Lapát a sóderben
Teszt: KIA Pregio Komfort 3V
A felhasznált anyagok minőségére nem érdemes sok szót vesztegetni. Olcsó és könnyen tisztítható minden elem. Úgy tűnik, végleg búcsút mondhatunk a borzalmas műbőrnek, mert az olcsó Pregio is textilborítású székeket kapott. Három koreai - gondolom - kényelmesen elfér, de két hurkán edzett magyar kőművest már nem vállalnék a Moszkva térig.
A középső ülés háttámlája karfaként lehajtható, és így egy fedeles dobozka és két pohártartó is használatra kész. A dobozban két szendvics kényelmesen elfér, a támlát felhajtva a tetőnek köszönhetően nem hullik az ülés mögé. A fűtés tökéletes, percek alatt bemelegíti a fülkét. A hagyományos kezelőszerveket a külső- és belsőlevegő keringtető kapcsoló egészíti ki.
Az utasoldali két ülés támláját előre kell dönteni, majd jobboldalról a biztonsági zárakat oldva felemelhető az ülőfelület, ami egyben motorháztető is. Ez a módszer a japán kisbuszoknál megszokott megoldás. Nem túl kényelmes, és nehéz a motor egyes elemeihez hozzáférni, de esőben is lehet hengerfejet cserélni.
A Pregio orra is nyitható. Itt nem látunk mást, csak az ablaktörlő motort, az alakmosó és a kiegyénítő tartályt. Innen bányászhatjuk ki a nagyteljesítményű profi emelőt, de itt van szépen felerősítve a kerékkulcs is. Az ablakmosó folyadék nem spriccel az ablakra, a gumilapátok mellé csövecske szállítja a tisztító vizet. Fagyos időben a módszer remekül működött.
Külsőre a Pregio klasszikus forma, nem is néz ki rosszul. Finoman kerekített doboz, ahogy ezt ebben a kategóriában megszoktuk. Elöl távol-keleti tekintet, hátul teljes szélességben végigfutó műanyag prizma, szép PREGIO felirattal. Választható négy színben: fehér, ezüstmetál, acélkék, beige. A metál felára ötvenezer forint. Öt év átrozsdásodás elleni garanciát és három év vagy 100 000 km teljes körű garanciát kap a Pregio tulajdonos.
A fogyasztás mostoha időjárási körülmények között, egyszer elakadva, általában városban használva 10 liter fölött volt. A gyári adatok vegyes használatban 8,8 l/100 km-t mondanak. Finoman használva, rendesen bejáratott motorral ez az érték akár reális is lehet.
A Priegiót pár nap ismerkedés után jó vételnek tatom. Kényelmes, gazdaságos, viszonylag nagy befogadó képességű kisáru szállító, két és fél millióért - megéri. Hogy bírja a strapát, milyen hibái adódnak, és azokat hogy tudják elhárítani, csak egy igazi tulajdonos tudná megmondani.
A KIA Pregio Komfort kevesebb, mint nettó két és fél millió forint. Ha esetleg valaki a teszt olvasása közben elfogultnak titulál, és úgy érzi, nem helyénvaló, amit írtam, tekintsen vissza ez előző mondatra és gondolja át még egyszer. 2002-ben 416 darab eladott KIA kisáru szállító bizonyítja, hogy a Pregio is megállja helyét a piacon. Akár egy lapát a sóderben.
|
|
|