Szentséges ék

Teszt: Mazda 6 Sport 2,0 CDH GT

2003.02.06. 11:34

Télapó nem kegyelmezett, az átvétel napjára húsz centi friss havat küldött a városra. Az autón már ekkor olyan vastag jégréteg volt, ami csak egy hét múlva olvadt le teljesen: a visszavitel előtt még pont le lehetett fényképezni a 6-ost. Kár is lett volna, ha másképp alakul.

 
 

A megkapó, ékforma autó belül, elöl, hátul és a fenék alatt is igazolja a külseje alapján támasztott elvárásokat. Kétségkívül japán design, a keleti származás az arcára van írva, de több nemzeti különlegességet felvonultat. Nagyon szépek a lámpái, különösen a hátsó bura alatt megbújó négy karika üt nagyot. Meg a mély kötények és lökhárítók, hiába egy kétliteres dízel, a GT kivitel garantálja a vizuális örömöket. És a Mazdák tényleg szebben csillognak mióta Hofuban másként vegyítik a festékszemcséket a keverékbe.

 
   
   

A Mazda6 tehát nagyon szép. Ami sokkal örömtelibb, hogy nem pusztán szép, hanem nagyon jó is. Részletekbe menően kitalált, gondosan összerakott kiváló darab, amit amatőr és profi autóbubusok egyaránt értékelnek.

A rutintalanabbak beülnek és lehidalnak. Van min, a kétszínű (a fényezéssel harmonizáló+fekete) bőrből készített kormány, váltó és kézifékkar bevonat, a műszerfal krómgyűrűs órái, vagy a masszív titánfényű középkonzol hatásos látványelemek, csöppet IKEÁ-s a hangulat, de azért egy visszafogottabb kollekció.

 
   
 

Az ülés elöl csodálatos kagyló, kellemesen alacsony H-ponttal (csípőmagasság a földhöz viszonyítva), a középső könyöktámasz csak rövid ideig furcsa, 20 km után pedig kiderül mennyire jó, hogy ott van. Hátul, khm, hát egy percet sem ültem hátul, így csak másodkézből közölhetem, hogy két felnőtt ember teljes kényelemben teheti meg a Budapest-Zánka távot a második sorban, de városon belül hárman sem panaszkodtak.

A megszállottak rögtön kiszúrják az alfás légbeömlőket, de ott úgyis túltermelés van designból, úgyhogy ennyi lopás elmegy. Ráadásul a szépség nem minden. A kitartó anyagvakargatás, kopogás, simogatás, szagolgatás végül mindenkit meggyőz, az autó minden porcikáját rendesen megépítették, és minden a maga logikus helyére került.

 
   
   

A végére már csak nüansznyi véleménykülönbségek akadnak, van aki a klíma megvilágításának színével elégedetlen, engem a középkonzol metál-műanyag borítása borít ki, de az összképet mindenki elégedetten nyugtázza. Mondjuk hallottam már olyanról is, akinek nem tetszett a kezelőszervek bőrborítása, de az illetőt azonnal felbuktatták, és azóta csak televízióban vezethet autós műsort.

Jegecesre fagyottból körülbelül tíz perc alatt áll be a belső hőmérséklet kellemesre, feltéve, hogy nem először kezeljük a légkondicionálót. Nem kevés variációt rejt a három forgantyús-nyomós kezelőgyűrű a különböző irányban, hőfokon és intenzitással befújt levegő irányítására, de harmadikra már egészen flottul megy egy Eco-üzemmódban végrehajtott lábmelegítés beprogramozása, 27 fokra, első-hátsó ablakleolvasztással és ülésfűtéssel. Az ülésfűtés különösen akkor okoz sikamlós örömöket, ha meglepetésként bekapcsolva hagyják: az azt ki és bekapcsoló gomb ugyanis nem a többi légkondi-kezelőszerv között található, viccből a könyöklő elülső falára tették, de kicsit oldalra, pont úgy hogy a lelógó kappanháj eltakarja a szem elől.

 
   
 

A motor beindítása nem okoz meglepetést, Köbüki rokona, a csöndes MZR-CD régi jó ismerősünk a nagyságrendekkel böszmébb MPV-ből. A kétezer köbcentis common-rail turbódízel már az 1700 kilót is remekül mozgatta, a 6-os pedig jó három mázsával könnyebb, körülbelül száz lóerő/tonna teljesítmény-tömeg aránnyal; dízelségéhez és családi középkategóriás mivoltához mérten elég fürgén mozog.

Egy eset van, amikor az ember benzin és még két henger után sóhajt, ez pedig az elindulás pillanata, több álmos szemhunyás is kitelik mire az autó meglódul. Később már nincs gond, 1500-as fordulattól megjön a húzás, 2000-től pedig vontat mind a 310 Nm. 3500-tól már 136 lóerő jön ki a motorból, és olyan 5000-ig pörgethető. Semmi izgalom, de pont elég a hangulatos családi autózáshoz, dízelt nem gyilkolni vesz az ember.

Az oldalról ajánljuk

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper
  • Tesztek

Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper

Ez most végre kész van.

3 órája
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
10 millióért cuki fapad
  • Tesztek

10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)

A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.

március 27., 05:55
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
  • Hírek

Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint

A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.

március 26., 17:34
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

március 26., 15:59
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58
Neked ajánlott