A hajszál híján tökéletes autó
Adatlap Chevrolet Korea Epica Lt At - 2007
Majdnem sikeres ember vagyok, mert majdnem megvalósítom álmaimat. Sikerem titka persze nagyrészt az, hogy nincsenek megvalósíthatatlan álmaim, csak olyanok, hogy például egy nyári taxizás óta szeretnék kipróbálni egy soros hathengeres benzines Epicát.
El is kértük, meg is jött – a dízel, kézi váltóval. Sebaj, elkértük még egyszer, meg is kaptuk a 2,5-öst, automatával. Na mindegy, nem egészen ugyanaz, de nagyjából el lehet képzelni, milyen a kicsit kisebb ugyanilyen, kézi váltóval.
Volt, aki azt mondta, nem néz ki sehogy. Mások szerint lényegesen jobban járna, ha nem nézne ki sehogy, de azt nem lehet, hiszen pusztán rendszám alapján sose lehetne azonosítani vagy üldözőbe venni egy semmit. Ilyet már a Matrixban se tudtak volna. A legutóbbi Epica óta feltűnő változás, hogy a hátulján nem króm, hanem piros műanyag csík fut végig, ami talán a 80-as években volt menő. Meg persze a 90-es években, mert a II-es Golfom hátuljáról le is lopták.
Ez a gyöngyházfehér természetesen szép szín, de az autó annyira nem szép, hogy teljesen felesleges ilyesmire költeni. Kiszel Tünde Gucci kosztümben is Kiszel Tünde marad. A beltér viszont egyre jobban tetszik. No faxni, tisztességes anyagok rendesen összerakva, minden tök egyszerű. Ez a bőrülés nyilván javítja a látványt, az atmoszférát és a műanyagszagot, nekem tetszik is, de tulajdonképpen elhagyható. Mert végül is ki az ördögöt érdekel?
Az autótesztektől az olvasó határozott, konkrét állásfoglalást vár,
és joggal. Úgyhogy most megadnám a kategória legjobb vételének és
egyik legjobb autójának paramétereit:
- Chevrolet Epica
- soros hathengeres benzinmotorral
- kézi váltóval
- olcsón javítható akrilfehér festéssel.
Az Epicáról nem lehet elégszer elmondani, hogy bár megjelenésében a végtelenségig kispolgári, filozófiája maga a forradalom. Az Epica nagyjából forintra ugyanonnan indul, mint a hasonló méretű Mondeo, de míg abban az alapmodell 1,6-os benzines, ami el se bírja az autót − ezért is vitte vissza és cserélte nagyobbra sok korai fapadvásárló −, addig az alap-Epica kétliteres, soros hatos benzines.
A mai fiatalság el sem tudja képzelni, mit jelent a soros hathengeres benzinmotor. A nagyobb baj persze az, hogy a magyar öregek se nagyon tudják: amikor a szabad világban a sorhat volt a polgári, megengedhető luxus, simán duruzsoló limuzinok, Jaguarok és BMW-k motorja, meg persze vadul pörgő Datsun Z -ké, nálunk az volt a sztori, hogy 26 év várakozás után megjön a Trabant kombi. A sorhat a keleti blokkban gyakorlatilag kimaradt.