Munkásból arisztokrata
A kézifék fölé kis vászonborítású könyöklővel fedett dobozka került. Vicces, hogy ha jó erősen behúztam a kart, az kissé megemelte a neki útban lévő fedelet, ezzel betekintést engedve annak tartalmába. A könyöklő mellett az elöl utazók kényelmét szolgálják az áruszállítóból még hiányzó, megvilágított piperetükrök is. Elhúzva a kis takarólapot, a tükröt teljesen körbeölelő fények látványának segítségével bárki sikeres lokálénekesnek képzelheti magát, amint épp öltözőjében készül toalettjének igazítására.
De a hátul utazók sem panaszkodhatnak. Külön légbefúvókat, hamutartót, 12 V-os aljzatot és egy pohártartót is kaptak, igaz hogy a középső utas lábterébe helyezve, de amíg csak ketten utaznak a padon, addig nem lehet okuk panaszra. Bár elhúzható ablak csak a jobb oldalra jutott, a hihetetlen belső tér miatt biztos, hogy senki sem fogja magát bezárva érezni. Körülnézve inkább a teherautós jelleg itt-ott feltűnő nyomai hathatnak elkeserítően. A derékmagasságig érő műanyag burkolat fölött az autó színére fényezett csupasz fém látványa késztet elgondolkozásra. Az első sorban ülők háta mögött a plafon szövetburkolata is festett farostlemezzé alakul, amit műanyag patentok rögzítenek a bordó vashoz.
Hogy teljes legyen a haszonjármű-érzés, van itt még egy-két műanyag takaró elem, ami az itt-ott éktelenkedő lyukak elfedésére szolgál. Most már nincs mit tagadni, az ősök vére felszínre tört. De akkor legalább nagyobb csomagok szállítására alkalmas-e a Volkswagen félszerzete? A hátsó üléssor két részben, teleszkópok segítségével dönthető előre, visszacsukódását pedig egy kézzel beakasztható támasztó láb akadályozza meg. Ez sajnos útban van, ha nagyobb dobozt tolnánk teljesen előre, de olyankor szállítmányunk úgyis megtartja az ülést, így nincs szükség az alkalmazására.
A hajtogató-rendszer kialakításának nagy előnye, hogy a fejtámlák nyugodtan a helyükön maradhatnak, ráadásul a padló teljes hosszában tökéletesen sík lesz, merőleges és törésmentes oldalfalakkal határolva. Ilyenkor megmutatkozik a teherautós múlt. A puttony csak úgy nyeli a töméntelen dobozt. Befogadóképessége alig marad el az állandó kétüléses kivitelétől. A rakodásnak csupán az elválasztó rács hiánya szab határt, ami nem is baj, mert ez mégiscsak egy személyautó. Ráadásul nem csak csomagból fér rengeteg. Opcióként utasból is többet vihet az átlagnál. Láttam már ugyanis hétüléses Caddyt is, igaz hogy a forgalmazó árlistáján nem találtam, de a műszaki paraméterek közt szerepelnek az adatai, így szinte biztos vagyok benne: létezik, gyártják, kapható.
De ha már az áraknál tartunk, akkor érdemes megjegyezni, hogy a kipróbált darab alapára csak 645 000 forinttal alacsonyabb a hasonló motorral szerelt Touranénál. Ellenben ahhoz már jár függöny- és oladallégzsák, egyenként kivehető ülések hátul és légkondicionáló automatikus hőfokszabályozással. Döntsön mindenki belátása szerint, de jó, ha tudja: egy munkásból sosem lesz tökéletes arisztokrata.
|
Értékelés: 3,5 - Mindenből van benne egy kicsi, de igazából semmiben sem tökéletes, ráadásul drága is |