Benne leszek a tévével
Ki látott már ilyet? Egy Golf után forgolódnak az emberek az utcán. Pedig forgolódnak és nem értik, mi lehet. Több ismerősömet is megkérdeztem, mit gondolnak. Volt, aki egyenesen azzal jött, hogy ez egy viccből átfeliratozott Touran. Pedig a púpos tényleg Golf.
Első találkozásunkkor a legnagyobb örömöst mégsem az ígéretes belső, hanem az árulkodó külső jegyek szerezték. Ugyanolyan fekete, mint a nemrég próbált Passat, ráadásul a csillogó króm felirat tanúsága szerint ugyanazt a motort rejti. Nem mondanám, hogy felhőtlen volt az örömöm,a de valamiféle kíváncsisággal vegyes bizakodás mégis munkált bennem. Derüljön már ki végre, hogy a motor konstrukciójával nincs rendben valami, vagy nemes egyszerűséggel csak a Passattal nem passzol össze valamiért.
Végeztem egy gyors összehasonlítást a Volkswagen német internetes oldalán, ami szerint csupán 30-40 kg a súlykülönbség a Golf Plus és a Passat közt. Ez a némileg eltérő felszereltség hatására valójában olyan 100 kg körül járhat, de még így is elenyészőnek tekinthető. A gyár szerint végsebességben is a Passat a nyerő, igaz csak 7 km/h-val, míg gyorsulásban a Golf jobb, pont egy tized másodperccel.
Mindezek alapján úgy gondoltam, hogy ha valaminek ki kell derülnie, most ki is fog derülni. Bár éreztem, hogy ha tényleg olyan szánalmas az új 2 literes TDI, mint amilyennek a Passatban mutatta magát, szomorú napoknak nézek elébe. A hatalmas lufi Golfba ülve először nem is foglalkoztam mással, csak tudni, érezni akartam a motor erejét, azaz, hogy van-e egyáltalán neki ilyen.
Indítás, rendben. A motor hangja a szokásos TDI kávédaráló hang, igaz abból a fajtából, amit olyan szívesen hallgatok ébredés után, mikor minden vágyam egy illatos fekete. Kis melegítés, enyhe halkulás és indulhatunk. Kicsit remegett a lábam az izgalomtól, miközben ott lebegett a fejem felett a lefulladás réme, emlékezvén a Passattal töltött órákra. És amire nem számítottam: a félelmem indokolatlannak bizonyult. A Golf Plus nem akart lefulladni se egyesben, se kettesben. Pedig próbálkoztam többféle hétköznapi elindulási módszerrel is. Jelentem csoda történt, de még nem mertem hinni a tapasztaltaknak.
A másik probléma a Passat gyorsulásával volt. Bár az előzmények után apró bizakodással tekintettem a jövőbe, hátha csak rossz álom a múltkori motor, hátha most tényleg más lesz. A Golf ugyanúgy hat sebességgel és hasonlóan hosszú áttételekkel várta, hogy gyakori kapcsolgatások mellett bizonyíthasson. Egyes 2000-ig semmi, majd apró moccanás, és már mehet is a kettes. Ekkor mintha egy ló rúgott volna a tömpe fenékbe, úgy megindult a kocsi, alig győztem kapcsolgatni.
Váltás, morgás, vehemens gyorsulás, ez történik minden sebességfokozatban, meglepő módon még hatodikban is. Bár túl korán kapcsolni nem ajánlott, mivel ekkor száznál 2000 a percenkénti fordulat, ahol érzésre még éppen csak épülőfélben van a turbónyomás, de 120-tól ismét vad rohanásba kezd az autó. 3000 - 150, 4000 - 200 és itt a vég. Valami jobb lett, valami megváltozott. Biztos, hogy ez ugyanaz a motor? Remélem, hogy valójában az összes ilyen és az a múltkori csak tévedés volt.
És ha már megvan a lendület, lássuk mit tud a Golf híresen jó futóműve a Plus Sportline felszereltségéhez igazítva. Ez 15 milliméteres ültetést, valamint keményebb rugó és lengéscsillapító beállítást jelent, a sima Golf és a Plus közti 9,5 centiméteres magasság- és 150 kilogrammos súlykülönbség mégis jól érezhető. Bár megmaradt a megszokott feszesség, a kátyúk is csak halk dobbanásként kerülnek az utastérbe, kicsit imbolygósabb, lágyabb érzéssel autóztam a sportfutóműves Plusszal, de ez az imbolygás csak a Golfhoz képest zavaró.
Konkurensek a konszernen belül
Modell | Hosszúság | Szélesség | Magasság | Tengelytáv | Önsúly | Ár |
mm | mm | mm | mm | kg | Ft | |
Golf Plus 2,0 TDI Sportline | 4206 | 1759 | 1580 | 2578 | 1426 | 6 335 000 |
Altea 2,0 TDI Stylance | 4282 | 1768 | 1546 | 2578 | 1505 | 5 282 000 |
Golf 2,0 TDI Sportline | 4204 | 1759 | 1485 | 2578 | 1281 | 6 158 000 |
Touran 2,0 TDI Highline | 4391 | 1794 | 1659 | 2677 | 1592 | 7 083 000 |
Passat 2,0 TDI Sportline | 4765 | 1820 | 1472 | 2709 | 1454 | 6 844 000 |
Mint kistestvére, úgy a Plus is minden erejével igyekszik az úton maradni, néha még a vezető hibás mozdulatai ellenére is, ráadásul mindezt erőlködés nélkül. Szerencsére a széria kipörgésgátló sem túl agresszív, csak egyszer kapcsolt be, akkor sem kanyarban korrigált, hanem elinduláskor igyekezett összehangolni az út és a gumik viszonyát. Bár a hétköznapi használatban hibátlan és minden kitörési szándékot mellőző kanyarstabilitásra egy ekkora Golfot vásárló családnak ritkán lehet szüksége. A gyerekek és a kutya hanggal vagy tettel valószínűleg jóval előbb kifejezik nemtetszésüket apuka vezetési stílusa iránt, mint ahogy a sárga lámpa villogni kezdene.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
