A Frankfurti Autókiállításon járt munkatársaink kitárazták digitális fotó-ágyúikat, hogy az elkészült több mint 200 fénykép révén az itthon maradottak is magukba szívhassák az őszi autós seregszemle hangulatát. A fotókon számos újdonságot, érdekességet láthatunk, amelyeket korábban csak rajzokról, vagy semleges hátterű gyári fotókról ismerhettünk.
Volt már vörös és kék, most pedig szürkében csodálhattuk meg a Bugatti Veyront, amely továbbra is azzal riogatja a konkurenciát, hogy minden eddigi szériakocsinál erősebb és gyorsabb lesz. A kiállított példány állítólag már a végleges formatervet hordozza, és a műszaki megoldásokon sincs már sok csiszolnivaló: a szériagyártás jövő tavasszal indul.
A Cadillac nem csak a megalomán V16-os motorú Sixteen tanulmányt hozta el megmutatni az európai közönségnek, hanem az összes olyan modelljét is, amelyek esetleg némi érdeklődésre számíthatnak az Atlanti óceánnak ezen a partján. A GM nemrég saját terjesztési hálózat kiépítésébe fogott legmagasabb presztízsű márkája számára Európában, és Frankfurt kiváló lehetőséget nyújtott egy kis ingyenreklámra.
A C2 kisautó mellett a C-Airlounge egyterű-tanulmány áll a Citroën stand középpontjában. Míg az előbbi a szériagyártás küszöbén már a vásárlók kegyeit kereste, addig az utóbbi olyan megoldásokat vonultatott fel, amelyek sikeres fogadtatás esetén a jövő Citroënjein - például a Picasso utódján - köszönhetnek majd vissza.
Egyetlen igazi újdonságot fedezhettünk fel a Ferrari standján, az új 575 Maranello versenyváltozatát, amely a jövő versenyszezonban igyekszik tovább folytatni elődje, a Le Mansban kategóriagyőzelmet is szerző 550-es sikereit. Az autó előtt álló tábláról egyebek közt leolvashattuk, hogy az autó hatliteres V12-es motorja 605 lóerős, amit persze nem érdemes készpénznek venni, hiszen ezek az adatok egy versenyautónál a folyamatos fejlesztésnek és a programozható motorelektronikának köszönhetően szinte egyik versenyről a másikra változnak.
Természetesen az 575 GTC mellett az összes jelenleg gyártásban levő Ferrari modellt is megcsodálhattuk, sőt, a maranellói sportkocsigyártó legtöbb autójának motorját külön is kiállította. Így látható az Enzo félelmetes hatliteres V12-es motorja, a 360 Modena típus nyolchengerese, sőt, a Formula 1-es autóban szolgáló - a felirat szerint 770 lóerős - három literes V10-est sem takargatták, bár nem csodálkoznánk, ha ez a motor a jelenlegi élesben használt egységnél egy-két generációval régebbi lenne: a közönség úgysem veszi észre a különbséget, az ipari kémeknek meg felkophat az álluk.
A Lancia Fulvia Coupé sajnos csak tanulmány, pedig nyilván sokan birtokolnának szívesen egy ilyen elegáns és agilis kis sportkocsit. Az 1960-as évekig visszanyúló gyökereket persze nem csak szóban igyekeztek hangsúlyozni: a retro-autó mellé egy kedves Twiggy-fazonú hostess is került korhű csíkos fejkendőben.
A Maserati természetesen az új Quattroportét állította a központba, amelyet többféle színben is kiállítottak, és amelyet testközelből is megvizsgálhattak a leendő vásárlók. Az egyelőre egyféle, 4,2 literes V8-assal kínált típushoz nagy reményeket fűz a cégvezetés: szeretnének a korábbinál jóval nagyobb részt hasítani a nagyteljesítményű luxusautók piacából. A Quattroporte forgalmazása Magyarországon 2004-ben kezdődik, az árát a BMW 7-S Mercedes-Audi A8-trióéhoz igazítják.
A Mercedes óriási felhajtás közepette mutogatta egyetlen sebességkorlátozó elektronika nélküli modelljét, a McLarennel közösen kifejlesztett SLR-t. Természetesen innen sem hiányozhattak a múlt csodái: az újdonság mellett ott állt az 1950-es évek sztárja, a 300 SLR, amely számos versenysikert hozott a stuttgartiaknak.
A Peugeot ígéretéhez híven kiállította tervpályázatának győztes alkotását, a "retrofuturizmus" (a szó a PSA nyelvújító szakosztályának terméke) jegyében megalkotott 4002-est. A '20-as évekbeli cipőkhöz, keménypáncélú bogarakhoz és nagyon gyors versenyautókhoz egyszerre hasonlító jármű ugyan nem valószínű, hogy valaha is gyártásba kerül, de üdítő színfoltja volt a kiállításnak: végre egy autó, amely egyáltalán nem célszerű.
Végezetül érdemes szót ejtenünk a Toyota standról, ahol egyebek közt láthattuk az új Priust is. A második generációs hibridjármű már nem csak műszakilag, de alakilag is szokatlan. A japánok a jelek szerint épp ettől remélik, hogy az európai vásárlók is rákapnak a most már inkább egyterűekre emlékeztető büntetett előéletű modell vásárlására.