Rendes, szép kisautó. Kívül belül, megfelel a kor minden
kívánalmainak. Mivel még nem teszteltük, csak az első benyomásokról
és a technikai részletekről tudok szólni. Műanyag burás óriási
fényvető került az orra, és a hátsó lámpák a kor szellemének
megfelelően magasra kerültek. A sárvédő szélesítés és a durva élek
jellegzetessé teszik a formát. Tagadhatatlanul keleti tervezés, és
mint kiderült - kaizen, kaizen - ugyanaz az ember tervezte a
kezdeti vázlatokat, mint aki a digitális háromdimenziós
programozást is végezte. Ez a legritkább esetben van így.
Nem hiszem el, de azt mondták, hogy kifejezetten a hazai igények
figyelembevételével vették 120 mm-rel hosszabbra a csomagteret, ami
alapból 236 liter lett, és maximálisan 1002 literre is bővíthető.
Belső kialakítását nem lehet együtt említeni az eddigi Suzukikkal. Nekem határozottan tetszik. A székek már első ránézésre is ígéretesek, ráadásul most ügyelve az európai emberek méreteire készült. Opcionálisan magasság állítás is rendelhető.
Sportos a háromküllős kormány - ami egyébként teljesen
elektronikus, sebességfüggő szervót működtet - és szépek a kerek,
különálló műszerek. Középen információs kijelző, a legfontosabb
adatokkal.
Alatta az integrált rádió - kaizen, kaizen - óriási központi
kezelőszervvel. Alapból a zene négy hangszórós, de felárként
kérhető hat hangszóró is. Akit a klasszikus tároló helyek nem
elégítenek ki, az rendelhet ülés alatti tálcát, napszemüvegtartót,
vagy - kaizen, kaizen - áthelyezhető hamutartót is.
Az Ignis első körben egy
vadonatúj, 1,3 literes, 16 szelepes, 93 lóerős,
változtatható szelepvezérlésű motorral készül. 2003 őszétől várható
az 1,5 literes, benzines, ötsebességes, hagyományos váltóval
szerelt változat, valamint az 1,5 literes, benzines,
négysebességes, automataváltós, majd a DDiS dízel, ötsebességes,
hagyományos váltóval. Az Ignis motorjai már most megfelelnek az
Euro 4-es környezetvédelmi normáknak.
|
Szerencsére
aktív és a passzív biztonság területén is kaizen a jelszó.
Elöl 257 mm átmérőjű, hűtött tárcsák, elektronikus fékerő osztó
(EBD), és blokkolás gátló (ABS) igyekszik megállítani az üresen 955
kg Ignist. Ezen kívül a fékpedál baleset esetén önműködően
elfordulva óvja a vezető lábát a sérülésektől. Széria tartozék az
első két légzsák. Mind az öt ülés hárompontos övet kapott, az első
kettő övfeszítős. A
Saab
találmánya, az aktív fejtámla az Ignisbe is beköltözött.
Nem csak az utasok, hanem -
kaizen, kaizen! - az autó védelmére is gondoltak. Az
ajtózárak kialakításakor szabadon forgó zárbetéteket alkalmaztak.
Ha a zárba nem megfelelő kulcsot helyeznek, akkor az egyszerűen
körbeforog, de nem nyitja az ajtót. És ha a tolvaj ezek után
elveszti a fejét és az ablakot betörve, benyúlva próbálná az
ajtókat a lenyomható belső zárak felhúzásával kinyitni, az sem fog
menni.
Pár perces együttlét után ígéretesnek találom a magyar
Ignist, és kíváncsian várom, hogy szolgál a gyakorlatban. De
tulajdonképpen nem is érdekes milyen, a saját gyerekét az ember
mindig szebbnek és jobbnak látja. Igaz, csak örökbe fogadott a
gyerek, de most már az Ignis is a mi autónk.
Ákos nevű olvasónk megjegyzése:
A
kaizen kifejezést "folyamatos fejlődés"-ként lehetne
körülírni: gyökere a japán mentalitásban keresendő. Minden dolgozó
apró jobbítási szándéka összességében többet ér és olcsóbb, mint
egy felülről irányított modernizálási törekvés. Ez a tökéletességre
törekvés például a munkahely pontosabb, szisztematikus
megtervezésében, a szállítási, nyersanyagellátási folyamat
optimalizálásában valósul meg. Olcsóbb gyártás + jobb minőség =
olcsóbb és jobb autó.
A részleteket a Toyota dolgozta ki s ültette át az elméletet
a robotszagú gyakorlatba. Hasonló bűvszó még a
Just-In-Time (JIT) is, e szerint mindig megfelelő mennyiségű
és minőségű nyersanyagnak kell rendelkezésre állnia. A
Total Quality Management (TQM) pedig biztosítja, hogy a
gyártás során a nyersanyag végig kiváló legyen.
|
|