Új formájával a Mazda 2 már nem lóg ki a jóképű márkaarculatból, de az egyre bevállalósabb kisautók között nem elég erős karakter.
A legkisebb Mazda elvileg a Sassou tanulmányautóból ered, de a végeredmény jobban hasonlít az előző generációra, mint a jó zsíros ötletekre: alapos közvélemény-kutatással tompították az extrém megoldásokat. Kasztniján a szögletes fenék sportosításán kívül nem történtek drámai változások. Ha nem tökölnek a mindenkinek megfelelni akarással, jól úgy hagyták volna, mint a Fiat az új 500-as tanulmányelődjét, a Trepiunót.
Akkor lett volna zoom-zoom, mert a Sassou formája dinamizmusban ráver a konkurensekre. Igazán kiengedhették volna az utcára, többet érdemelt volna a felhajtás után kiszabott életfogytiglani porosodásnál. De a japánok addig radírozták a Sassou-t, míg csinos Mazda 2 lett belőle. Ez a kompromisszumokkal terhelt, harmonikus kasztni nem sugall semmit, a Mazdánál mantrázott vezetési élményt sem. Így a vásárlóközönség nem korlátozódik az őrült fiatalokra, a Mazda 2 szürkében mindenkinek tetszeni fog, viszont nem lesz belőle kultuszautó. A Sassou bevállalásával az lehetett volna. Tanulmányautókat az utcára!
Mazda Sassou
A 2006-os Genfi Autószalonon mutatták be a Sassou-t, a Mazda mindhárom fejlesztőközpontjára kiterjesztett ötletelés európai eredményét. Féltestvérei a kaliforniai központban született 3 + 1 üléses sportkupékoncept Kabura és a 2005-ben bemutatott négyüléses kategórián kívüli Senku .A modellek a Mazda fejlődési irányát sejtetik, de hiába teljesen utcaképes mindhárom kasztni, sok jóra ne számítsunk,. A Sassou harapós, gazdáját szerető kiskutyára hasonlító kisautó-sűrítmény. Kifejezetten a városi szingli életformára készült. Formája az új Mazda 2 tervezője, Ikuo Maeda korábbi művéből, az RX-8 -ból ered.
Legnagyobb erénye a súlya: 955 kg, 100 kilóval könnyebb az elődmodellnél. Ha már a formával nem voltak merészek, legalább a tömegével kezdtek valamit. Az autók egyre nagyobbak és nehezebbek, ezért többet is fogyasztanak. A Mazda a legegyszerűbb megoldással élt, visszafordította az idő kerekét, és diétára fogta a kisautót. A kampányban használt zöld színnel a környezettudatosságra utalnak, de a súlycsökkentés a vezetési élménynek is jót tesz.
A karosszériából nagy szilárdságú acél alkalmazásával csak 30 kilót tudtak spórolni, a többi megtakarítást a kipufogórendszer, a kábelezés és a hangszórók átalakításával érték el. Nagyon tetszik a súly- és méretcsökkentés ötlete, ha van gyakorlatban kimutatható haszna, lehet utánozni, és visszavenni az értelmetlenül nagy és kövér autókból. A fogyasztás autópályán, egyenletes 120-as tempónál mindkét kipróbált modellnél 6-7 liter között mozgott. Ettől még nem kell elájulni, de az autó tömeg-teljesítmény aránya kedvezőbb, mint a vetélytársaké.
A kisautók testtömegindexe
Mazda 2 1.3i 2007 | Mazda 2 1.4 2002 | Opel Corsa 1.4 | Peugeot 207 1.4 16V |
Fiat Grande
Punto 1.4 8V/16V |
Toyota Yaris 1.3 VVT-I | |
saját tömeg(vezető nélkül) (kg) | 955 | 1050 | 1070 | 1149 | 1145 | 1055 |
teljesítmény (LE) | 86 | 80 | 90 | 90 | 77/96 | 87 |
kg/LE | 11,1 | 13,3 | 11,8 | 12,7 | 14,8/11,9 | 12,12 |
gyorsulás 0-100km/h | 12,9 mp | 13,9 mp | 12,4 mp | 12,7 mp | 13,2/11,4 mp | 11,5 mp |
ár (Ft) | 3.449.900 | - | 3.140.000 | 3.581.000 | 3.040.000 /3.490.000 | 3.120.000 |