Adatlap Alfa Romeo Brera 2,2 Jts - 2006
Adatlap Alfa Romeo Brera 3,2 V6 Jts Q4 - 2006
Az Alfa Romeo vezetőségének tuti, hogy elgurult a gyógyszere, és nem is találták meg. Végre előállnak egy teljesen önálló modellel, amelyik nem egy meglevő háromajtós változata, hanem tényleg igazi, önálló kupé.
Legalábbis ezt hittem, hiszen olyan kupénak, ami valamire épül ott a GT. Miért készítenének még egy hasonló koncepciójú kupét? De ez még nem is lenne baj, az sokkal inkább, hogy a harmincas évekig is visszanyúló Alfa-kupé-vonalba nem tudom beilleszteni a Brerát (de a GT-t sem). A formája tulajdonképpen teljesen rendben van. Az orra egy az egyben a 159-é, vagyis fordítva, a 159-nek van Brera orra. Ilyen másolás eddig nem volt. Az Alfa kupékat eddig meg lehetett ismerni a visszapillantóból, ha utolértek az autópályán.
Talán azért hasonló ennyire, mert valójában ez mégiscsak a 159 kupéja, nem önálló modell. Ugyanaz a futómű, ugyanaz a padlólemez, kicsit megrövidítve. És pont ez a rövidebb tengelytávú padlólemez járul hozzá, hogy nem ólajtó méretű az utasok bejárata. Oldalnézetből nagyon arányos. A far pedig maga a tökély. Oldalról, hátulról, akárhonnan nézve nagyon jó. A korábbi kupéknál is a far vitte a pálmát, de voltak más apróságok, amik a Breránál hiányoznak. Nagyon hiányoznak. De ezt leszámítva az autó gyönyörű. A bemutató előtt könnyes szemekkel nézegettem fotókat a Breráról, és nem hittem el, hogy tényleg vezethetem is majd.
Le Meridien Lingotto
Torino huszadik századi történetének egyik legkiemelkedőbb
épülete a Fiat híres Lingotto autógyára, amely az 1920-as
években épült. Itt tesztelték az első időkben készített
autókat. Az épület feltűnik az
Olasz munka című filmben, az autós üldözéses jelentben. A
Le Meridien Lingottot a FIAT autógyár ezen régi belvárosi,
századfordulós épületéből alakították ki. Pontosabban nem az
épületből, hanem az épületben. Az átépítési, felújítási
munkákat Renzo Piano, a párizsi Pompidou Centerrel híressé vált
építész irányította. A hotel közvetlen kapcsolatban van a
kongresszusi központtal, és a Lingotto kiállítási központtal.
Az alsó szinten pedig hatalmas területen bevásárló központ
terül el. Így aztán nem csak kívülről tűnik a torinói
Westendnek. A vendégek a korábbi Fiat-tesztpályát is
kipróbálhatják, amely az épület tetején található.
A szobák egyik falát a Fiat gyár eredeti üveghomlokzata
képezi, a bútorzatuk pedig meleg tónusú cseresznyefából készült
a huszadik század divatjának megfelelően. A hotel étterme a
gyár egyik rendkívüli járművéről, a Torpedóról kapta nevét,
egyik példánya ott áll az étkezőasztalok között.
Az utastér is egy az egyben a 159-é (vagy ez is fordítva? nem hiszem, mert az volt előbb utcán, ugye), legalább kiírhatták volna valahova a műszerfalra, hogy BRERA. Akkor tudnák a csajok is - mikor behuppannak a trendi pasijuk mellé -, mi ez. Így viszont elveszett a koncepció valahol Pininfarina és Giugiaro között. Ugyanis utóbbi tervezte, előbbi gyártja. De vajon kinek?

Fogyókúrán az Alfa Romeo Brera
A GTA csúcsmodell fejlesztésénél a súlycsökkentésre koncentrálnak a teljesítmény növelése helyett. Korábban olyan pletykákat hallhattunk, hogy az Alfa V8-as vagy feltöltős V6-os motort épít leggyorsabb autóiba a közeli jövőben, hasonlóan a német konkurensekhez.
