Gyere, pörögj, míg bírsz!
Nem vagyok vallásos, és soha életemben nem csatlakoztam klubhoz. Nem ismerem azokat a fogalmakat, hogy alfás, hondás vagy béemvés. Még csak tájperes sem vagyok, de szeretem a jól megépített sportkocsikat, márpedig a Honda Type-R szériás autói, amiket eddig vezettem, nem okoztak csalódást.
Az Integra, elsőkerék-meghajtású sportautók között szerintem a csúcs, az R Accord ugyanez, ha a limuzinokat vesszük alapul. Ezúttal tehát magasan volt a léc, úgy döntöttem, ha a Type-R Civic a legjobb Hot Hatch, újragondolom az életről alkotott fogalmaimat, és csatlakozom valami Honda-klubhoz. Még az is lehet, hogy vallásos leszek...
A háromajtós Civicek rövidebbek és alacsonyabbak az ötajtósoknál, sőt, a Type-R még a mezei háromajtósoknál is alacsonyabb egy picivel, de még így is emlékeztet némileg az egyterűekre. A rikítóan piros márkajelzés, a Type-R feliratok, a 17 hüvelykes felnik, a dupla kipufogó-végződés és az autó egész testén végig vonuló markáns szpoilerek mind fennhangon hirdetik, hogy tesztautónk nem hétköznapi példány, valahogy mégis szolid az összhatás. Még a tulajdonosa is pont azt szereti benne, hogy nem túl feltűnő, szépen megbújik a forgalomban. Persze amikor az ember tövig nyomja a gázpedált, minden egy csapásra megváltozik, de erről majd később.
Azért egy-két külső jegy így is csemegének számít. Személyes kedvencem a küszöb, markáns vonala szép, egységes ívben vonul végig az autó oldalán, de a szögletesen kerekded, kihívóan rideg, technokrata hátsó szárny ördögszarvacskái is csodálatosan sikerültek. A Civic 2003-ban átesett egy kisebb műtéten, a Type-R is sportosabb lett valamivel: az orrát azóta élesebb vonalak határolják, nagyobb lett a szép piros márkajelzés is, de a zsánere alapjában véve nem sokat változott. Akinek addig nem tetszett, valószínűleg ezután sem kedvelte meg.
Belül se várjunk csodát, a Civiceket sohasem az utolérhetetlen dizájn, sokkal inkább megbízhatóságuk és a tökéletes ergonómia kedveltette meg a vásárlókkal. Csúnyának semmiképpen sem mondanám, de igazán szépnek sem. Viszont beleültem, kényelmesen elhelyezkedtem, volt hely a telefonomnak, az üdítőmnek, elsőre megtaláltam minden fontos rekeszt, minden kapcsolót, még a középkonzolon lévő váltókart is azonnal elfogadta a tudatom.
Az igazság az, hogy amikor még csak nézegettem, biztos voltam benne, hogy ezzel a furi váltóval meggyűlik a bajom. Azt gondoltam, precíz és tökéletesen használható, hiszen erre még a hétköznapi modelljeinél is nagy hangsúlyt fektet a Honda, de azt hittem, az újítás pár tíz perc erejéig biztosan megzavar. Aztán mentem az autóval, váltogattam, tekergettem a kormányt, fékeztem, gázt adtam, elindultam és megálltam, és csak jó negyed óra elteltével jutott eszembe megint az egész. A rendhagyóan elhelyezett kar egy másodpercre sem tűnt szokatlannak, nem kellett barátkozni vele. Hiába, no, ami tökéletes, az tökéletes.
A kormány felfelé és lefelé állítható, az ülés viszont nem. Elsőre egy kicsit magasnak éreztem a vezetési pozíciómat, de hamar megbékéltem vele. Egy Type-R-ben az ember ne legyen telhetetlen, egy vérbeli sportautóban a nagy zaj és a minimális saját tömeg miatt még rádió sincsen. Ehhez képest a Civic luxusszolgáltatásai között szerepel két légzsák, elektromos ablakemelő és szervokormány. Felárért még légkondit is rendelhetünk.
Már a robotok sem a régiek
Az ember azt hinné, hogy manapság, amikor az autógyártásban szinte minden munkát automatika végez az emberek helyett, tulajdonképpen teljesen mindegy, hogy a gyártósorokat Japánban vagy Albániában helyezik el. Pedig nem így van, a felkelő nap országában gyártott autók valamiért rendre megbízhatóbbra sikerülnek, mint a japán gyártók egyéb, külföldön készülő modelljei. Így van ez a Civic Type-R esetében is. Igaz, a CTR éppenséggel szigetországban készül, de a britek valahogy mégsem tűnnek elég alaposnak. A Civic gyermekbetegségeiről , és egyéb szubjektív tapasztalatokról olvashatnak Népítélet rovatunkban.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
