Csak a csajok
Nem értettem, miért égeti magát ilyesmivel a Mercedes - egy minden fontos elemében elfuserált autó. Néhány nap kellett, hogy rájöjjek: csak a pozicionálás ment mellé. Egyébként biztos jó.
Melyik is a B-osztály? Kérdeztem a szerkesztőség ideológiailag képzettebb tagjait. Öööö... Mint az A osztály, csak nagyobb? Ja, az lesz az. Hát meg se nagyon néztem, csak beültem és elhoztam.
Nagyobb A osztály? De minek? Kényelmes, de a bébibenz is az, sőt abban mintha jobban el tudtam volna helyezkedni. Itt az ülés. Kényelmes, meg főleg szép ezzel a világos kárpittal, leszámítva, hogy mintha egy korábbi pilóta bevizelt volna, mert a sötét folt azóta is látszik az ülőlapon. A műanyagok szépek és puhák, a fémbetétek is fémből vannak, a küszöbdíszlécről se hagyták le a Mercedes-Benz feliratot.
A és B osztály összehasonlítás
A Klasse | B Klasse |
hosszúság: 3838 mm | hosszúság: 4270 mm |
szélesség: 1764 mm | szélesség: 1975 mm |
magasság: 1593 mm | magasság: 1604 mm |
csomagtartó: 435/1370 l | csomagtartó: 458/1530 l |
saját tömeg: 1210 kg | saját tömeg: 1310 kg |
De a kormány rossz helyen van. Fel-le állítható, de én ki-be szeretném, mert sehogy se jó. Alacsonyabban szeretnék ülni, de már az alsó végpont is kakasülő, a felsőben meg be is kell húznom a nyakam. Kinek jó ez? Alapáron multifunkciós, tehát gombokkal, a duda mellől vezérelhetjük a hifit és a komputert, de én magát a kormányoszlopot szeretném egy kicsit beljebb vezérelni.
Na ez az, hogy kinek jó. Kinek jó, hogy a váltót könnyű mozgatni, és a kapcsolások is összejönnek, de semmi rendes, mercédeszes, ne adj' isten Seat Alteá-s roszogás, mesterséges nehezítés. Akárcsak a kormány, aminél nyoma sincs az A osztályban még meglévő nehezítésnek, mesterséges tömeghatáskeltésnek. Mintha egy Puntóban beragadt volna a CITY-gomb, játékkormány kikapcsolt force feedback-kel.
A bevezető kampány vezérfonala a szendvics volt: a B osztály az A sikeresnek bizonyult szendvicsszerkezetű koncepcióját viszi tovább. A szendvics elsősorban a jobb térkihasználást szolgálja. A motor ütközéskor csúszik az utastér alá, az akkumulátor amúgy is ott van. Mindez nagyban átértelmezi a klasszikus gyűrődőzónák fogalmát, de végülis azt is Mercedes szabadalmaztatta. (A cég ez irányú szabadalmainak listája itt olvasható.)
A szendvicsautóban az utasok kicsit magasabban ülnek, ami rosszat tesz a súlypontnak és az útfekvésnek, de szerencsére aki nem szeret mélyen ülni, amúgy se a sportos kanyarvétel megszállottja. És a dupla sajtos hamburger könnyebben borul fel, mint egy vajas kenyér, de ezért fizetik a futóműtervező mérnököket, meg fejlesztik a menetbiztonsági elektronikát.
Namármost, mindebből a B osztályon annyi látszik, hogy a hátsó ülésen tényleg elég tágas, de az orra történetesen jóval hosszabb a kelleténél. A motorház olyan szellős, hogy a hűtő és az ékszíj között kecskét is tarthatunk - az A osztály óta elfelejtették, hogy a szendvicsszerkezet lényege épp a rövid orr volna.
Azt pedig feláldozták a dizájn oltárán, de azt hiszem, megérte. A praktikus szempontokból felesleges orr adja a B-Merci szexepiljének 85 százalékát. Így, feketében nekem egy II. világháborús csőrös teherautó elejére tett utalásnak tűnik. A hátulja meg a szendvics motívum tombolásának következményeit viseli.
Na ja, női szemmel minden más. A női mezőnyben ritka a 180 centis
magasság, annál gyakoribb a 162, azzal meg tényleg nagyjából középtájt
lesz az ideális üléshelyzet.
Nahát, de könnyű vezetni! A váltó szinte magától, a kormány is,
(most már) milyen biztonságos magasságban ülök, ez az, nagyszerű,
köszönöm.
És milyen aranyos, praktikus kis holmik! Az utasülés melletti hálóba pont befér egy retikül vagy egy neszeszer, egy szájfény, a labello, a púder, a tampon, a szemhéjceruza, ja az nem is, az a kesztyűtartóba kerül, mert ott, hűha, van ceruza- és aprópénztartó.
A könyöktámasz mögötti titkos rekeszben éppenséggel nem férne el a tordesillasi szerződés, de belenyomhatjuk a post itet annak a helyes mixerfiúnak a telefonszámával. A legjobb az a végtelen hosszban előugró édi fiók a hajcsatoknak, rúzsoknak, rossmanos ajándék szemránckrémnek, notesznek, zsebkendőnek, kistükörnek, rágónak, korrektornak, illatos törlőkendőnek, pirosítónak, vízpárásítónak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
