Az immár General Motors Daewoo Auto & Technology Company néven tovább üzemelő autógyártó Svájc hegyei között mutatta be a sajtónak az idei Genfi Autószalonon debütált, a Lanos stafétáját átvenni készülő Kalost. Bár az autó három karosszériaváltozatban és több motorral készül majd, egyelőre csak az ötajtós modell kerül piacra, 1,4 literes benzinmotorral.
o
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Kalóz (elnézést az ötlettelen szójátékért) újabb bizonyíték a kategóriahatárok folyamatos felfelé tolódására. Elődje, a Lanos ugye még a III-as Golfot és az F-Astrát volt hivatott szorongatni, a Kalos viszont már a gyár által is deklaráltan a "B"-szegmensben, a kisautók versenyén indul majd. A kocsit a Daewoo Design Center (nem Fábry után, tényleg így hívják) Giorgietto Giugiaro formatervező stúdiójával, az Italdesignnal közösen készítette.
Bár a Kalosban első ránézésre a Fiat Punto, a Toyota Yaris, a Seat Arosa és még jó pár autó vonalai keverednek, az összkép egy takaros, helyre kis jószág egyéniséggel, huncut szemekkel, szép részletmegoldásokkal. A manapság egy új autóra nézve kötelező átlátszó fényszóróplexi és kristályosan áttetsző hátsó lámpabura, a részletesen kidolgozott lámpatestek mellett a Kalos karakterét Giugiaro két mesteri ecsetvonása az autó oldalán és a C-oszlop mögötti kis ablak határozza meg. Divatosan szögleteske, elegáns jószág, fiataloknak, nemre való tekintet nélkül.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Miután a General Motors nemrég felvásárolta a Daewoo Motort, a márka stratégiai törekvései pillanatnyilag nem látszhatnak kristálytisztán. Ami a sajtótájékoztatón kiderült: a GM nem szándékozik Európában gyártani az autót, a Kalos egyelőre kizárólag Koreában, Bupyongban készül majd. A vezető koreai márkák immár jó minőségét alapul véve ez a leendő tulajdonosok számára bizonnyal örömteli körülmény.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kocsit Németországban már forgalmazzák, ottani alapára 10.000 euro alatt maradt (azaz természetesen 9990), ha ezt az árat Magyarországon is tartani tudják az autó különösebb lebutítása nélkül, a Kalos nálunk kimondottan vonzó ajánlat lehet. Ami pedig kis piacunkon sajnos biztos: irdatlan lebutítás (se légzsák, se ABS, se semmi) és sokkal alacsonyabb ár mellet az autócska biztos sikerre számíthatna.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Pesszimizmusunkat erősíti a sajtóanyag, miszerint "A belépő modellként szereplő SE Közép-Kelet Európában a piac erős árérzékenysége folytán csak néhány alapfelszereltségi elemmel jön ki. Ugyanakkor komfort- és funkcionális kiegészítők széles választéka rendelhető majd meg opcióként, köztük az állítható magasságú kormányoszlop, szervokormány, elektromos első ablakok, színezett szélvédő, hátsó ablaktörlő és RDS-magnó négy hangszóróval.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Aki a biztonsági szempontokat részesíti előnyben, megrendelheti az autót vezető- és utasoldali légzsákkal, oldallégzsákokkal és négycsatornás ABS-szel." Hát, nem valami biztató. Hogy pontosan mikortól lesz kapható nálunk a Kalos, azt még nem tudni: bízzunk abban, hogy az új tulajdonos hamar kialakítja új, vagy megtartja a Daewoo jelenlegi hazai disztribúciós hálózatát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A legolcsóbb kint kapható "SE" jelzésű modell alapfelszereltsége a német honlap tanúsága szerint kimondottan gazdag: négycsatornás ABS, négy légzsák, szervokormány, nagyon logikusan elektromos jobboldali és manuálisan, belülről állítható baloldali külső tükör, elektromos ablakok elöl, centrálzár, indításgátló, színre fújt lökhárítók és tükrök, és számtalan apróság a pohártartótól a rádiómagnón át a három hátsó automata, hárompontos övig.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ehhez a német konfigurator-oldalon egyelőre még csak manuális klímát tehetünk hozzá, 990 euróért. Ami az általunk tesztelt jószágot illeti: az SX felszereltségben a krómkeretes hűtőnyíláson túl már benne volt a klíma, a CD-játszós rádió, a ködlámpa és a négy villanyablak. A Totalcar képviselőjeként nagy örömmel háborodhattam fel: egyik ablakemelő sem automata.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Kalos pofás és igényes külseje után a beltér képe már nem ad okot ovációra: olcsó anyagok az ajtókon és a műszerfalon, vékony, könnyű, törékenynek tűnő kezelőszervek, a gyártási költséget kímélő, ám a felhasználói komfortérzetet rontó megoldások mindenfelé. A jelenség csimborasszója az elektromos ablakemelők elhelyezése az ajtókon: csak egy utólag komfortosított Skoda Fabián láttam eddig ilyet, a kapcsolókat hordó és a motort takaró kerek műanyagtest házi barkácsnak tűnik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
