A fék elöl hűtött tárcsa, hátul dob. A fékerő megfelelően adagolható, az autó nagy sebességről, téli gumikkal is biztosan, különösebb szitálás nélkül megállítható. A futómű elöl független MacPherson, hátul félig független csatolt lengőkaros rendszerű, fejlesztésekor fontos szempont volt, hogy a szerkezet jól viselje a városi megpróbáltatásokat. A gyakorlatban ez elég feszes úttartást jelent, jó rugózással, de kemény csillapítással: 90 km/h, keresztborda, autó egyenesen át, kerék döccen de nem koppan, hátsó utas egy másodpercig a levegőben. Vezetési szempontból nagyon kellemes, az öv becsatolásának kiprovokálására pedig egyszerűen zseniális, de ne adjunk majszolnivalót a hátul ülő csemetéknek.
Az utolsó idézet, ami a sajtóanyagból idekívánkozik, a "köbös felépítés" fogalma. A szó tökéletesen írja le a Fusion belterét: a kocka alakú karosszéria kocka alakú utasteret burkol, mindössze néhány karika töri meg a derékszögek hegemóniáját. Tulajdonképpen egész logikus a rendszer, a téglalapok adják az alapot, a körök pedig a mozgatható kezelőszerveket rejtik.
Az egyszerűség nem minden esetben hátrány, sőt, de a burkolatok kiválasztásánál talán kicsit messzire mentek a tervezők: rég láttam ennyire kiemelten kopogós műanyagokkal felszerelt új autót. Az embernek az az érzése támad, hogy, ha a réseket leszigetelnék, slaggal is ki lehetne mosni, mint a Defendert. A bent dúló zord esztétikai télbe némi enyhülést hoznak a polírozott alumínium kilincsek, a váltógomb, valamint az ülések kellemes plüssborítása.
Tárolásból nagyon erős az autó, az oldalsó térképzsebekhez és a hatalmas, de nem kivilágított (!) kesztyűtartóhoz nagyon hasznos kiegészítés a középkonzol tetején trónoló, haszonjárműs tárolórekesz, valamint az első ülések lapja alá rejtett dobozok. Az "Iszik vagy vezet" szlogen a Fusion-ben "Iszik vagy dohányzik"-ká alakul, mivel a hamutartó hengert a pohár tartására kialakított lyukban helyezték el.
A jobboldali ülés támlája egy gombnyomásra ledől és hátoldala egy remek kis étkezőasztalt biztosít. A karakurit abszolút megvették a Mazdától, a 60/40 arányban osztott hátsó ülések támlája szintén egy mozdulatra hanyatlik le. A hátsó üléslapok előre tuszkolása a hatalmas és meglehetősen moszkvicsos vaszsanérok miatt már nem ennyire egyszerű.
A városi közlekedés biztonságáért a Fusion két fronton harcol, erős, merev kialakítású acélkarosszériával és egészen hat darabig bővíthető légzsák-rendszerrel. Alapkiépítésben az ütközés nagyságától függő erővel aktiválódó első légzsákokkal, pirotechnikai övfeszítővel és erőhatárolóval szerelt hárompontos övekkel kínálják a Fusiont, a lábak védelmét pedig a frontális ütközéskor kiakadó pedálok szolgálják.
A nálunk járt 1,6-os tesztautó Elegance kivitelben (széria ABS, manuális légkondi, 7x2 küllős könnyűfém kerekekkel) 3.549.000 Ft. A megközelítőleg azonos kivitelű Fiesta 3.275.000 Ft, az azonos motorizáltságú, de kicsivel fapadosabb Focus, 3.522.000. Az autókat egymás mellé állítva igencsak jogos a kérdés, hogy vajon van-e a Földön olyan ember, aki a három közül ilyen feltételekkel az aktív városi Fusiont választaná. Én biztosan nem.
Értékelés: 3 - Semmi baja, de semmi bája sincs. |
|