Télapó nem kegyelmezett, az átvétel napjára húsz centi friss havat küldött a városra. Az autón már ekkor olyan vastag jégréteg volt, ami csak egy hét múlva olvadt le teljesen: a visszavitel előtt még pont le lehetett fényképezni a 6-ost. Kár is lett volna, ha másképp alakul.
![]() |
A megkapó, ékforma autó belül, elöl, hátul és a fenék alatt is igazolja a külseje alapján támasztott elvárásokat. Kétségkívül japán design, a keleti származás az arcára van írva, de több nemzeti különlegességet felvonultat. Nagyon szépek a lámpái, különösen a hátsó bura alatt megbújó négy karika üt nagyot. Meg a mély kötények és lökhárítók, hiába egy kétliteres dízel, a GT kivitel garantálja a vizuális örömöket. És a Mazdák tényleg szebben csillognak mióta Hofuban másként vegyítik a festékszemcséket a keverékbe.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Mazda6 tehát nagyon szép. Ami sokkal örömtelibb, hogy nem pusztán szép, hanem nagyon jó is. Részletekbe menően kitalált, gondosan összerakott kiváló darab, amit amatőr és profi autóbubusok egyaránt értékelnek.
A rutintalanabbak beülnek és lehidalnak. Van min, a kétszínű (a fényezéssel harmonizáló+fekete) bőrből készített kormány, váltó és kézifékkar bevonat, a műszerfal krómgyűrűs órái, vagy a masszív titánfényű középkonzol hatásos látványelemek, csöppet IKEÁ-s a hangulat, de azért egy visszafogottabb kollekció.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ülés elöl csodálatos kagyló, kellemesen alacsony H-ponttal (csípőmagasság a földhöz viszonyítva), a középső könyöktámasz csak rövid ideig furcsa, 20 km után pedig kiderül mennyire jó, hogy ott van. Hátul, khm, hát egy percet sem ültem hátul, így csak másodkézből közölhetem, hogy két felnőtt ember teljes kényelemben teheti meg a Budapest-Zánka távot a második sorban, de városon belül hárman sem panaszkodtak.
A megszállottak rögtön kiszúrják az alfás légbeömlőket, de ott úgyis túltermelés van designból, úgyhogy ennyi lopás elmegy. Ráadásul a szépség nem minden. A kitartó anyagvakargatás, kopogás, simogatás, szagolgatás végül mindenkit meggyőz, az autó minden porcikáját rendesen megépítették, és minden a maga logikus helyére került.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A végére már csak nüansznyi véleménykülönbségek akadnak, van aki a klíma megvilágításának színével elégedetlen, engem a középkonzol metál-műanyag borítása borít ki, de az összképet mindenki elégedetten nyugtázza. Mondjuk hallottam már olyanról is, akinek nem tetszett a kezelőszervek bőrborítása, de az illetőt azonnal felbuktatták, és azóta csak televízióban vezethet autós műsort.
Jegecesre fagyottból körülbelül tíz perc alatt áll be a belső hőmérséklet kellemesre, feltéve, hogy nem először kezeljük a légkondicionálót. Nem kevés variációt rejt a három forgantyús-nyomós kezelőgyűrű a különböző irányban, hőfokon és intenzitással befújt levegő irányítására, de harmadikra már egészen flottul megy egy Eco-üzemmódban végrehajtott lábmelegítés beprogramozása, 27 fokra, első-hátsó ablakleolvasztással és ülésfűtéssel. Az ülésfűtés különösen akkor okoz sikamlós örömöket, ha meglepetésként bekapcsolva hagyják: az azt ki és bekapcsoló gomb ugyanis nem a többi légkondi-kezelőszerv között található, viccből a könyöklő elülső falára tették, de kicsit oldalra, pont úgy hogy a lelógó kappanháj eltakarja a szem elől.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motor beindítása nem okoz meglepetést, Köbüki rokona, a csöndes MZR-CD régi jó ismerősünk a nagyságrendekkel böszmébb MPV-ből. A kétezer köbcentis common-rail turbódízel már az 1700 kilót is remekül mozgatta, a 6-os pedig jó három mázsával könnyebb, körülbelül száz lóerő/tonna teljesítmény-tömeg aránnyal; dízelségéhez és családi középkategóriás mivoltához mérten elég fürgén mozog.
Egy eset van, amikor az ember benzin és még két henger után sóhajt, ez pedig az elindulás pillanata, több álmos szemhunyás is kitelik mire az autó meglódul. Később már nincs gond, 1500-as fordulattól megjön a húzás, 2000-től pedig vontat mind a 310 Nm. 3500-tól már 136 lóerő jön ki a motorból, és olyan 5000-ig pörgethető. Semmi izgalom, de pont elég a hangulatos családi autózáshoz, dízelt nem gyilkolni vesz az ember.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
