Osamu Suzuki, a Suzuki Motor Corporation elnöke az utasülésre helyezkedett, Medgyessy Péter pedig felvette szemüvegét, és indított. 2003. április 10-én, tizenegy óra körül vakuk villogása közepette az első magyar Ignis hivatalosan is elhagyta az esztergomi szerelőszalagot.
![]() |
Ahogy miniszterelnökünk mondta, a magyar Suzuki
a globalizáció igazi bizonyítéka. A beszerelt alkatrészek
hetven százaléka európai gyártású, ennek is a fele hazánkban
készül. Minden egyes új Suzuki modell újabb munkalehetőségeket is
teremt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A 2002. évben a Magyar Suzuki Rt. 85 426 személygépkocsit
értékesített, ebből a hazai piacon 36 257 autó kelt el. A piaci
részesedés 20,9%. A fejlesztés nem állt meg, egy új program indult
A Suzuki Reneszánsza Európában néven. Hogy mikor volt a
Suzukinak fénykora Európában arra pontosan nem emlékszem, de most
ez nem is érdekes.
Az új program első, kézzelfogható terméke a magyar Ignis, ami május 2-tól kapható a márkakereskedéseknél. A gyár kapacitását megkétszerezik, a beruházásokat folytatják, és 2003-ra 88 000 személygépkocsi értékesítését tervezik.
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
Osamu Suzuki |
A magyar Ignist az esztergomi gyárban a Suzuki Motor elnöke, Osamu
Suzuki mutatta be a sajtónak. Az ünnepélyes megnyitón Medgyessy
Péter miniszterelnök beszélt a magyar Suzuki múltjáról, jövőjéről,
majd az első Ignisbe ülve ünnepélyesen legurult a gyártósorról.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Különös ellenállásba nem ütköztem, így gondoltam egy kicsit
körbejárom az üzemet. A fotók is tökéletes rendről és tisztaságról
tanúskodnak. A dolgozók nem voltak túl közlékenyek, ezért örömmel
vettem a Csepel üzem fénykorát idéző jelmondatokat. Kedvencem
" A folyamatos Kaizen végtelen lehetőséget kínál" táblácska
volt, rajta egy futó munkással.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Miután felfedeztem a
kaizen előtt és kaizen után tablót is, tudtam, kezemben a
kulcs. Azonnali magyarázatot követelve lecsaptam a közlékenyebbnek
látszó férfira, aki gumi izékkel telt ládát illesztett a megadott
helyre. Gyenge szlovák akcentussal csak annyit mondott:
"fejlesztés".
![]() |
|
![]() |
![]() |
Logikus: a fejlesztés az, ami előre viheti a munkát. Lehetőség van
az ésszerűbb, gazdaságosabb megoldásokra, tökéletesebb
munkafolyamatokra. Így fordulhat elő, hogy egy összeszerelő munkás
életképes ötlete bekerüljön a legmodernebb berendezésbe.
Hej, de ismerős ez valahonnan.
A kaizen okozta a Suzuki Swift halálát is. Igaz nem kapkodták el, a Swiftet több mint tíz évig gyártottuk. Sem műszaki, sem biztonsági szempontból nem felel meg a modern elvárásoknak, így a gyártás befejezése időszerűnek bizonyult. Az Ignis hivatott a Swift által hagyott űr betöltésére, de mivel az Ignis árára április 29-ig várnunk kell, csak reménykedni tudunk, hogy ebben is a Swift helyére lép.
A Suzuki sajtótájékoztatón elhangzottak szerint
három fő dolog volt, amit a tervezés során szem előtt tartottak:
-Kompakt autót képzeltek el, ami sportos, mégis családi autó.
Legyen hely bőven az utasoknak, a csomagoknak, a kutyának.
-A Suzuki a JWRC-ben (Junior World Rally Championship) gyűjtött
tapasztalatait az Ignis tervezésénél is felhasználták.
-A vetélytársak tanulmányozásán túl, állítólag a magyar vezetési
szokásokat és az ország útviszonyait is figyelembe vették a
tervezéskor. Nem tudom kihagyni a sajtóanyagban olvasott kedvenc
mondatomat: "A magyar emberek szeretnek utazni, egyre többször és egyre
távolabbra. Az
IGNIS-nél ezért az egyik prioritás ennek minél örömtelibbé
tétele volt."
![]() |
|
![]() |
![]() |
Chevrolet Cruze |
Ha megkapargatjuk az új Ignis fényezését,
alatta ismerős autót találunk. Az Ignis eredetileg 2001-ben,
a Tokyo Motor Shown mutatkozott be, és eddig az Japánban
forgalmazták Chevrolet Cruze, valamint Ausztráliában Holden Cruze
néven. A magyar Ignis felismerhetően azonos a korábbi Suzuki
Ignissel, csak az autó eleje és hátulja, valamint a motorválaszték
lett új. Az új Ignis és a Cruze belső tere másként néz ki.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
