Hőgyészi zummogás

2004.04.29. 10:41

MPV 2.0 CD

Az új, ráncfellvarrott MPV-t tavaly decemberben, Olaszországban vezettük , szintén a kétezres, 136 lovas dízellel. A mostani menetpróba után nincs mi újat mondanunk: az MPV ugyanúgy húz, ugyanúgy kanyarodik, mint eddig - és ugyanúgy kusza kissé belül, legalábbis a vezetőülés környékén: itt egy kapcsoló, ott egy váltókar, amott egy rádió.

Az MPV Magyarországon idén márciustól már hat üléssel is rendelhető. Az ötüléses dízel 6 699 900 forinttól indul, a 2,3 literes hétüléses benzines 7 449 900 forintba kerül. De ilyet még nem nagyon vett senki, nálunk eddig 100% a dízelarány az MPV-értékesítésben. Az MPV piaci szereplése is jól mutatja a Mazdák sikerét: a 2001-es hét darabos értékesítéshez képest tavaly 80 darab autót adtak el, idén 120-at szeretnének.

Mazda 3 - 1.6 benzines

Ezt az autót februárban, Marseilles mellett próbáltuk ki az új 1.6-os dízellel és az 1,4 literes benzinmotorral. Most az 1.6-os, 105 lóerős autóval tehettem meg egy próbautat, jelentem ez is jó: a motor elmegy, semmi különös, de csendes, és elegendő erőt produkál - a négy tárcsafék és a támogató elektronika viszont kitűnő, ahogy ezt egy útra belógó faág és egy velem szemben száguldó őrült MPV-s kolléga szerencsétlen egybeesése folytán volt alkalmam megtapasztalni. A négyajtós kizárólag kulccsal, fogantyú nélkül nyitható csomagtartótetején kívül semmi rosszat nem találtam rajta - a hármas méltó ellenfél a Golf-Astra duó számára.

Így gondolja ezt a Mazda is, jól beárazták tehát négymillió forintra az induló modellt, a 84 lóerős 1.4i CE-t, amiben van négy légzsák, ABS, EBD és EBA névre hallgató féktámogató rendszerek, van klíma, villanyos tükrök és első ablakok, valamint egy rádió. A taktika eddig bevált: tavaly 130 darabot tudtak eladni az év utolsó két hónapjában, de csak azért, mert nem kaptak több autót. 2004-re 800 darab 3-ast terveznek értékesíteni, márciusig 204 autót már el is vittek. Így a Mazda a tavalyi egy százalékos kategória-részesedést másfél százalékra tornászhatja fel.

Mazda 6 2.0 CD

Na, ez az én autóm. Nagy, kényelmes, húz, mint az ökör, csendes nagy sebességnél is - akárcsak a kombi, a limuzin kivitelű középkategóriás dízel-Mazda is remek járgány. Nemesen egyszerű, könnyen kezelhető és takarékos (ez az egész cikk kezd PR-szagú lenni, pedig bizisten nem), igazán racionális választás a Mondeo-Passat témában. Nem is nagyon drága, a dízel 5 399 900 forintos árával a Mondeo TDCi alatt kezdődik.

Mazda 6 Sport 2.3i

Ezzel jöttünk haza. Már nem is merek mondani semmit, akit érdekel egy 166 lóerős, kényelmes túraautó, az itt talál részletes beszámolót róla. Hét és egy negyed millióba kerül, az egyetlen rossz tapasztalatom: a dízelnél többet fogyaszt. 11-12 literes átlaggal jöttünk vele vissza Hőgyészről, az egy napra zum-zummoló Mazdák és vigyorgó újságírók rémuralma alá került kis tolnai faluból.

Epilógus

Mi is volt ez voltaképpen - tettem fel magamnak a kérdést otthonosan ütött-kopott Tipómban a szerkesztőség felé araszolva a péntek reggeli pesti borzalomban. Egy autógyártó, vagy autóimportőr erőfitogtatása? Kellemes kirándulás? Fene tudja, az bizonyos, hogy a hazai autós újságírás immár szinte tökéletesen megismerkedett a Mazda autóival.

Mivel Premacy már járt nálunk korábban, csak azt sajnálom, hogy nem sikerült kipróbálni azt, ami számunkra valóban újat jelentett volna, a Mazda 2-est. Az indulásnál még volt pár a placcon, de úgy alakult, hogy ebből Hőgyészre már nem hozott egyet sem a Mazda. MX5-ök, az RX8 és egy 2,3 literes 6-os vezetése után elég skizofrén helyzet pont egy kisautóra vágyni, de hát ez van: mindig az kell, ami nincs. De lesz, jövő héten kapunk egyet.