Négyesből ötös, ötösből négyes
Az utastérben az újdonságok sora nem ér véget a motorhanggal. Az üléseket végigpróbálva fedeztem fel, hogy tavaly óta mégis nőtt valamicskét a Golf. A hátul ülők lábterének több mint ötcentis növekedése jótékonyan hat az utazási komfortra. Most már egy 185 centis embernek is vannak esélyei, hogy szükség esetén viszonylagos kényelemben utazhasson saját maga mögött. Ebben a kategóriában szép eredmény. Mindez szerencsére nem ment a csomagtér méretének rovására. Sőt, húsziteres tágulást jelenthetek, amivel a 350 literes űr kategóriájának átlagát képviseli. A kalaptartó aljára helyezett tárolóhálóval ráadásul olyan tereket tölthetünk ki, amelyek az esetek nagy részében kihasználatlanul maradnak.
Miután lecsuktuk a csomagtér belülről is nyitható ajtaját, foglaljunk helyet a vezetőülésben, amely nem meglepő módon volkswagenesen kemény. Az alapfelszerelés részét képező magasságállítás hihetetlenül tág határok között engedi mozgatni a széket. Alsó állásban a 180 cm feletti magasságom ellenére szinte ki se láttam a kormány fölött, fölül pedig szinte csak a plafon szabott határt. A mindenfelé állítható kormánnyal együtt mindenki megtalálhatja az ízlésének megfelelő helyet. Azonban ha kényelmeset is akar, már nehezebb dolga lesz. Szerkesztőségünk több különböző, ám páronként egyező lábhosszal rendelkező tagja szerint is meglepően távolra került a tengelykapcsoló pedálja. Ehhez igazítva az ülést a jobb láb túlzott hajlásba kényszerül.
A belteret a fekete és a műanyag uralja. Sajnos ez az a pont, ahol nem sikerült túlszárnyalni, de még szinten tartani sem a négyesben megszokott minőséget. A tervezők próbálták ugyan feldobni a hangulatot a különböző mintázatok váltakozásával, valamint az övvonal fölötti részek fehér burkolatával, de gyenge próbálkozásaikat nem koronázta hiánytalan siker.
Ami miatt mégsem ítélhetem el teljesen a németek ízlését, az a műszerfal, az alap cd-s rádió, valamint a feláras, de kizárólag kétzónás változatban kapható digitális klímaberendezés vezérlőegységének kivitelezése. Mindhárom egységen szívesen pihen meg az ember szeme, ráadásul kis gyakorlás után könnyen és gyorsan használhatók, akár menet közben is. A német technika az német technika. Csak egy valamit nem értek. Ha a légkondicionáló úgyis méri a külső hőmérsékletet a pontos és kellemes szellőztetés érdekében, nem lehetne, hogy ezt ki is írja számunkra, így figyelmeztetve az esetleges fagyveszélyre? Szomorú és értelmetlen takarékoskodás az aktív biztonság terén.
Ezzel szemben nem spóroltak a fejtámlákkal és a biztonsági övekkel. Most már mind az öt helyre teljes értékben jár mindenből. Alapáras a két első elektromos ablak és a fűthető, elektromos állítású külső tükrök is. A hihetetlen menetdinamika miatt a tesztautónkhoz volt feláras kipörgésgátló, amely jó szolgálatot tett a havas emelkedőkön, ahol végre ezzel a motorral is kipörögtek volna a kerekek.
A menetstabilizáló programra a futómű kiváló stabilitása miatt is ritkán van szükség. A kormányzás tökéletes, az autó egyenesfutása és úttartása példátlanul jó. Még nagyobb sebességnél sincs szükség gyakori korrigációra. A Golf V szinte tudja, merre visz az út. Ebben nagy szerepet játszik a karosszéria megnövelt szilárdsága, valamint az átdolgozott futó- és az intelligens kormánymű. A vezetési élmény sok mindenért kárpótol. Talán még az autó magas vételárát is feledteti. Azért a sok pénzért, amit a márkakereskedésben hagyunk, egy elég szép, jó minőségű, tartós, megbízható társat kaphatunk. Akár az új 2 literes, 140 lóerős PD TDI motorral is. Azt talán már szeretni is lehet.
|
|
Értékelés: 4 - Ez az ötös csak négyes! A tökéletes autó: egy ötös Golf erősebb motorral, kevesebb műanyaggal, olcsóbban! |