A társadalmi mobilitásért
Adatlap Chevrolet Korea Lacetti Platinum - 2007
Villanegyed és Lacetti?
Nem annyira elképzelhetetlen. Ott is vannak olyanok, akik a külsőségeket mellőzik, netán a fűtött garázsban (naná, nyáron is, úgyis át van hidalva a villanyóra, az úszómedence miatt) hagyják ebben a ronda, zsúfolt erőszakos világban. Ha már úgyis lekoccolják, megkarcolják, nekitolatnak, akkor lehetőleg ne a 10 millióért vett felső közepessel történjen. Vagy van feleség, gyerek (bár nekik meg inkább valami divatosabb kéne). Na jó, ha más nem is, de a bejárónő és a kertész biztosan ilyennel jár.
Kinéznének a Pusztaszeri útról, ha ezt hagynám a ház előtt? A fene tudja. Vezetni nem rosszabb, mint az adón spórolásért megvett platós aszfaltterepjárót. Az zörög, csattog, lassú, de sokat fogyaszt, ráz az úton. Ez meg siklik, kényelmes, ezzel szemben kanyarban stabil. Erőszakosan vett íven jön elő csak, hogy a nagy blokktól orrnehéz, ekkor egy hirtelen elvett gáz kínos meglepetéseket okozhat. Nem lehet a mindent lepipáló Dacia Logannal összevetni, de közel olyan jó. Örömmel láttam, hogy 195/55 R15-ös abroncsai vannak, régóta szajkózom rendületlenül, hogy a túl peres gumi a hazai utakon átok, és ez igazolja is.
Bár maga az autó egyáltalán nem új, nem várom el, hogy visszaolvassanak a még hiányzó információkért. Milyen kívülről? Nem egy nagy szám, semleges, óvatos, "csak semmi duhaj részlet, még szájukra veszik". Szerintem ráadásul a feneke olyan, mintha onnan eltávolítottak volna valami kórosat, de a csonkolás után elmaradt az implantátum beültetése. Ezt a négyajtósnál nem mondhatnám, annak viszont kissé szögletes a hátulja, igaz, ez már 4,5 méter, jól mutat a hosszabb autófeljárón is. Nekem a kombi jön be legjobban, nagyobbnak is látszik kategóriájánál, és ezzel lehet költözni. Ha az átrétegződés ezt indokolja.
De ez ötajtós, csomagtartója alig 275 liter. Nem is hozható egy síkba a padlójával a lehajtott üléstámla. Ha négyszáz kell, ne sajnálja a 150 ezret a limuzinra. Bent egyformák, a 2,6 méteres tengelytáv elegendő lábteret hagy elöl-hátul. Bár egy kis turpisság van a dologban, elég rövidek az ülőpárnák, hosszabb combot már nem támasztják alá. A kárpitanyagok nem kellemetlenek, a színük és mintázatuk egyszerű, de tetszetős. A műszerfal amolyan mai darab, háromból kettő alsóközepesé fekete, ezüst betétekkel, mint ez. Kopogós kicsit a plasztik, persze tessék ránézni az árcédulára. Ugye nem is döndül olyan nagyot?
Nem szeretném kihagyni a váltót. Tudható, hogy mostanában a minél több sebességfokozat a presztízs része. A Lacetti nem törekszik erre a dicsőségre, így hál' istennek csak ötöst kapott. Erős a motorja, mi a francért kéne eggyel többet kuplungolni a direkthez? Igaz, kicsit lehetett volna hosszabb az ötödik (2200 száznál), így viszont ötventől lehet csorogni a forgalomban ebben a fokozatban. Kicsit régiopeles a kar, amikor azt hisszük, bent van a következő, még lökni kell egyet. Megszokható ez is. És csendes. Ez előtt próbáltam három kisbuszt , azok cudar dízelhangja mindig bent volt a fülkében, ez meg halk. 160-nál is, vagy legalábbis elnyomja a szél zúgása.
A Lacetti a dízellel jobb lett, mint benzines korában. Ez a csúcsmodell, nem a százassal drágább 1,8i 16V. Azt hiszem, annak a bődületes véletlennek köszönhető, hogy az Opel 1,7-es blokkja hosszú távon nem jelentett volna megoldást, a Fiat pedig nem engedte a JTD nimbuszát koreai autóban devalválni. Így van egy kétliteres, a Lacettiben sima turbóval, az Epicában és a Captivában változó geometriával. Nagyszerű, nem is kell több.