Kedves Olvasó: lazuljon el, hunyja be a szemét! (Persze nem komolyan, csak amúgy mentálisan, mert ha tényleg behunyná a szemét, nem tudna továbbolvasni.) Gondoljon egy szóra! Cadillac. Milyen kép jelenik meg hozzá? Volna rá egy Túró Rudim, hogy nem a BLS. Főleg nem ez a kézi váltós dízel.
A GM nem fér a bőrébe. Volt nekik egy Vectrájuk, abból Signumot nyújtottak, Saab 9³-at zsugorítottak belőle, aztán utóbbit amerikanizálták, és drágábban adják, ez lett a BLS. Inkább hajtogattak volna papírrepülőt. Kérdeztem is a gépátvételnél: voltaképp Vectra? Tiltakozásra, felháborodásra, elhivatott kedilekezésre számítottam, ehhez képest a válasz: nem, inkább Saab, a 9³-mal egy üzemben készül. Az autó alighanem bekerül majd a marketingtudomány tankönyveibe, és nem mint sikersztori. Nem vagyok látnok, ezt a jóslatot máris alátámasztják bizonyos jelek .
Na, mindegy, létezik, és itt van nálunk. A dizájnerek feladata az volt, hogy a fronthajtásos arányokat, az orrnehéz formát próbálják meg úgy átrajzolni, hogy egy klasszikus hátsókerekes sziluett jöjjön létre. Ennek ellenére az autó oldalról nézve a nagy kerekek ellenére felismerhetően Vectra-eredetű, csak a befordított lámpatesteken látszik, hogy valami nem stimmel.
Szemből és hátulról a BLS szépen illeszkedik a mai Cadillacek arculatába, aki az eddigi modelleket felismerte, ezt is el fogja tudni helyezni, ha meglátja a tükörben vagy a sorban maga előtt. Hátul a hatalmas, függőlegesen tájolt, egybe piros hátsó lámpatestek között ott a jellegzetes bumeráng szép krómszegéllyel és a belőle kifolyó piros pöttyre illesztett Caddy-pajzzsal, elöl meg a szintén álló fényszórók közti ötszögletű hűtőmaszk, rajta a másik emblémával segít leküzdeni a vectraságot.
Sarkok, élek mindenütt, extra méretű jégkockák készítésére alkalmas szögletes hűtőrács, alul szögletes kopoltyú. Semmi sem maradt a Vectra-arc bumfordi bájából, ez rideg, méltóságteljes ragadozó. Peugeot 206-ossal közlekedő unokanővérem szerint olyan, mintha fel akarná falni, ő a maga részéről riadtan menekülne, ha egy BLS tűnne fel a sztrádán a tükrében. A Vetra elől nem futna el.
Odabent már csak három apró iránytűre futotta: írott betűs Cadillac-feliratok a küszöbökön, embléma a kormányon, szintén feliratos analóg óra a középkonzol tetején. Utóbbin egy nagy gomb, amit mindenki kényszeresen megnyom. Ilyenkor kiderül, hogy a gomb beállításra szolgál, előrelépteti a percmutatót. A teszthét alatt sokszor kellett teljesen körbetekernem az órát, először magam, később a kíváncsi utasok miatt.
Ha ezekre a billogokra nem figyelünk, leginkább egy Saabot látunk. A kormány, a műszeregység egy az egyben a 9³-asé. A tempomatos bal bajusz szintén. És a slusszkulcs is. Meg a világítás kapcsolótömbje is. Az automata váltó karja egyértelműen, de szerintem a manuális is. A joystickos légrostélyokat nem merték átvenni a tervezők, ezek helyére a Vectra beömlői kerültek. A középkonzol az egyetlen terület, ahol nincs máshonnan származó fajtajelleg, viszont másmilyen jelleg sincs rajta. Gombok-tekerentyűk szép sorban, praktikus, esztétikus, és ennyi.
Különben minden könnyen megtalálható, egyszerűen és egyértelműen működik, az első pillanattól otthon éreztem magam ebben a más kontinensről származó, hahaha, Cadillacben. Nagyon helyes, hogy a BLS nem vette át a Vectra (szerintem legalábbis) megszokhatatlan nem bekattanós indexkarját, viszont kár, hogy egy pöckölésre nem villan hármat az irányjelző.
A kényelemre nem lehet panasz. A jó pár miegyebet tartalmazó extracsomagokkal a kilencmilliós Elegance modellt 10,65 milliósra díszítette fel az importőr, ezt kaptuk mi. Így aztán memóriás-motoros bőrfotelben ülhettem, kilenc hangszórós Bose hifit üvöltethettem, xenonfényben fürdethettem a szembejövőket; a kétzónás automata klímával küzdhettem a globális felmelegedés hatása ellen, egyszersmind persze a többlet üzemanyag-égetéssel gerjesztve azt. Mint az anyaméh. Csak az anyaméh jobban tart kanyarban, a (fűthető) bőrszékeken meg ide-oda csúszkál az ember fia, lánya.
A csomagtér 425 literes, pont mint a 9³, ami a kategóriában nem valami sok (Vectra: 500). Ha azonban eltekintünk a számmágiától, tágas, széles, jól pakolható üreget látunk, a kocsi hátuljánál állva kis karokkal kényelmesen lebillenthető hátsó üléstámlákkal. A lebillentett ülésekre az Agy a műszerfalon figyelmeztet!
Egyedül a kissé szűkös hátsó lábtér ad okot panaszra. Meg a jobb első ablak, ami, ha egyszer leengedtem, többé nem volt hajlandó újra bezáródni. Mindig visszafordította valami, gondolom, a becsípődésgátló szenzor, általában csak a tíz-tizenötödik próbálkozásra sikerült becsukni. Ez némileg rontott azon az örömön, amit a napsütötte parkolóban hagyott autóhoz visszatérve a távirányítóval leengedhető első ablakokkal pillanatok alatt elvégezhető gyors átszellőztetés lehetősége okozott.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
