A Mazdák gátlástalan zummogását még a konvoj közepébe csempészett Sharan TDI kerregésével sem sikerült megzavarni. A kisebb malőrök és bakik ellenére végül mindenki leért Tihanyba a Mazda2-es magyarországi bemutatójára. A félsziget körül próbáltuk ki, mivel készültek a japán versenyzők az interkontinentális kitudtöbbeteladni verseny következő fordulójára.
![]() |
Utoljára kisautóból a 205-ös Peugeot tetszett, úgyhogy a
külsejével kapcsolatban mindenki érezze, amit a szíve diktál. Ami
biztos, elölről bejött az ötszögletű márkaarculat
á la
MX-Sportif,
picit befelé dőlnek az oldalablakok, az elég magas övvonal alatt
pedig erős domborítást kapott a karosszéria.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Magas alsó traktus és alacsony ablakok, akárcsak a
padlólemez-donor
Fiestán. Egy
tipp a leendő vásárlóknak: ne vegyenek semmit, amíg nem néztek meg
egyet a kissé homoszexuális jellegű, de nagyon szép és egyelőre
elég egyedi Flare/narancs-metál színű modellek közül.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nem csak az alap közös,
a motorok, a futó- és a kormánymű is a Fordtól származik.
Állítólag a Mazda nem volt tökéletesen elégedett a Fiestában
nagyszerűen bevált műszaki tartalommal, ezért az alkatrészeket
beépítés előtt még csiszolgatták kicsit a saját ízlésviláguk
szerint. A kétszer 10 kilométeres vezetés alapján nem ítélkeznék,
de annyit vállalok, hogy a Fiesta remek - elöl független
felfüggesztésű MacPherson rugóstagos, hátul merevtengelyes -
futóművel rendelkező, meglepően szórakoztató vezethetőséget
biztosító gépezet, és a Mazda2 is az.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mazda6 rajongóként
beülni a 2-esbe igazán otthonos érzés. A méretbeli különbségeket
leszámítva ugyanaz a kormány, műszerfal, középkonzol vesz körbe,
nagyon örülünk a végre MP3-as CD-ket is lejátszó lejátszó
megjelenésének. Sok-sok rekesz, dupla kesztyűtartó és a hangyányit
harsány kék GT kárpitot leszámítva, jó ízléssel szövetezett
kellemesen keményre tömött ülések fogadnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kormány csak magasságban állítható, az elektromos ablak
pedig csak a vezetőoldalon közlekedik egy nyomásra, hátul pedig
csak a
GT felszereltség
utasainak nem kell kurblizni. Mindenkinek jár viszont hárompontos
biztonsági öv övfeszítővel, és állítható magasságú fejtámla. A TE
és GT modellek már majdnem minden elérhető biztonsági felszerelést
magukban foglalnak, van ABS, elektronikus fékerő-elosztás és
vészfék-asszisztens.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A legbiztonságosabb legolcsóbban kapható 2-es így az 1,25i
TE, melyben a fentieken kívül egy ősi, a Fiestából már kihalt 75
lovas motort helyeztek el 3.199.000 forintért. A belépő ugyanezzel
a - futóműhöz hasonlóan szintén kicsit felfrissített - motorral a
Base kiadás, ebben is van ugyan két
légzsák, de
ezen kívül szinte semmi, ami komfortérzetet növelhetné. Ezért
2.559.000 forintot kell leszurkolni - induló árnak nem kis pénz,
ennek ellenére az importőr körülbelül 400 darab eladásával számol
az idén.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 1,4-es 80 lóerős és az 1,6-os 100 lovas, aszfaltszaggató
146 Nm-es Euro-IV-es benzines motorok mellett egy 1,4-es, CD68 nevű
common-rail
dízellel teljes a kínálat, melyek mindegyike bőségesen elég az 1040
kg-os autóhoz. A 68-cal nem az európai diáklázadásoknak állít
mementót a Mazda, simán a lóerők számát jelöli.
Alapban a 2-est ötfokozatú kéziváltóval adják, de az 1,4-es, az 1,6-os és a dízel kapható kézzel is kapcsolható automatával.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Érdekes, hogy a konszern vezető márkája simán átengedte a
hangulatos beltér megépítését, és saját kisautóinak megtartotta a
puritán dizájnt. Mindenesetre ezzel a Mazda malmára hajthatja a
vizet,
a japán szupermini sokkal vendégszeretőbb hangulatot áraszt,
puhább anyagokkal, kellemesebb beltérrel. Még az is előfordulhat,
hogy valóban csak az egyelőre erősen korlátozott beszállítási
darabszám miatt áll meg az értékesített modellek száma négyszáznál.
|

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
