A dolgozó népet szolgálom
A Caddy belteréről ezzel együtt általánosságban is elmondható a kiváló ergonómia. Többek között 185 cm-es magasságig hosszútávon is kényelmes ülések, ötletes rugós kézifékkar-takaró és 4(!) darab jól használható pohártartó áll apró figyelmességként kényelmünk szolgálatában. Bár a felhasználási célnak megfelelően sok műanyagból építették az utasteret, ezek minősége mégis alapos tervezésre vall, így legalább munkahelye látványa nem veszi el a dolgozó kedvét egy-egy új nap kezdetétől. Bár szorgos kereséssel felfedezhető néhány rejtett hiányosság a beltérben. A legszembetűnőbb a vízhőfokmérő hiánya. A helye megvan, sőt más motorokhoz jár is, az SDI sofőrje - a gyártó szerint - mégse érdeklődjön a hűtőközeg állapota iránt. Láttam már ilyet más német márkánál is és ott sem értettem.
Engesztelésül rengeteg rakodóhely található a fülkében. Kisebb-nagyobb polcok és tálcák, két kissé alulméretezett térképtartó és egy ajtó nélküli kesztyűtartó rekesz is a rendelkezésünkre áll. A helyek Góliátja mégis a tető alatt végighúzódó polc, ami ugyan nagy és erős, de csak dávidi fondorlatossággal pakolható a kissé szűk nyíláson. Ráadásul apró testi hibával született. Talán hogy a kosz kiszóródjon és ne gyűljön nagy kupacokba a hátsó sarkokba, a napellenzők alatt lyukak találhatók, amelyek sajnos tökéletesen ellátják feladatukat. Amint szembe fordulunk a nappal és lehajtjuk a kis lapokat, a fölöttük eddig felgyűlt törmelék azonnal az ölünkbe hullik. Szerencsére egy megfelelő méretű filccel a kéretlen porhintés és az apróbb tárgyak csúszkálása is egyszerűen kiküszöbölhető.
A Caddyből hiányzó, de a munkahelyként szolgáló autókban oly' szükséges piperetükrők és fogasok is pár perces kézimunkával pótolhatók, amivel végére is értünk a szükséges átalakításoknak. Egyéb kivetnivalót keresve sem találtam a kis puttonyosban, sőt a mindennapi használat során számos nem megszokott és a vezetőt gyakran megörvendeztető kényelmi funkcióval is találkozhatunk. Egyik ilyen figyelmesség, hogy a motor beindítása után a hátsó ablak első törlésekor az automatika vizet spriccel az üvegre mielőtt a lapátot elindítaná, így ügyesen megelőzve a száraz törlés hatására gyorsan jelentkező karcosodást.
A karcmentes üvegek tudatában most már nyugodtan dőlhetünk hátra és élvezhetjük a Caddy orrának belülről is jól érezhető monumentalitását. A biztonságérzetet keltő mackós orr látványa ebből a perspektívából is azt üzeni, hogy nem egy kis személyautóból átalakított öszvérben, hanem egy igazi marcona teherszállítóban ülünk. Nincs ez másképp a raktérben sem. A 3,2 m 3-es doboz a kategóriája legjobbjai közé emeli a Volkswagen kisáruszállítóját, ráadásul - hogy gondot ne okozzon a nagy tér feltöltése - az ide nyíló ajtókat is a lehető legnagyobbra növelték a tervezők.
A 70 cm széles tolóajtón pont nem fér be egy szabványos raklap, de erre igazából nincs is szükség, mivel hátulról könnyen, akár targoncával is berakhatunk egy a 110 cm-nél nem magasabb raklapra szerelt csomagot. Ez kényelmesen és szellősen elhelyezhető és a padlón található fülekre rögzíthető, így bőven és biztonságosan marad hely további kisebb-nagyobb dobozoknak is.
Ha pedig a megengedett 750 kg áru kényelmesen helyet foglalt a puttonyban, a sofőr pedig a vezetőülésben, indulhat a fuvar. A futómű és a harapós fékek terhelten is úgy teszik a dolgukat, mintha meg sem éreznék a plusz súlyt. Csak a nagy oldalfelületekből természetesen adódó szélérzékenység zavaró kissé, de kis odafigyeléssel ez sem okozhat meglepetést az új Caddy tulajdonosnak, akinek most már csak arra kell vigyáznia, hogy tiszta lelkiismerettel üljön a kormányhoz, mert a rejtőzködésnek vége.
|
Értékelés: 3,5 - Még egy kis odafigyelés, rugalmasabb motor, bizalomgerjesztőbb árképzés és már kész is a tökéletes kisáruszállító |