, ami valamire épül ott a GT. Miért készítenének még egy hasonló koncepciójú kupét? De ez még nem is lenne baj, az sokkal inkább, hogy a harmincas évekig is visszanyúló Alfa-kupé-vonalba nem tudom beilleszteni a Brerát (de a GT-t sem). A formája tulajdonképpen teljesen rendben van. Az orra egy az egyben a 159-é, vagyis fordítva, a 159-nek van Brera orra. Ilyen másolás eddig nem volt. Az Alfa kupékat eddig meg lehetett ismerni a visszapillantóból, ha utolértek az autópályán.

Talán azért hasonló ennyire, mert valójában ez mégiscsak a 159 kupéja, nem önálló modell. Ugyanaz a futómű, ugyanaz a padlólemez, kicsit megrövidítve. És pont ez a rövidebb tengelytávú padlólemez járul hozzá, hogy nem ólajtó méretű az utasok bejárata. Oldalnézetből nagyon arányos. A far pedig maga a tökély. Oldalról, hátulról, akárhonnan nézve nagyon jó. A korábbi kupéknál is a far vitte a pálmát, de voltak más apróságok, amik a Breránál hiányoznak. Nagyon hiányoznak. De ezt leszámítva az autó gyönyörű. A bemutató előtt könnyes szemekkel nézegettem fotókat a Breráról, és nem hittem el, hogy tényleg vezethetem is majd.

Le Meridien Lingotto

Torino huszadik századi történetének egyik legkiemelkedőbb épülete a Fiat híres Lingotto autógyára, amely az 1920-as években épült. Itt tesztelték az első időkben készített autókat. Az épület feltűnik az Olasz munka című filmben, az autós üldözéses jelentben. A Le Meridien Lingottot a FIAT autógyár ezen régi belvárosi, századfordulós épületéből alakították ki. Pontosabban nem az épületből, hanem az épületben. Az átépítési, felújítási munkákat Renzo Piano, a párizsi Pompidou Centerrel híressé vált építész irányította. A hotel közvetlen kapcsolatban van a kongresszusi központtal, és a Lingotto kiállítási központtal. Az alsó szinten pedig hatalmas területen bevásárló központ terül el. Így aztán nem csak kívülről tűnik a torinói Westendnek. A vendégek a korábbi Fiat-tesztpályát is kipróbálhatják, amely az épület tetején található.
A szobák egyik falát a Fiat gyár eredeti üveghomlokzata képezi, a bútorzatuk pedig meleg tónusú cseresznyefából készült a huszadik század divatjának megfelelően. A hotel étterme a gyár egyik rendkívüli járművéről, a Torpedóról kapta nevét, egyik példánya ott áll az étkezőasztalok között.

Az utastér is egy az egyben a 159-é (vagy ez is fordítva? nem hiszem, mert az volt előbb utcán, ugye), legalább kiírhatták volna valahova a műszerfalra, hogy BRERA. Akkor tudnák a csajok is - mikor behuppannak a trendi pasijuk mellé -, mi ez. Így viszont elveszett a koncepció valahol Pininfarina és Giugiaro között. Ugyanis utóbbi tervezte, előbbi gyártja. De vajon kinek?

Fogyókúrán az Alfa Romeo Brera

A GTA csúcsmodell fejlesztésénél a súlycsökkentésre koncentrálnak a teljesítmény növelése helyett. Korábban olyan pletykákat hallhattunk, hogy az Alfa V8-as vagy feltöltős V6-os motort épít leggyorsabb autóiba a közeli jövőben, hasonlóan a német konkurensekhez.

A legutóbb kiszivárgott információk szerint azonban szó sincs ilyesmiről, a tervezők inkább a GTA jelölés eredeti jelentéséhez próbálnak hűek maradni.

- tovább

Úgy gondolom, hogy azoknak a pozőröknek, vagyis "individualistáknak", aki kupét szeretnének, de nem akarnak tőle semmi mást, csak hogy viszonylag jól menjen és jól nézzen ki. Nekik pedig tökéletes. Be kell látnom, a Brera az én torz értékrendemnek savanyú csak, meg - gondolom - a párezer elmebeteg alfistinek, mert valójában egy tök kellemes kupé, ami mellesleg a legszebb a világon. És ez vitathatalan. Meg persze tele a mai korban kötelező elektronikai cuccokkal, a mindenféle menetstabilizálóktól kezdve a Bose hifin át a legalább hét légzsákig. Maximális kényelem és komfort az igazán piperkőcöknek. Ennyi, és nem más. Korántsem női autó, mint a vetélytársak némelyike, és korántsem sportkocsi, ahhoz túl jól felszerelt.

