Munkára született
Miért Transit a Transit Connect amikor Tourneo? Miért van, hogy az új Ford félszerzete - a már-már történelmi - Transit nevet kapta, miközben az emblémán kívül szinte semmi sem egyezik névrokonával?
![]() |
A megoldás egyszerűbb mint gondolnák. A klasszikus
Ford Transit
harminchárom év tapasztalatával háta mögött a középkategóriájú
áruszállítók elismert tagja. A 2001-ben elért év áruszállító díja
sehol sincs Horgászguru barátom Transit rajongásához, amikor is
képes a hét közben szorgalmasan dolgozó Transittal az ismeretlen
ingoványnak indulni újabb titkos horgászhelyek felkutatása végett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A teljesen új tervezésű Ford kisárusszállító kialakításakor fő
szempont a nagyobb testvér alacsony üzemeltetési költségének,
megbízhatóságának és egyéb pozitív tulajdonságainak átöröklése
volt.
A belépő jóra sikerült. Tavaly decemberben a Ford Transit
Connect megnyerte a "2003-as Európai Év Haszongépjárműve" díjat,
úgy, hogy a 20 tagú szervezet a lehetséges 140 pontból 126-ot ítélt
az új Fordnak. A beavatás megtörtént, a Connect is megérdemli a
Transit nevet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az azonnali elismerés nem véletlen, a Connect haszongépjárműnek
született.
Nem valami szamélyautó alapokra húzott puttonyos, hanem
igazi egyedi tervezés. A már említett Transitos tapasztalatok
felhasználásával készült, mégis alapjaiban személyautós
viselkedésű. A belső tér, a futómű, a dinamika mind kellemes
benyomást tett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hogy valami azért megkülönböztesse a komolyabb
felszereltséget, a Ford a Tourneo nevet adta a személyautósabb
kialakításnak. A Tourneo személyszállításra termett, hátsó
üléssorral, mindkét oldalon tolóajtóval, és választható erősebb
motorral.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tehát a
Transit Tourneo
is, de a Tourneo nem Transit, mert csak a Transit Connect
Tourneo. Pontosabban Tourneo Connect. De csak akkor, ha más a
felszereltség. Értik.
Világos, nem?
A Ford Tourneo Connect praktikus és gazdaságos megoldás, mert
kulizhatunk vele, de a gyereket is el lehet vinni az oviba.
Ráadásul a nagyobb frissen jogosítványhoz jutott gyermekünk is
használhatja, mert a mélynyomó kiválóan elfér a palántás ládák
mellett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A biztonságról ABS, oldalvédelem, előfeszítős övek,
kétfokozatú vezetőlégzsák, opcióként vásárolható utas- és
oldallégzsák gondoskodik. Az
utascella (gyönyörű szó) megfelel minden
ütközésbiztonsági előírásnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Tourneo Connect rövid és hosszú tengelytávval, alacsony és magas
tetővel, öt üléssel készül. A Transit Connect
kérhető hosszú tengelytávú, magas tetős, illetve rövid
tengelytávú, normál tetős változatban. Az első az egy tonna alatti,
míg az utóbbi a kishaszongépjárművek kategóriájába tartozik. A
vásárlók az 1,8 literes, 75 LE-s dízel, vagy 90 LE-s TDCi (második
generációs, közös nyomócsöves turbó dízel), illetve az 1,8 literes,
115 LE-s benzines motor között választhatnak. Az 1,8 TDCi motort
próbáltam csak. A 90 LE/66kW 220Nm/1700/perc nem taposta ki magunk
alól a Pilist, de kellemes haladást tett lehetővé. Érdekes hogy a
benzines változat rendelhető gyárilag átalakított gázüzemű
kivitelben is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A már említett Horgászguru barátom aktuális Transitjaiba
minden alkalommal polcokat kellett kendácsolni. Ha valaki csinált
már ilyet, akkor igazán örömmel veszi a Connect figyelmességét,
hogy menetes furatokat alakítottak ki a raktér különböző pontjain,
megkönnyítve a barkácsolók munkáját. Különböző elválasztó falak,
oldalsó tolóajtók, síkba hajtható utasülés, rugalmasan variálható
rakodótér, s teherrögzítő fülecskék állnak rendelkezésére,
lehetőséget biztosítva az egyéni kialakításoknak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Pilisben egy eltévedéssel megnyújtott közel százötven
kilométeres tesztvezetés alatt a konkurens magazin (
vezess.hu)
kollégájával próbáltuk a Tourneo Connect és a Transit Connect
menettulajdonságait. A rövid túra alatt igazi véleményt nem
formálhatok, de az első benyomások igazán pozitívak.
Vegyük úgy, hogy le sem írtam, hogy MacPherson az első
futómű, mert mi lenne más. Hátul laprugó, stabilizátorral, ahogy
egy kisáruszállítóhoz illik. Elöl 278 mm átmérőjű 24 mm vastag
hűtött féktárcsát találunk, hátulra viszont csak 228 mm-es dobfék
jutott. A tesztautókat üresen próbáltuk úgyhogy igazi
fékhatásmérésről nem tudok beszámolni. Hivatalosan minden EU
követelményt túlteljesít.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szerencsére ma már egyre fontosabb, hogy
a sofőr is jól érezze magát munkahelyén. A munkát
megkönnyítendő rakodó polcok, rekeszek, vannak gazdagon. A zárható
kesztyűtartóba A4 méretű dosszié vagy egy hordozható számítógép is
elfér. A hat irányba állítható székek kényelmesek, a volán
magassága és a távolsága is állítható. A tágas beltér kellemesen
hat a közérzetre nincs a nyomasztó furgonérzés, amikor a
személyautószerű járműben az ülés mögötti elválasztóval nehezedik
az emberre.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ami azonnal feltűnt, hogy
semmi nyiszogás semmi zörgés. A belső tér alkatrészei olcsó
anyagok, de rendesen összerakva. Az autó a törökországi Ford Otosan
Haszongépjármű központban Isztambultól 80 kilométerre, keletre
Kocaeliben az Izmit öböl közelében készül. A gyár a török autóipar
legnagyobb beruházása volt.
A fuvarosnak fontos szempont lehet a védelem. A kilincsbe integrált zárak, az ajtó belsejében futó védett zárhuzalok, a Ford PATR inditásgátló rendszere, a zárható motorháztető és még rengeteg biztonsági megoldás akadályozza az idegenkezűséget. Még a padlólemez alatti pótkerék leeresztő csigáját is lemez védi.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Transit Connect kétéves, kilométermegkötés nélküli gyári
garanciával és tízéves korrózió-garanciával kerül forgalomba.
|
|

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