A legutóbb kiszivárgott információk szerint azonban szó sincs ilyesmiről, a tervezők inkább a GTA jelölés eredeti jelentéséhez próbálnak hűek maradni.
- tovább
Úgy gondolom, hogy azoknak a pozőröknek, vagyis "individualistáknak", aki kupét szeretnének, de nem akarnak tőle semmi mást, csak hogy viszonylag jól menjen és jól nézzen ki. Nekik pedig tökéletes. Be kell látnom, a Brera az én torz értékrendemnek savanyú csak, meg - gondolom - a párezer elmebeteg alfistinek, mert valójában egy tök kellemes kupé, ami mellesleg a legszebb a világon. És ez vitathatalan. Meg persze tele a mai korban kötelező elektronikai cuccokkal, a mindenféle menetstabilizálóktól kezdve a Bose hifin át a legalább hét légzsákig. Maximális kényelem és komfort az igazán piperkőcöknek. Ennyi, és nem más. Korántsem női autó, mint a vetélytársak némelyike, és korántsem sportkocsi, ahhoz túl jól felszerelt.
A Depeche Mode Precious számával megkezdett sajtótájékoztatóból nem derült ki egészen pontosan, kik a célközönség. Az egész rendezvény olyannak tűnt, mintha az Alfa keresné az utat, de állandó kétségek közt vergődve. Már a Brera piacra dobása is erre utal. A tanulmányautó - még Italdesign Brera - 2002-ben Genfben jelent meg először. Aztán ugyanebben az évben nyáron azt mondta Daniele Bandiera, az Alfa Romeo üzleti szekciójának akkori vezetője, nem kerül sorozatgyártásba.
Aztán decemberben karácsonyi ajándékként kapták az Alfa-hívők, hogy mégis. Már akkor 2005-öt jósoltak a születésnek, de a hátsókerék-hajtás és a V8-as moci jóslata nem jött be. Jött helyette 2005-ben először a 159 azzal az orral, amit a 2002-es év tanulmányautója címet elnyert autóra rajzoltak először. Aztán végre itt a Brera ugyanazzal az orral, de teljesen más koncepcióval, mint amiről eredetileg szó volt. Csak azt emelném ki, hogy a bemutatón legtöbbet vetített fotón az volt látható, mennyi táska fér el a csomagtartóban.
A szokásos futóműfényezés, ilyen jó, meg olyan jó, meg a felhasznált anyagok, meg a fejlesztések így, meg úgy... Oda se figyeltem már. Az Alfa vezetősége szerint a jelenlegi 400 ezres európai sportkupészám akár 600 ezerre is nőhet. A mondatból az sejlett ki, hogy ebben a Brerának jelentős szerepe lenne. Ennek viszont nemhogy ellentmond, keményen képen is röhögi, hogy az alapár 35 000 euró, a legdrágább változat meg akár 45 000 euróba is kerülhet. Azt már most borítékolhatjuk, hogy Magyarországon a márkakereskedők által megvett 15 darabon kívül nem nagyon lesz több.
Hiába van négyféle belső dizájn, hiába a tíz rendelhető szín, teljesen feleslegesen hangsúlyozzák az üvegtetőt meg a többféle, komfortot érintő fejlesztést. Ez az autó nagyon szép. Nagyon egyedi. Igazi Alfa Romeo. Kívülről. Belül aztán ugyanaz a műanyag jellegtelenség, aminek hiánya eddig megkülönböztette az Alfa kupéit a többiekétől. Nem a komfortról beszélek mert abban nincs kivetnivaló. Nem a minőségről, mert az is teljesen rednben van, hanem a nem sportkocsihoz való dolgokról. Talán érzik ezt a gyártók is, mert a Romeo nevet már nem is merik hozzátenni: csak félig az ő gyerekük. Az autó simán Alfa Brera.
Sajtógaléria
Aki további részletekre kíváncsi, ne
hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
