Négyesből ötös, ötösből négyes

2004.02.12. 15:43

Az utastérben az újdonságok sora nem ér véget a motorhanggal. Az üléseket végigpróbálva fedeztem fel, hogy tavaly óta mégis nőtt valamicskét a Golf. A hátul ülők lábterének több mint ötcentis növekedése jótékonyan hat az utazási komfortra. Most már egy 185 centis embernek is vannak esélyei, hogy szükség esetén viszonylagos kényelemben utazhasson saját maga mögött. Ebben a kategóriában szép eredmény. Mindez szerencsére nem ment a csomagtér méretének rovására. Sőt, húsziteres tágulást jelenthetek, amivel a 350 literes űr kategóriájának átlagát képviseli. A kalaptartó aljára helyezett tárolóhálóval ráadásul olyan tereket tölthetünk ki, amelyek az esetek nagy részében kihasználatlanul maradnak.

Miután lecsuktuk a csomagtér belülről is nyitható ajtaját, foglaljunk helyet a vezetőülésben, amely nem meglepő módon volkswagenesen kemény. Az alapfelszerelés részét képező magasságállítás hihetetlenül tág határok között engedi mozgatni a széket. Alsó állásban a 180 cm feletti magasságom ellenére szinte ki se láttam a kormány fölött, fölül pedig szinte csak a plafon szabott határt. A mindenfelé állítható kormánnyal együtt mindenki megtalálhatja az ízlésének megfelelő helyet. Azonban ha kényelmeset is akar, már nehezebb dolga lesz. Szerkesztőségünk több különböző, ám páronként egyező lábhosszal rendelkező tagja szerint is meglepően távolra került a tengelykapcsoló pedálja. Ehhez igazítva az ülést a jobb láb túlzott hajlásba kényszerül.

A belteret a fekete és a műanyag uralja. Sajnos ez az a pont, ahol nem sikerült túlszárnyalni, de még szinten tartani sem a négyesben megszokott minőséget. A tervezők próbálták ugyan feldobni a hangulatot a különböző mintázatok váltakozásával, valamint az övvonal fölötti részek fehér burkolatával, de gyenge próbálkozásaikat nem koronázta hiánytalan siker.

Ami miatt mégsem ítélhetem el teljesen a németek ízlését, az a műszerfal, az alap cd-s rádió, valamint a feláras, de kizárólag kétzónás változatban kapható digitális klímaberendezés vezérlőegységének kivitelezése. Mindhárom egységen szívesen pihen meg az ember szeme, ráadásul kis gyakorlás után könnyen és gyorsan használhatók, akár menet közben is. A német technika az német technika. Csak egy valamit nem értek. Ha a légkondicionáló úgyis méri a külső hőmérsékletet a pontos és kellemes szellőztetés érdekében, nem lehetne, hogy ezt ki is írja számunkra, így figyelmeztetve az esetleges fagyveszélyre? Szomorú és értelmetlen takarékoskodás az aktív biztonság terén.

Ezzel szemben nem spóroltak a fejtámlákkal és a biztonsági övekkel. Most már mind az öt helyre teljes értékben jár mindenből. Alapáras a két első elektromos ablak és a fűthető, elektromos állítású külső tükrök is. A hihetetlen menetdinamika miatt a tesztautónkhoz volt feláras kipörgésgátló, amely jó szolgálatot tett a havas emelkedőkön, ahol végre ezzel a motorral is kipörögtek volna a kerekek.

VW Golf-5 1,4 16V Trendline

A menetstabilizáló programra a futómű kiváló stabilitása miatt is ritkán van szükség. A kormányzás tökéletes, az autó egyenesfutása és úttartása példátlanul jó. Még nagyobb sebességnél sincs szükség gyakori korrigációra. A Golf V szinte tudja, merre visz az út. Ebben nagy szerepet játszik a karosszéria megnövelt szilárdsága, valamint az átdolgozott futó- és az intelligens kormánymű. A vezetési élmény sok mindenért kárpótol. Talán még az autó magas vételárát is feledteti. Azért a sok pénzért, amit a márkakereskedésben hagyunk, egy elég szép, jó minőségű, tartós, megbízható társat kaphatunk. Akár az új 2 literes, 140 lóerős PD TDI motorral is. Azt talán már szeretni is lehet.

 
  Amit a VW Golf 1.4 16V 75LE típusról tudni kell:
 
  -bal hátsó lámpa: 19396 Ft (cikkszám 1K6945095E)
-jobb első tükör: 12014 Ft (cikkszám: 1K0857522)
-első fékbetét-garnitúra: 27463 Ft (cikkszám 1K0698151)

Az árak javasolt bruttó eladási árak.
 
  Műszaki adatok
 
   
  Külső méretek (mm)  
Hosszúság 4 204
Szélesség 1759
Magasság 1485
Tengelytávolság 2578
Nyomtáv elöl / hátul 1539 / 1528
Kerékméretek 6J x 15
Abroncsméretek 195/65 R15
Fordulókör (m) 10,9
  Belső méretek (mm)  
Beszállás elöl, szélesség / magasság 873 / 1288
Beszállás hátul, szélesség / magasság 816 / 1316
Fejtér elöl/hátul 987 / 979
Komfortméret elöl 700—1010
Belsőtér hossz 1736
Szélesség elöl / hátul 1446 / 1 437
  Csomagtér  
Hosszúság 828 / 1581
Szélesség 1044
Szélességa kerékjárati dobok között 1006
Magasság 556
Magasság a tetőig 927
Csomagtartó térfogata (l) 350 / 1305
Üzemanygtartály térfogat (l) kb. 55
  Motoradatok 4 hengeres Otto-motor
Hengerűrtartalom (liter / cm 3) 1,4 / 1390
Furat/löket (mm) 76,5 / 75,6
Maximális teljesítmény (kW (LE) / 1/min.) 55 (75) / 5000
Maximális forgatónyomaték (Nm / 1/min.) 126 / 3800
Sűrítési viszony 10,5
Kipufogógáz-tisztítás EU4 Norm.
Sebességváltó, széria 5 fokozatú kézi
Akkumulátor (A / Ah) 220 / 44
Generátor (A) 90
  Súlyok (kg)  
Önsúly 1154—1319
Megengedett össztömeg 1740
Terhelhetőség 421—586
Megengedett tengelyterhelés elöl / hátul 940 / 870
  Menetadatok  
Maximális sebesség (km/h) 164
Gyorsulás 0—80 km/h (s) 9,7
Gyorsulás 0—100 km/h (s) 14,7
  Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)  
Városi forgalomban 9,4—9,6
Országúti forgalomban 5,4—5,6
Átlag 6,8—7,0
Teszt 8,5
Szén-dioxid-kibocsátás (g/km) 130—230
  Fogyasztói árak 3 ajtós / 5 ajtós (Ft)  
Bevezető alapár (1,4 16V TL) 3 499 000 / 3 672 000
Normál alapár (1,4 16V TL) 3 793 000 / 3 966 000
A legdrágább csomag kiegészítők nélkül(2,0 PD TDi CL/SL) 6 253 000 / 6 491 000
A tesztautó ára 4 229 000

  Értékelés: 4 - Ez az ötös csak négyes! A tökéletes autó: egy ötös Golf erősebb motorral, kevesebb műanyaggal, olcsóbban!