Persze jól megy, de csak akkor tudtam meg, hogy turbós, mikor elolvastam az előző cikkünket. A 4WD-ségről pedig a műszerfalon láttam egy kis lámpát.
Sokkoló képek a galériában!
Végre kezdenek magukhoz térni az autógyártók, és egyre többen állnak be a négykerék-hajtást sima személyautóban is kínálók sorába. A Mazdánál néhány éve csillant meg a remény, mikor megtudtuk, hogy az MPS négykerekes lesz, és lőn. Közben mások is folytatták ilyen hagyományaikat, vagy éppen visszatértek hozzájuk. No persze voltak addig is már ilyenek, de nem ebben a kategóriában és méretben.
Az MPS pedig végre itt van a kezemben, erős motorral, a beígért négykerékkel, nem úgy, mint mondjuk az Alfa Brera. És nagyon jól néz ki, nekem legalábbis mindenféle szubjektív kötözködésemet beizzítva is eléggé tetszik. Alapvetően a szedán forma az, amilyennek az autókat eredetileg kitalálták, ugye (persze nem, de akkor is ez a forma való autónak), és a Mazda6 ennek teljes mértékben eleget is tesz.
A motorháztető púposabb, mint a sima modellen, a hűtőrács környéke is megváltozott. Ennek a szépség mellett funkcionális oka is van. A púpra a motor tetején elhelyezett intercooler miatt van szükség. Nem olyan vastag a cucc, mint a Subarunál vagy más versenyebb autóknál, de igényelt egy kis plusz helyet. Ráadásul nem akarták elcsúfítani a szép nagy, több púpból álló területet egy jókora lukkal, ahol levegőt is kaphatna az intercooler, így hát még annak a lapos műanyag csőnek is el kell fölötte férnie, amin aztán levegőt kap. Ez a levegő pedig elöl, az embléma két oldalán levő résen csusszan befelé, menet közben jó gyorsan.
Kellemes vonalak, arányok, és ez a gyöngyházpiros szín nagyon jól áll neki. Hogy mellette még jó pár apró figyelmességgel örvendeztetik az embert, külön dicséretet érdemel. Ahogy szintén szót érdemelnek a következetlen, félresikerült húzások is. Itt van például ez a 2,3-as motor 260 LE teljesítménnyel. Ötször akkorát lép vele a gép, mint a Focus ST (persze, hiszen kicsit erősebb is), de a járulékos apróság, a kemény oldaltartású ülés már hiányzik - ami van, az viszont megint csak gyönyörű -, jó hogy hanyatt nem vágódunk a motoros bőrülésben a rajtnál. Persze az utasoldali szék már nem motoros... Viszont mind a négy elektromos ablak automata.
Aztán meg ott az a két szánalmas kipufogócsökevény, amit a műanyag lökhárító műanyag kipufogólukjaiba rejtettek. Ezt majdnem mindenki észreveszi, és szörnyülködik rajta. De persze ez is apróság, és másba tényleg nem lehet belekötni, annyira rendben van a gép megjelenése. A belső pedig továbbviszi az elégedettség érzetét. Hatalmas a beltér, van hely bőven fejnek-lábnak, elöl-hátul egyaránt. És még a csomagok is királyul elférnek hátul.
Az MPS egyetlen felszereltségben kapható, tehát a fekete bőr széria. Szép feszesre varrva mindenhol, kis steppeléssel szépítve illik a sportos hangulathoz, amit a teljesítmény alapján várunk. Az ajtókárpitok és a műszerfal anyagait is jó érzés fogdosni, a műszerfalat meg még nézegetni is jó. Nincs csicsa-micsa, nincs túlburjánzás, pont annyi cucc van, amennyi kell. Nem tudom, hogyan éreztek rá a Mazdánál, de valahogy mégiscsak tudják, hogy nem a kétzónás klíma kell az embereknek, meg nem az állandóan a pofánkba virító egérmozi. Elég a diszkrét egysoros kijelző a legfontosabb adatokkal.
Azért egérmozi is kell a navigációhoz - ami szintén alapfelszereltség -, de csak akkor legyen, ha használjuk, így gombnyomásra nyílik ki a középen, felül. És hogy tovább is tartson a luxus, távirányítós kezelőt kapott, amit a váltókar mellől pattinthatunk ki. Ceruzaelemmel működik, az most nem volt benne, így nem próbáltam ki. Vehettem volna bele, de mivel Ausztriánál véget ér az Európa-térkép, úgysem lett volna sok értelme, nem jártam Budapesten kívül.
Ennyit tehát a nyálcsorgatásról, a most következő sorok a nyugalom megzavarására képesek, így gyengébb idegzetűek fejezzék be az olvasást. Ja, és a képeket se nézzék meg.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
