A székek jó nagyok, laposak, kemények, és elsőre furcsa volt a sík keménység, de kényelmesek. A vezetőoldali ülés magassága karos racsnis módszerrel állítható, a kormány is két dimenzióban.
A Cordobában már lelkes rajongójává váltam a 12 szelepes új VW-háromhengeresnek, ami nullkilométeres tesztautónkban kevésbé szólt szépen, és talán bejáratva sem fog. Menni viszont valószínűleg igen - egyelőre nem hajtottam, ez a 64 lóerős kategória egyébként se arról szól.
A legtöbb gyártó nem szívesen beszél a bejáratásról, mert az olyan
ódivatú, műszakilag meghaladott dolognak tűnik. Márpedig eleinte
nem szabad kínozni a motort, és az első pár ezer kilométer után a a
mai ultraprecíz alkatrészek is szépen összeérnek. Jobban megy az
autó, szebb a hangja és kevesebbet fogyaszt. Ezért is hittem
nehezen, pedig magam tankoltam: ez a Fabia produkálta
fennállásom legkisebb tesztfogyasztását, nagyrészt városban
5.2 litert.
A motorhoz elég jó a váltó, tehát inkább elég jó, mint jó, de semmiképpen nem rossz. Viszont a pici motornak hála végre megpillanthattam a minőség érzet egyik apró titkát, a váltórudazaton elhelyezett kis ellensúlyokat, amik olyan érzést adnak a váltókar mozgatásához, mintha valami komolyabb szerkezettel dolgoznánk.
Örülök, ha egy tervezőgárda gondol arra is, hogy
az autót egyszer majd emberek használják. Mert ez más
iparágakhoz hasonlóan sajnos az autógyártásban sem természetes. De
ezek gondoltak például azokra, akik esőben ablaktörlővel járnak, de
a hátsót mondjuk elfelejtik bekapcsolni. Amikor azonban rükvercet
kapcsolnak, a hátsó ablaktörlő magától kaszál egyet. Hallani
hallottam már ilyenről, állítólag például a Rover 200-ban van, de
attól még jól esett a figyelmesség.
Egyre több a kis egyterű, ez a Fabia is olyasmi, de azért - elsősorban papíron - ez más. Ha kis kombiként nézzük, össze-vissza egyetlen vetélytársa van, a Peugeot 206 SW . Nem reprezentatív közvéleménykutatásom szerint a többség szebb autónak tartja a Peugeot-t, szerintem viszont a Fabia formája sokkal maradandóbb, és lassabban megy majd ki a divatból.
A formája még mindig friss, ez azonban nem jelenti azt, hogy
fiatalos lenne - a Fabia
talán a piac legkevésbé fiatalos kisautója.
Punto,
Polo,
Ibiza,
C3, mindegyik maga a
megtestesült rock and roll életforma. Ennél talán csak egy ötajtós
Swift kelt
nyugdíjasabb benyomást. Ez bajnak éppen nem baj, ha ilyen
lelkesedéssel készítek kispolgári autót, kispolgárnak lenni sem
feltétlenül rossz.
Értékelés: 4 |
A Neo fantázianevű modell ára az új, 1.2-es 64 lóerős háromhengeressel 2 762 000 Ft. < >
|