Adatlap Alfa Romeo Brera 2,2 Jts - 2006
Adatlap Alfa Romeo Brera 3,2 V6 Jts Q4 - 2006
Ezután a tesztvezetésen már én is így álltam hozzá. Nem kerestem benne az Alfa Romeó-ságot. A rendezvény dicséretére legyen mondva, a tesztút a gyár balloccói tesztpályájára vitt. Ez még azt is jóváteszi, hogy a torinói Palazzo Reale 1600-as évek elejei hangulatát műanyag székekkel egészítették ki, csak a mi kedvünkért (Dave Gahan hangja viszont iszonyú jó volt, akusztikailag is).
Szóval Ballocco, tesztvezetés. Kétféle benzinmotor lesz első
körben, dízel állítólag jövőre, de hogy a mostani 2,4-es vagy más,
arról nem volt szó. A 2,2 JTS utcai próbára volt vihető, a 3,2 V6 (ami
a 159-hez hasonlóan a Breránál is Q4-el együtt jár) pedig a
tesztpályán. Megvolt mindkettő, és nagyon úgy néz ki, hogy alul a
szavazógépnél erősen kell koncentrálnom, hogy melyik gombot nyomjam
meg.
A 2,2 olyan harmatos sportkocsiban - mert a Brera ugye az? kérem, mondják mások is, hogy az, és nem én értem félre az Alfa kupé jelentését -, hogy ha nem vezetném, azt hinném, ilyen nincs is. Persze a végsebességben nincs gond, a 185 ló felhúzza akár két kilóig is, de addig nem történik semmi.
WTCC Alfa nélkül
Mivel a 159-esből nem készültek el a túrakocsi
versenyautójukkal, jövőre nem lesz Alfa a WTCC versenysorozatában.
Nem is tudok visszaemlékezni, hogy mikor volt versenyévad Alfa
nélkül. Sajnálhatjuk ezt is, de legalább reméljük, hogy a
visszatérés annál meggyőzőbb lesz.
Azt most tegyük félre, hogy az autó viselkedése annyira steril, hogy lövésem sincs, aszfalton megyünk, vagy kockakövön. Hogy egyenesen megyünk, vagy kanyarodunk, hogy gyorsítunk, vagy már beálltunk egy sebességre... Semmi.
Egy sportkocsi arról szól, hogy harap, remeg minden porcikája a gyorsításkor, és csikorognak a fogaim minden pillanatban, akár jó érzésből, akár félszből. A 2,2-es Breránál ilyesminek nyoma sincs. Az foglalkoztatott, hogy a csomagtartóba való bejutáshoz hol kéne kinyitni az üveget - csak az nyílik. Hát persze, hogy a könyöklőbe rejtett nyomógombbal. Tudom, bennem a hiba, hogy nem olvastam el előbb a kézikönyvet. Régebben a nyomógombot a kesztyűtartóba rejtették, de akkoriban lehetett az emblémát elfordítva kulccsal is nyitni.
A pályateszt sokkal jobb érzéseket keltett. Lehet, hogy a kicsi Brerát is oda kellett volna vinni. A V6-osokból volt többféle változat. 17-es és 18-as kerekűek, többféle gumival, összkerékhajtással. A pálya jó kanyargós, gyors, nyújtott kanyarokkal, szűk visszafordítókkal. Mentünk rajta sokat. Ez már közelít ahhoz, amit Alfa sportkocsinak neveznék, de valahogy ez sem az igazi. A Q4 borzasztóan merev (amitől nehéz is), kanyarokban rettentő stabil; három difit hajt a motor, ami elveszi az erőt. Valahol itt lehet a bibi.
Nincs annyi Kraft, hogy a gázra rúgva megugorjon. A gyorsulás, meg a végsebesség itt már azért sokkal jobb, de virgoncság hiányzik. Van helyette borzalmas alulkormányzottság, lehet, hogy kicsit több hajtás kéne hátra és minden megváltozna. Nemcsak a dinamika, de a sportosság érzete is. Mert a 260 ló nyerítése itt sem hallatszik, csak az erejüket érezni, azt meg érezni másnál is.
Az Alfánál pont a nyerítés a lényeg. Most nem a hangról beszélek, mielőtt valaki félreérti - azzal semmi baj, még a kis motornál is tökéletes -, hanem az idegállapotról amit ennek a filmnek a megtekintésekor éreztem, pedig nem is vezettem az autót, csak néztem, ahogy mások teszik.
Szerintem nem kell nekünk négykerék-hajtás, nem kell üvegtető, nem
kell a teljesen használhatatlan hátsó ülés. Hátulra hajtott kerekek
kellenek, és jóval kisebb szám az árhoz. Fejemben az előző két GTV
generáció vezetési tapasztalataival azt kell mondanom,
a Brera valóban nem méltó az Alfa Romeó-ságra, csak az
alfaságra. Pedig annyira szerettem volna gusztustalanul ömlengő, a
végletekig dicsérő szavakkal bemutatni. Remélem Romeo valahogy
hazatalál, mert nélküle minden más.
Ui: most szóltak, hogy mindent félreértettem. Az autót az Alfa Romeo a GT fölé pozícionálja, ezért ilyen drága, és ezért van benne sportszív helyett ülésfűtés. Luxussportkupé a rendes neve. Aki sportkocsit-versenyautót akart, menjen más márkához, itt csak ilyet talál.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
