Benne leszek a tévével

2005.06.10. 07:40

Adatlap Volkswagen Golf Plus Sportline - 2005

  • 1968 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 140 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.7 másodperc
  • Végsebesség:
    202 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 7 164 200 Ft

Ki látott már ilyet? Egy Golf után forgolódnak az emberek az utcán. Pedig forgolódnak és nem értik, mi lehet. Több ismerősömet is megkérdeztem, mit gondolnak. Volt, aki egyenesen azzal jött, hogy ez egy viccből átfeliratozott Touran. Pedig a púpos tényleg Golf.


Első találkozásunkkor a legnagyobb örömöst mégsem az ígéretes belső, hanem az árulkodó külső jegyek szerezték. Ugyanolyan fekete, mint a nemrég próbált Passat, ráadásul a csillogó króm felirat tanúsága szerint ugyanazt a motort rejti. Nem mondanám, hogy felhőtlen volt az örömöm,a de valamiféle kíváncsisággal vegyes bizakodás mégis munkált bennem. Derüljön már ki végre, hogy a motor konstrukciójával nincs rendben valami, vagy nemes egyszerűséggel csak a Passattal nem passzol össze valamiért.

Végeztem egy gyors összehasonlítást a Volkswagen német internetes oldalán, ami szerint csupán 30-40 kg a súlykülönbség a Golf Plus és a Passat közt. Ez a némileg eltérő felszereltség hatására valójában olyan 100 kg körül járhat, de még így is elenyészőnek tekinthető. A gyár szerint végsebességben is a Passat a nyerő, igaz csak 7 km/h-val, míg gyorsulásban a Golf jobb, pont egy tized másodperccel.

Mindezek alapján úgy gondoltam, hogy ha valaminek ki kell derülnie, most ki is fog derülni. Bár éreztem, hogy ha tényleg olyan szánalmas az új 2 literes TDI, mint amilyennek a Passatban mutatta magát, szomorú napoknak nézek elébe. A hatalmas lufi Golfba ülve először nem is foglalkoztam mással, csak tudni, érezni akartam a motor erejét, azaz, hogy van-e egyáltalán neki ilyen.


Pedig tényleg ugyanaz a motor

Indítás, rendben. A motor hangja a szokásos TDI kávédaráló hang, igaz abból a fajtából, amit olyan szívesen hallgatok ébredés után, mikor minden vágyam egy illatos fekete. Kis melegítés, enyhe halkulás és indulhatunk. Kicsit remegett a lábam az izgalomtól, miközben ott lebegett a fejem felett a lefulladás réme, emlékezvén a Passattal töltött órákra. És amire nem számítottam: a félelmem indokolatlannak bizonyult. A Golf Plus nem akart lefulladni se egyesben, se kettesben. Pedig próbálkoztam többféle hétköznapi elindulási módszerrel is. Jelentem csoda történt, de még nem mertem hinni a tapasztaltaknak.

A másik probléma a Passat gyorsulásával volt. Bár az előzmények után apró bizakodással tekintettem a jövőbe, hátha csak rossz álom a múltkori motor, hátha most tényleg más lesz. A Golf ugyanúgy hat sebességgel és hasonlóan hosszú áttételekkel várta, hogy gyakori kapcsolgatások mellett bizonyíthasson. Egyes 2000-ig semmi, majd apró moccanás, és már mehet is a kettes. Ekkor mintha egy ló rúgott volna a tömpe fenékbe, úgy megindult a kocsi, alig győztem kapcsolgatni.


Leglább nem csövek alján vannak a műszerek, mint a Passatban

Váltás, morgás, vehemens gyorsulás, ez történik minden sebességfokozatban, meglepő módon még hatodikban is. Bár túl korán kapcsolni nem ajánlott, mivel ekkor száznál 2000 a percenkénti fordulat, ahol érzésre még éppen csak épülőfélben van a turbónyomás, de 120-tól ismét vad rohanásba kezd az autó. 3000 - 150, 4000 - 200 és itt a vég. Valami jobb lett, valami megváltozott. Biztos, hogy ez ugyanaz a motor? Remélem, hogy valójában az összes ilyen és az a múltkori csak tévedés volt.


Benne van

És ha már megvan a lendület, lássuk mit tud a Golf híresen jó futóműve a Plus Sportline felszereltségéhez igazítva. Ez 15 milliméteres ültetést, valamint keményebb rugó és lengéscsillapító beállítást jelent, a sima Golf és a Plus közti 9,5 centiméteres magasság- és 150 kilogrammos súlykülönbség mégis jól érezhető. Bár megmaradt a megszokott feszesség, a kátyúk is csak halk dobbanásként kerülnek az utastérbe, kicsit imbolygósabb, lágyabb érzéssel autóztam a sportfutóműves Plusszal, de ez az imbolygás csak a Golfhoz képest zavaró.

Konkurensek a konszernen belül

Modell Hosszúság Szélesség Magasság Tengelytáv Önsúly Ár
  mm mm mm mm kg Ft
Golf Plus 2,0 TDI Sportline 4206 1759 1580 2578 1426 6 335 000
Altea 2,0 TDI Stylance 4282 1768 1546 2578 1505 5 282 000
Golf 2,0 TDI Sportline 4204 1759 1485 2578 1281 6 158 000
Touran 2,0 TDI Highline 4391 1794 1659 2677 1592 7 083 000
Passat 2,0 TDI Sportline 4765 1820 1472 2709 1454 6 844 000

Kikapcsolva, csakis a fotó kedvéért

Mint kistestvére, úgy a Plus is minden erejével igyekszik az úton maradni, néha még a vezető hibás mozdulatai ellenére is, ráadásul mindezt erőlködés nélkül. Szerencsére a széria kipörgésgátló sem túl agresszív, csak egyszer kapcsolt be, akkor sem kanyarban korrigált, hanem elinduláskor igyekezett összehangolni az út és a gumik viszonyát. Bár a hétköznapi használatban hibátlan és minden kitörési szándékot mellőző kanyarstabilitásra egy ekkora Golfot vásárló családnak ritkán lehet szüksége. A gyerekek és a kutya hanggal vagy tettel valószínűleg jóval előbb kifejezik nemtetszésüket apuka vezetési stílusa iránt, mint ahogy a sárga lámpa villogni kezdene.

Az oldalról ajánljuk

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
  • Hírek

Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”

A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.

4 órája
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53