A váltó folyamatos örömforrás. Egy kis félszigeten van, hasonlóan a Pandához, de ebben nem kell féloldalasan ülni. A Mazda helyében viszont elbeszélgetnék már egy kicsit az ablakemelő beszállítójával: úgy vágja be, mint huzat az ajtót, ez tényleg nem egészséges. Az egészségkárosodást már tapasztaltam is, amikor elkezdtem nyomkodni a gombot, mert nem emlékeztem, csak lefelé automata-e, azt tapasztaltam, hogy arra se.
Ilyen arányban veszik nálunk
Mazda2 1.3i TE 37,3%
Mazda2 1.3i CE Plus 22,7%
Mazda2 1.3i TE Pro 14,7%
Mazda2 1.3i CE Pro 10,7%
Mazda2 1.3i TE Plus 9,3%
Mazda2 1.5i GT 4,0%
Az alap-alap kivitelből állítólag van az országban egy-kettő, de én ezt nem hiszem el. Az viszont furcsa, hogy ilyen kevesen veszik az erősebbik GT kivitelt. Ha valaki szereti a 80-as évek GTI-it, és közben megtollasodott, nagyon-nagyon azt ajánlom.
A gáz elég villanyos, de ezt csak akkor érezzük, ha álló helyzetben túráztatjuk a motort. Az elektronika nem hiszi el elsőre, hogy tényleg kell nekünk az a gázfröccs. Menet közben már nem kell győzködni, és olyan szépen lehet gázfröccsel visszaváltani, hogy a vezetőbe könnyen beleáll a bugi, de jó is volna meghajtai ezt az autót egy lezárt, poros ralipályán. 130-nál 4-esben még el is indul, jó ez a motor, egyébként 5-ösben valahol 110 táján forog háromezret. 3-4 ezres fordulat körül a legerősebb, és amin végképp felháborodtam, jól is szól.
Ahogy még elpattogás közben is kanyarodik, mindenféle sport csomag, gomb, kipufogó, ültetés és hasonlók nélkül, az példaértékű. Az ABS viszont tetszett; ha nincs hó, érdemesebb lenne kikötni, mert a nyakamat tenném rá, hogy aránytalanul korán avatkozik be, nélküle hamarabb meg tudnánk állni. Kényelmi szempontból egyébként nem hiányzik a /65-ös gumival szerelt 14 collos kerék, mert a macskakövön kényelmesen siklik az autó, de a nagyobb úthibák se fájnak. Rosszul eldolgozott villamossín-csökevények, kátyúk, nyomvályúk, járdaszegélyre mászás – nem nyiszog semi, csak kegyetlenül zörög bármi, amit a kesztyűtartóba raktunk, mert az klasszik kopogós műanyag, akusztikailag meg jó resonator, egy kis bélelést megérdemelne.
Nem olyan kicsi autó. Négyen ültünk benne, négy nehézsúlyú, és elfértünk. Még csomagtartó is marad, könnyen is pakolható, jól kihasználható, de a Mazda2 tágassága valószínűleg inkább pszichés. Ez a kategória mára ilyen nagy lett, inkább ahhoz képest lepődünk meg a helyen, amilyen kicsinek érezzük az autót vezetéskor. Gyorsulásban természetesen esélytelen, a Váci úton simán lenyomott egy kenyeres furgon meg egy 270 CDI E osztály. A Panda 100HP-Mazda2 1,3 versenyben nem hirdetek győztest. Nekem bármelyik megfelel; kicsivel hárommillió felett ez a két tökéletes, mindennnapokban is jól használható élményautó létezik.