A Depeche Mode Precious számával megkezdett sajtótájékoztatóból nem derült ki egészen pontosan, kik a célközönség. Az egész rendezvény olyannak tűnt, mintha az Alfa keresné az utat, de állandó kétségek közt vergődve. Már a Brera piacra dobása is erre utal. A tanulmányautó - még Italdesign Brera - 2002-ben Genfben jelent meg először. Aztán ugyanebben az évben nyáron azt mondta Daniele Bandiera, az Alfa Romeo üzleti szekciójának akkori vezetője, nem kerül sorozatgyártásba.

Aztán decemberben karácsonyi ajándékként kapták az Alfa-hívők, hogy mégis. Már akkor 2005-öt jósoltak a születésnek, de a hátsókerék-hajtás és a V8-as moci jóslata nem jött be. Jött helyette 2005-ben először a 159 azzal az orral, amit a 2002-es év tanulmányautója címet elnyert autóra rajzoltak először. Aztán végre itt a Brera ugyanazzal az orral, de teljesen más koncepcióval, mint amiről eredetileg szó volt. Csak azt emelném ki, hogy a bemutatón legtöbbet vetített fotón az volt látható, mennyi táska fér el a csomagtartóban.

A szokásos futóműfényezés, ilyen jó, meg olyan jó, meg a felhasznált anyagok, meg a fejlesztések így, meg úgy... Oda se figyeltem már. Az Alfa vezetősége szerint a jelenlegi 400 ezres európai sportkupészám akár 600 ezerre is nőhet. A mondatból az sejlett ki, hogy ebben a Brerának jelentős szerepe lenne. Ennek viszont nemhogy ellentmond, keményen képen is röhögi, hogy az alapár 35 000 euró, a legdrágább változat meg akár 45 000 euróba is kerülhet. Azt már most borítékolhatjuk, hogy Magyarországon a márkakereskedők által megvett 15 darabon kívül nem nagyon lesz több.

Hiába van négyféle belső dizájn, hiába a tíz rendelhető szín, teljesen feleslegesen hangsúlyozzák az üvegtetőt meg a többféle, komfortot érintő fejlesztést. Ez az autó nagyon szép. Nagyon egyedi. Igazi Alfa Romeo. Kívülről. Belül aztán ugyanaz a műanyag jellegtelenség, aminek hiánya eddig megkülönböztette az Alfa kupéit a többiekétől. Nem a komfortról beszélek mert abban nincs kivetnivaló. Nem a minőségről, mert az is teljesen rednben van, hanem a nem sportkocsihoz való dolgokról. Talán érzik ezt a gyártók is, mert a Romeo nevet már nem is merik hozzátenni: csak félig az ő gyerekük. Az autó simán Alfa Brera.

Sajtógaléria

Aki további részletekre kíváncsi, ne hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!

Az oldalról ajánljuk

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
  • Közélet

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára

Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.

március 29., 09:18
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyében
  • Tesztek

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.

Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.

március 29., 15:38
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

március 29., 13:30
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
  • Hírek

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról

Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.

március 29., 14:36
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
  • Gumidoktor

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?

Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?

március 29., 11:27
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
  • Hírek

Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító

A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.

56 perce
Új RS Skoda érkezik
  • Hírek

Új RS Skoda érkezik

Jövő héten mondanak el minden részletet róla.

március 29., 10:10
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
  • Hírek

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja

Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.

március 29., 12:28
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
  • Hírek

Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n

A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.

március 29., 08:23
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

március 30., 08:47
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
  • Hírek

Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert

A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.

március 30., 06:43
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
  • Közélet

Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!

Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.

március 30., 06:37
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Honda Passport daru-teszt
  • Hírek

Honda Passport daru-teszt

március 29., 13:20
Porsche 911 S/T Oneman
  • Hírek

Porsche 911 S/T Oneman

március 29., 08:13
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14