Átröppentem Palermóba, hogy Szicília részben lenyűgözően mocskos, poros és szemetes, részben felháborítóan citromligetes, pálmafás és tengerparti tájain próbáljam ki a tolóajtós kompakt egyterűt. Ami a modellfrissítés után olyan lett, mint volt, vagyis kicsit szűk, de nagyon jó.
Habzsoló, rohanó, dübörgő, és így tovább világunkban szűk három évvel egy típus bemutatója után már szinte kötelező a modellfrissítés, a vonalak finomítása, új szórakoztató kütyük beépítése, a motorok, a futómű áthangolása. Nem is elsősorban azért, hogy az autó jobb legyen, mint volt, hanem a relaunch miatt. A relaunch újraindítást jelent marketingesül, vagyis amikor a piacnak megint újként adnak el valamit, amit már megszokott, amire ráunt.
De a Mazda legalább becsületesen csinálja. Még a hivatalos sajtóanyagokban is csak Mazda 5 Faceliftnek hívja a 2008-as modellt, semmi forradalom, semmi generációváltás, semmi Az Új Modell, csak egy ráncfelvarrás, mi kérünk elnézést. Őszinte, lényegre koncentráló látásmód, és ez a mentalitás jól tükröződik a kocsiban is.
Kezdjük kívül? Kezdjük. Az eredeti 5-ös kedves, kissé bamba arcának jót tett a finom gyári morcosítás, a markánsabb hűtőmaszk, a karakteresebb lámpatestek. Az új modell arca-segge jobban passzol a dinamikus, lendületes sziluetthez, mint az elődé. Ha egymás mellé teszem a régi és az új változat fotóját. Ha viszont csak úgy szembejön velem egy Mazda 5 holnap az utcán, fogalmam sem lesz róla, a régi, vagy az új verziót látom. A Sport csomagost, azt talán felismerném. Ez a gyári optikai tuningszett LED-es hátsó lámpákat, agresszívebb lökhárítókat tartalmaz – a Sport-os 5-ös hat centivel hosszabb az alapváltozatnál.
És persze vannak új színek, új felnik, ahogy ilyenkor szokás. (Az megint olyan japános, mazdás, hogy az új felniknél nem a dizájnt emelték ki a bemutatón, hanem hogy a merevebb szerkezetű keréktárcsával sikerült vagy egy decibelt lenyírni a gördülési zajból. Kaizen.)
Odabent is csak finoman változtattak a kocsin, megmaradt a 45 tárolórekesz, a félelmetesen könnyen kiemelhető (emlékszünk, karakuri a fogalom neve) hátsó két ülés, az ergonomikus vezetői környezet. És megmaradt a mindent átható masszivitás. Ahogy a gombok, kapcsolók működnek, amilyen mereven, kattanósan, precízen működik minden: talán nem véletlen, hogy a TÜV aktuális megbízhatósági statisztikájában két Mazda végzett az élen.
Kicsit szebb lett a műszeregység, új műszerfal-betéteket készítettek a Mazda divattervezői, és ami a legszembetűnőbb: a gyári navigáció leköltözött a középkonzolba, az eddigi kibillenő képernyő helyett egy fix érintőképernyőn nézhetik a mozit az egerek. Ami nem is annyira fix, mert gombnyomásra elegánsan lehúzódik, hogy bedugdoshassuk mögé a cédéket, dévédéket.
Hány a Facelift?
- 5 szögletű Mazda-hűtőmaszk
- 16 és 17 colos új alufelnik
- 10 milliméterrel hosszabb kasztni Sport optikai
csomaggal
- 7 új szín
- 11 g/km-rel kevesebb CO
2-t produkáló kétezres benzines
- 30%-kal növelt kerékösszetartás a hátsó futóműben
- 4 másodperc alatt nyíló, 5 alatt záródó
elektromos tolóajtók
- 1 decibellel alacsonyabb gördülési zaj a merevebb
felnik miatt
- 250 Hz feletti zajokat elnyelő Thisulate szigetelés
a tetőkárpitban
- 5 fokozatú új automata váltó a kétliteres
benzinmotorhoz
- 6 fokozatú kézi váltó a kétliteres benzineshez
- 146 lóerő az átdolgozott kétezres benzinmotorból
- 3 százalékkal takarékosabb dízelmotorok
- 7 hüvelykes érintőképernyő
- 12 LED-es hátsó lámpa a Sport optikai csomagban

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
