Júliusban itt a Lanos utóda
Chevrolet Lacetti. Pontiac Lacetti. Buick Lacetti. Sőt, istenemre, Suzuki Lacetti is. Ezeken a neveken mind árulni fogják világszerte az új Golf-osztályos Daewoo-t, amit Biarritzban próbálgattunk finom halételek és sárga klímairigység közepette.

A Daewoo 15 hónapja tudja, milyen csodálatos érzés nagycsaládosnak lenni. Azóta GM-Daewoonak hívják, és lényegesen kevésbé bizonytalan az alkalmazottak mindennapi kenyere. Ráadásul sokkal öblösebb alkatrészbödönben lehet turkálni modellfejlesztéskor, meg persze mélyebb zsebben, ami a fejlesztési büdzsét illeti.
A sajtótájékoztatóra menet szorongva néztünk össze Bencével, operatőrünkkel - hatalmas Lacetti-poszter meredt ránk a szemközti falról, rajta egy rettenetes külsejű autó fotója. Gondolatban már a rusnya szó szinonimáit gyűjtögettem kedves csokorba, amikor megláttuk a Lacettit élőben, aprócska piedesztálon. A csokor egyből ment a kukába, a Lacetti a legtöbb szögből kimondottan kellemes külsejű autó.
A szemtől szembe nem ilyen szög. Az orr jellegtelen, a mandulaforma lámpák a Kia Rio előző generációját idézik túlzott sikerrel. Az egyszerű hűtőmaszkot mégis állva ünnepeltük: a Daewoo eddig rendszerint logójának furcsa parafrázisát használta hűtőmaszk gyanánt, és a forma bonyolultsága miatt legtöbbször valami kaotikus és szerencsétlen műanyagot csavarozott a lökhárító fölé. Most viszont egy sima vízszintes vonal az egyetlen formai elem, amire tetszés szerint ráragasztható a fent felsorolt márkák bármelyikének emblémája.
Az érdektelenség az orrnál véget ér, oldalnézetből a Lacetti szép vállas, a háta pedig kifejezetten jó. A kemény vonallal tört vaskos csomagtérfedél a lámpasorral egyértelműen szép. Még jó; a Lacettit az Italdesign, azaz Giorgetto Giugiaro tervezte, sőt, ezúttal a dizájnhoz a neve mellé az arcát is adta. A sajtótájékoztatón a legérdekesebb kép messze az volt, amin az ősz G.G. délcegen feszít a Lacetti mellett, arisztokratikusan a távolba tekintve. Ez tehát nem daewoo-san vállalható forma, hanem dizájn a javából. Giorgetto felelős az összes csinos Daewoo-ért, azaz például a Matiz és a Kalos formájáért, de egyszer egy rettenetes tivornya utáni migrénes másnaposságban megrajzolta a büntető Evandát is. A csúnya Daewoo-kat az olasz-koreai barátság jegyében a Pininfarina tervezi, innen a Tacuma és a Nubira.
A belvilág a szó minden értelmében szürke. Daewoo is the value brand of GM, ahogy a píárosok mondják, és a value azt jelenti, valahol valami olcsó lesz. Odabenn látni is, hogy mi. A műszerfal felső szürke műanyaga még jó, de a középkonzol ezüstszürkéje már elég rémes. A kerek légbeömlők távolról audisak, közelről playmobilosak, de a Lanos-utód Lacettinek ezt nem kell bántón az arcába törölni, ahogy a vadul felcsapódó kapaszkodót sem. Ez utóbbi volt a IV-es Golf által bevezetett minőségérzet legfőbb fogdosnivalója, amit viszont a GM felségterületéről a most érkező új Opel Astrának kell überelnie. A Lacetti legyen olcsó és még épp elég jó.
Az olcsóságot még nem tudjuk megerősíteni, mert hivatalos áraink nincsenek, de valamivel kevesebbért vihető majd haza, mint a vérrokon új Nubira, és mindenképp hárommillió alól indul majd július táján. Az épp elég jóság viszont simán megvan. A Lacetti mindenekelőtt elég nagy. Belül nemcsak elöl van sok hely, de még hátul is a kategória nagyjaihoz van közel. Még a méretbajnok Mazda3-hoz mérten se kicsi, se kívül, se belül. 190 centis operatőrünk normálisan befért maga mögé, ami nagy szó. Az első ülések magassága és az ülőlap dőlésszöge is állítható, ami nagyszerű, a magasabb felszereltségénél pedig a kormány fel-le és ki-be is mozog. A csomagtartó szerényke 275 liter, mindenféle tárolórekesz viszont sok van.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
