Így is 10,6 másodperc alatt gyorsul százra, autópályán pedig bőszen tart a megengedettnél jóval magasabb átlagsebességet is, ha a sofőr meri. A nagy hóban végig jó melegre fűtve 11,5 litert fogyasztott az autó a városi szakaszokon (gyári adat: 8,3l/100 km), egy vidéki túra alkalmával 8 liter volt az átlag (városon kívüli gyári adat: 5,5). A hó miatti folyamatos nyüstöléshez képest nem olyan nagy az eltérés, nyáron valószínűleg mérséklődik az étvágy. Mindent összevetve takarékos és mozgékony dízel.
Ami még meggyőzőbb, az a kezelőszervek működésének kifinomultsága, összehangoltsága és a kezelés simulékony mivolta: a zsírosan precíz váltó, az informatív és pontos kormánymű, a jól érezhető, megfelelően adagolható pedálok, és kedvencem, a mechanikus, de kattogás nélkül működő kézifékkar még a hóban is abszolút élvezetes autóvá teszi a 6-ost.
Az utasok is kellemes környezetben vannak, különösen, ha szól a 7 hangszórós, ellophatatlanra integrált hat CD-lemezes, elöltöltős BOSE hifi-rendszer. Minősége példás, gyönyörűen kövér, telt, tiszta hangja van, és túlküldhetetlen: 34 után a Max volume fokozat következik, ekkor azért már elég hangos, de kicsit sem torzít, nagyon süti szerkezet.
A középkonzol teteje távirányítható navigációs képernyőt rejt, a DVD-lemez meghajtója a kesztyűtartóban kapott helyet. Sajnos filmek lejátszására alkalmatlan, jó másfél évig pedig még ne nagyon számítsunk arra, hogy Magyarország helyet kap az európai autós navigációs térképeken. Egészen kísérteties, ahogy Hegyeshalomnál véget ér a világ, de egyelőre ez van.
A csomagtartó majd' ötszáz literes, és inkább mély, mint magas, a karakurival (japánul: kis okosság; esetünkben a háttámla egyujjas ledönthetőségét jelenti) pedig tovább mélyíthető. Csak érdekesség: a német luxustrió tagjainak egyaránt ekkora a hátsó befogadóképessége, de mind elmaradnak az Octavia 528 literje mögött. Az utastér rekeszellátása kielégítő, a könyöklő több szinten pakolható, alatta két pohártartó lyuk. A hátsó könyöklő hátulja is két pohártartót rejt. Kényelem, praktikum, még pár doboz és olyan lenne, mintha egy francia autóban ülnénk.
A vezető szándékának minél pontosabb aszfaltra vitelét elöl-hátul független felfüggesztések segítik, a 6-os stabil és kezes jószág. A síkos utakon a tapadás megszűntét gyakran jelezte a DSC, de ekkor három barátja, ABS, EBD és motorelektronika segítségével gyorsan korrigálták a megcsúszást. Szárazon a futómű kifejezetten sportosnak tűnt, amit, akárcsak a kátyúk hatásos megszűrését (valahogy nem ütnek olyan nagyot) a feszesre hangolt kettős hatású hidraulikus lengéscsillapítók segítettek.
Kifejezetten kellemes a váltó, jó a fogása, rövidek a váltóutak és jól érezhetőek a kapcsolások, hidegen az egyest kicsit nehezen veszi, de ez csak az első egyesre érvényes. Amúgy is olyan rövid ez a fokozat hogy jobb, ha elfelejtjük, DSC-kímélő kettesben is szépen elindulhatunk. Legsokoldalúbb a négyes fokozat, ebben 40-től 140-ig elcirkálgathatunk. Ha már a cirkálásról van szó, a kormányra tempomat került.
Az illesztések, kivitelezési minőség szempontjából mintha egy német minőségellenőri csoportot ültettek volna a szerelők nyakába, a 6-os építésére cseppet sem jellemző a hanyag építés. A karosszéria masszivitása jó előjel az NCAP tesztekre, az ajtócsapódások is merev, vaskos szerkezetről árulkodnak. Akinek nem elég a passzív biztonság, annak ott van nyolc légzsák, ABS, EBD, DSC.
Az autó ára 7,3 millió forint. Nem kevés pénz, de amikor a konkurensekkel vetjük össze, kiderül hogy ilyen mennyiségű extraszolgáltatást ennyiért máshol nem nagyon kapunk. Akinek még a külseje is annyira bejön, mint nekem, annak csak egyet mondhatok: Ne habozzon sokat, a várólista már így is jó hosszú.
Értékelés: 5 - Egy mattfekete középkonzol jó volna, de az autó így is hibátlan |
|